fbpx

סקר בינלאומי: 73% מבוגרי MBA ישקלו להצטרף לסטארט-אפ במקום לתאגיד

Business Achievement Progress Develpoment Cogwheel Concept

סקר בינלאומי חדש מראה כי תוכניות גיוס בוגרי אקדמיה לתאגידים הגדולים אינן תואמות את שאיפות הסטודנטים בעידן פוסט קורונה. תוכניות גיוס העובדים המסורתיות המועדפות על ידי מעסיקים גדולים, אשר עורכות כשנה וחצי בדרך כלל, זקוקות לשינוי בכדי שיוכלו להישאר רלוונטיות בעידן שאחרי הקורונה.

כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי Highered, פלטפורמת האונליין לטאלנטים של הקרן האירופית לפיתוח מנהלים, EFMD (בשמם המלא: European Foundation for Management Development). המחקר נשען על סקר שנערך בקרב 1,099 סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים (MBA) במהלך מרץ 2022, בו נשאלו הנסקרים על שאיפות הקריירה שלהם.

בעוד שרוב הבוגרים בעלי ה-MBA (82%) הצהירו כי הם מעוניינים לקחת חלק בתוכניות גיוס בוגרים של התאגידים, יותר משליש מהם (37%) טענו שהן הופכות למיושנות. הסיבות העיקריות שצוינו ביחס לטענה זו הן חוסר רלוונטיות של התוכניות לצמיחת הקריירה (29%), רצון ליותר משמעות ותכלית בקריירה (24%), רמות שכר (20%) והעובדה שהתוכניות ארוכות מדי (19%).

ד"ר אמבר וויגמור אלוורז (Dr. Amber Wigmore Alvarez) מנהלת גיוס הטאלנטים הראשית של Highered, ופרופסור מן המניין באוניברסיטת IE לעסקים, אשר תהיה גם אחת הדוברות המרכזיות בכנס ההשקעות והחדשנות Axis Tel Aviv שיערך ב-29 במרץ במרכז פרס בת"א-יפו, ציינה עם פרסום הסקר: "למרות שאין ספק שתוכניות גיוס בארגונים גדולים עדיין פופולריות בקרב בוגרי MBA, למגפת הקורונה הייתה השפעה ניכרת על שאיפות הקריירה שלהם. עבודה בתאגיד או ארגון גדול היא כבר לא המסלול האוטומטי ורבים מהבוגרים מביעים רצון ברור לגבש מסלול קריירה מותאם אישית, דוגמת הקמת מיזמים או הצטרפות לסטארט-אפ".

ממצאי הסקר עולה, כי כמעט שלושה רבעים (73%) מהבוגרים אמרו שהם ישקלו להצטרף לסטארט-אפ. שש הסיבות המובילות לך אותן ציינו משתתפי הסקר הן: הזדמנויות ללמידה (67%), הזדמנות לפעול בסביבה חדשנית יותר (53%), רצון לקחת אחריות ואוטונומיה בשלב מוקדם יותר בקריירה (48%), יותר הזדמנויות להתפתחות (46%), תרבות ארגונית חיובית ומגוונת (41%) ופתיחות גדולה יותר לגמישות בהיקף המשרה ולעבודה מרחוק (40%).

לעומת זאת, היתרונות של תוכניות הגיוס של התאגידים הגדולים היו: שהן נתפשות בעיני הבוגרים כהזדמנויות לצמיחה (77%), הזדמנויות ללמידה (62%), הזדמנויות רבות יותר להתפתחות בארגון (56%), היוקרה של תוכנית הבוגרים (53%), מיתוג מעסיק (48%) ושכר (42%).

רוב מכריע של הסטודנטים (87%) טענו כי תוכניות גיוס מותאמות, שבהן ניתן לבחור את מיקום העבודה וסוג התפקיד במהלך התוכנית, רלוונטיות ואטרקטיביות יותר. על פני כל המחקר, רוב משתתפי הסקר (80%) דיווחו שהם מעוניינים בהזדמנויות עבודה מרחוק, כלומר מהבית.

ד"ר אמבר וויגמור אלוורז מסכמת: "עולם המשרות נשלט כיום על ידי The Great Reshuffle – מספר המשרות הפנויות גבוה וזה בהחלט שוק של מחפשי עבודה. בוגרים מחפשים גמישות סביב דפוסי עבודה והזדמנויות ללמידה וצמיחה אישית. המגיפה הראתה שיש דרכים חלופיות לעבודה ותוכניות גיוס בוגרים צריכות לשקול כיצד הן יכולות להסתגל למצב החדש בשוק התעסוקה בכדי למשוך את הטאלנטים הטובים ביותר בעולם."

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן