fbpx

חברת האוטו-טק הגלובאלית QUESTAR משיקה טכנולוגיה פורצת דרך לחיזוי בריאות הרכב

חברת QUESTAR מציגה טכנולוגיית חיזוי בריאות הרכב VHM בשילוב מהפכני של בינה מלאכותית וטלמטיקה מתקדמת צילום קווסטאר
קרדיט: קווסטאר

חברת האוטו-טק הגלובאלית QUESTAR משיקה טכנולוגיה בלעדית לחיזוי בריאות הרכב (Vehicle Health Management – VHM) ומשנה בכך את חוקי המשחק הנהוגים בעולמות האוטומוטיב. לראשונה, יתאפשר שינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב הנהוגה כיום, מכללית לחזויה ופרטנית המותאמת לצרכיו ולמידותיו של כלי הרכב, הודות לשילוב בלעדי בין שתי טכנולוגיות משלימות של בינה מלאכותית (AI) וטלמטריה מתקדמת. כיום, נהוגה שיטת תחזוקה מונעת ותגובתית, המחייבת טיפולים בזמן קבוע גם אם הרכב במצב תקין ועל כן, היא פחות מותאמת למציאות העכשווית ומנציחה הוצאות כספיות מיותרות במוסך, בזבוז זמן ולוגיסטיקות מסועפות.

מדיי שנה ניצבים אתגרים רבים בפני ענף הרכב העולמי, ביניהם הוצאות עתק על תקלות הנאמדות במאות מיליארדי דולרים בשנה, אשר יכלו להיחסך בזיהוי מקדים. לדוגמה: עלויות ריקול שנתיות – כ-20 מיליארד דולר. רק בחודש אפריל, הובילה בארצות הברית חברת פורד, ריקול גדול של כ- 737,000 כלי רכב, שיכל להמנע, בשל חשש לדליפת שמן העשויה להוביל לשריפת מנוע ולשגיאת תוכנה, הפוגמת במערכת הבלמים ברכב. בנוסף, עלויות מימוש תביעות אחריות הרכבים -נאמדת בכ-45 מיליארד דולר, עלויות תחזוקת ציי רכב מסחריים כ- 150 מיליארד דולר ועלות זמן השבתה של ציים מסחריים הנאמדת בכ-1.8 טריליון בשנה.

פריצת הדרך שמציגה חברת QUESTAR, ממירה את הנתונים הרבים המצטברים מכל מערכות הרכב, לתובנות תחזוקתיות ועסקיות ומאפשרת פעולה מתקנת על פני כל מערכות הרכב. מנוע הבינה המלאכותית, מאבחן באופן מהיר ומדויק את התקלות ברכב ומתריע עליהן מבעוד מועד. מערכת זו תומכת בקיימות לסביבה, הודות ליכולות גבוהות בניטור תקלות בזמן אמת, בחיסכון בדלק ובמניעת פליטת מזהמים. פלטפורמת ניתוח הנתונים המתקדמת נוחה לשימוש, נגישה למשתמשים באמצעות ממשקי web והפעלת APIs שונים, או באמצעות מכשירים ניידים. היא מציגה טכנולוגיה עמוקה ומודולרית Full Stack המותאמת לצרכי הלקוח בהתאמה אישית.

חברת QUESTAR מציעה שינוי תפיסתי, באמצעות מוצר נגיש המזהה תקלות מראש ובכך שומר גם על בטיחות הנהג והנוסעים ברכב. רמת השילוב המשלים בין שתי טכנולוגיות הבלעדי לחברה, מאפשר רמת דיוק גבוהה וביצועים שלא נראו כמותם. יצרניות הרכב יוכלו להוזיל את עלויות התכנון, צמצום תביעות במסגרת האחריות המוענקת לרכב והפחתת ריקולים למינימום. ציי רכב מסחריים, יוכלו להגדיל את זמן הפעולה של הרכבים בכביש, להגן ולייעל את פעילותם בשטח, להפחית את עלות הבעלות הכוללת (TCO), חיסכון בהוצאות הטיפול במוסך, הפקת תובנות מהתנהגות הנהג בשטח ושיפור בטיחות ושביעות רצון הלקוחות.

נתונים מהשטח מלמדים על הפחתה ניכרת בהיקף ההוצאות בקרב לקוחות החברה בעולם: הפחתה של כ-30% בהוצאות על חלקי חילוף, הפחתה של כ- 10% בצריכת דלק, הפחתה של כ- 20% בתאונות, הפחתה של 75% בזמן מבוזבז ועוד.

בפרויקט שערכה החברה למשך כשבועיים על צי רכב של חברת קווים (המפעילה למעלה מ- 1,500 כלי רכב עירוניים ובינעירוניים) נמצא כי 90% מהאוטובוסים היו תקינים וב-10% מהם זוהתה אנומליה באמצעות אלגוריתם AI מיוחד בשני אזורים עיקריים. בראשון מודל ה- AI זיהה בעיה במערכת הפליטה, ומערכת הטלמטריה השלימה את התמונה בזיהוי מדויק של בעיית צריכת שמן מנוע מוגברת, על אף שנתון זה לא זוהה על ידי מערכות המחשוב של הרכב ולא תועד בהיסטוריית הרכב ובכך, נחסך צורך בהחלפת רכיבים שעלותם מסתכמת בעשרות אלפי שקלים לרכב.

בסוג השני, נמצא כי תהליך ניקוי מסנן החלקיקים שמותקן במערכת הפליטה באוטובוס, אינו משלים במלואו את הסייקל הנדרש לצורך ניקוי ושריפת המזהמים. גם כאן נחסכו הוצאות משמעותיות לרכב על ידי טיפול יזום. למעשה השימוש במערכת משולבת מקטין את הסיכויים להשבתת האוטובוס במידה והתקלה הייתה מתגלה באיחור רב, חוסכת הוצאות כבדות ומונעת את סיכונם הבטיחותי של הנהג ונוסעי הרכב.

ארז לורבר, מנכ"ל חברת QUESTAR, מסר "הפתרון אותו אנו מציעים יחיד מסוגו ומביא עמו בשורה של ממש לשינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב ולחיסכון בקרב לקוחות מוסדיים ופרטיים. פעילות החברה מספקת ערך עסקי רב לאקוסיסטם הרכב, על ידי מינוף נתוני רכב בזמן אמת, לתובנות הניתנות לפעולה וכן, תורמת ללימוד מחודש של הנהג לשימוש נכון יותר ברכב. השילוב בין AI עם טלמטריה מתקדמת, מספק בדיקה כפולה של שתי הטכנולוגיות בו זמנית, ברמת דיוק גבוהה במיוחד המאפשרת לדעת בכל רגע נתון על מצב הרכב ולטפל בו רק כשנדרש. במקביל, אנו עובדים באופן צמוד עם מספר יצרני רכב, על הטמעת הטכנולוגיה ברכב חדש עוד בשלב הייצור, כך שהיא תותקן על גבי מחשב הרכב built-in ותאפשר גם ליצרן וגם ללקוח לעקוב באופן שוטף אחר מצב בריאות הרכב".

עוד הוסיף לורבר, "לפני כחצי שנה חברת קווסטאר נולדה כתוצאה מרכישה של חברת סייפרייד ע"י טרפילוג, עם החזון של מיזוג הטכנולוגיה המתקדמת מעולמות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה של סייפרייד, עם הידע העמוק בעולמות האוטומוטיב והדאטה שנצברו בטרפילוג במהלך 15 שנה. הפרוייקט הזה, יחד עם עוד פרוייקטים מרגשים שנמצאים בשלבים שונים, מוכיחים כי מימוש החזון הצליח וחברת קווסטאר נמצאת בפוזיציה ייחודית המקנה לה יתרון תחרותי משמעותי".

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן