fbpx

ענקית התקשורת אריקסון בדו"ח המצביע על 10 המגמות הצרכניות ל-2030

Person identification and scanning. mixed media

מעבדת הצרכנים של אריקסון (Ericsson ConsumerLab) פרסמה את המהדורה ה-11 של דו"ח "10 מגמות צרכניות חמות" Ten Hot Consumer Trends. הדו"ח של אריקסון עוסק בהגדרת הטעמים והדעות של צרכנים שהם מאמצים מוקדמים (early adopters) על ציר הזמן הנמשך עד 2030 ומתמקד הפעם בחוויות הקנייה ההיברידיות בקניון הבדיוני Everyspace Plaza.

מהדו"ח עולה כי תערובת היברידית של טכנולוגיה מבוססת קישוריות, המשולבת בתוך סביבות פיזיות אמיתיות בכדי לשפר את חוויות הקנייה, צפויה להיות אלמנט שכיח בחיי היום-יום ב-2030, כך לפי רוב הלקוחות הנחשבים כמאמצים מוקדמים של הטכנולוגיה בעידן הנוכחי.

הצרכנים התבקשו להעריך חמישה עשר אמצעי קנייה המרחיבים את החוויה הצרכנית הפיזית על ידי שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית. כמעט 4 מכל 5 נשאלים, אמרו שהם מאמינים שכל חמישה עשר הקונספטים השונים שנבדקו יהיו זמינים בצורה כזו או אחרת עד 2030. אלו יתאפשרו באמצעות טכנולוגיות של מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) וחומרים ניתנים לתכנות.

לדברי מאגנוס פרודיך, מנהל המחקר של אריקסון: "האופי הציבורי למחצה בקניונים פירושו שניתן יהיה לשלוט ביתר קלות על השהייה ברשת, וכך לספק את חוויות הדור הבא בשלב מוקדם. אמצעי מציאות רבודה ומדומה יכולים להיות מסופקים בקניונים עצמם, כך שאפשר יהיה לפרוס רשתות פרטיות עם יישומים בהתאמה אישית גם עבור צרכנים".

ד"ר מייקל ביורן, ממעבדת הצרכנים של אריקסון, והכוח המניע מאחורי דו"ח 'עשר מגמות צרכניות חמות' מאז פורסם לראשונה ב-2011, אומר: "מצד אחד אולי קשה לדמיין מספר גדול של צרכנים עם ציוד טכנולוגי יקר כמו משקפי מציאות רבודה, משקפי מציאות מדומה עמידים למים, מחשוב לביש, כפפות מישוש ועוד בקנה מידה עצום עד 2030. מצד שני, אם ניתן יהיה לחלק ציוד כזה בעלות נמוכה יותר, בהחלט ייתכן שמספר גדול של צרכנים ישתמש בזה כדי לשפר את חוויות הקנייה היומיומיות בקניונים". ומוסיף: "למעשה, 35% מהצרכנים שנסקרו חושבים שהנטייה של הקניונים לכלול טכנולוגיה של הדור הבא תהיה גדולה יותר מאשר בבתים, בהשוואה ל-14% בלבד שאינם חושבים כך. קניונים הם כבר מזמן מוקדי היי-טק, כאשר רבים מהם מציעים בתי קולנוע, אולמות משחקים, אולמות קונצרטים, באולינג ועוד".

ביורן אומר שהדו"ח גם מדגיש את האמונה של הצרכנים שקניונים תורמים באופן חיובי לחיים המקומיים. "אם כבר, העתיד עשוי להיות יותר ויותר מקומי, כאשר 32% מהנשאלים מסכימים שקניונים היי-טקיים יהפכו את המעבר לעיירות קטנות ואזורים כפריים לאפשריים ואטרקטיביים יותר – ורק 13% לא מסכימים עם זה".

10 המגמות הצרכניות שאריקסון צופה עד 2030 על פי המחקר המקיף, המייצג את הציפיות והתחזיות של כ-57 מיליון מאמצי טכנולוגיה מוקדמים בעולם:

  1. זירת הכל-עכשיו -כמעט 8 מתוך 10 צרכנים מדמיינים אולמות אירועים שבהם טכנולוגיה המאפשרת לאמנים האהובים עליהם, להופיע בתלת ממד, כאילו הם שם במציאות.

 

  1. סלון היופי הסוחף – 7 מתוך 10 צרכנים מצפים לראות בקניון מכוני יופי העושים שימוש במידול וולומטרי לשיפור מראה דיגיטלי -volumetric modelling technology to digitally enhance looks

 

  1. Meta Tailorאופנה מהירה המותאמת אישית טכנולוגית רק עבורך או עבור האווטר שלך. יותר 7 מתוך 10 משתמשי AR/VR , צופים כי החייט בקניון ישלב בדים שיכולים להפוך להיות עמידים למים או מספקים אוורור לפי הצורך.

 

  1. בריכת Anyverse 2/3 מהצרכנים מאמינים שיהיו בריכות שחייה שבהן הלקוחות יוכלו להשתמש בקסדות VR מיוחדות הכוללות אספקת חמצן כדי לחוות את החלל החיצון באפס כוח משיכה.

 

  1. חדר הכושר ההיברידי – עבור רבים, גוף ונפש קשורים האחד בשני. 7 מתוך 10, צרכנים מצפים ממרכזי כושר לעצב את המתחם עם מאפיינים רב-חושיים, בהתאמה אישית ללקוח – למבנה האישיות שלו ולצרכים הנפשיים שלו, כדי לעזור לשפר את הבריאות הנפשית.

 

  1. מפעל Print-a-Wishתיקון וייצור לפי דרישה הם העתיד. יותר ממחצית מהצרכנים רוצים לקנות באופן בר קיימא בעסק שממחזר את המוצרים הישנים.

 

  1. המסעדה באמצע היקום – חברה וירטואלית נטולת הסחות דעת עדיפה על רבים. מחצית מהצרכנים רוצים לבקר במסעדות כדי לאכול וירטואלית עם חברים במסעדות אחרות, בכל מקום בעולם.

 

  1. החנות שלא נגמרת – אפשרות וירטואלית לנסות לפני קניה. 3/4 מהצרכנים מצפים להיות מסוגלים להמחיש כיצד נראה ביתם בתוך חנות העיצוב כאשר הם מנסים מוצרים חדשים.

 

  1. המרכז הרפואי המרובב – הצרכנים התרגלו למיידיות, במשלוחי אוכל, בצפייה בתכנים אך בבריאות זה עדיין לא המצב, למה לחכות כשזה מגיע לבריאות? 77% מהצרכנים צופים שיהיו מרכזים רפואיים הממוקמים בקניון, הכוללים טכנולוגית אינטליגנציה מלאכותית שיאפשרו סריקת בריאות ומתן עדכוני מצב בריאותי באופן כמעט מיידי.

 

  1. הפארק האורבני – הטבע חסר לכל אלה שנמצאים בערים צפופות. 42 אחוז מהצרכנים רוצים לבקר בפארק שנמצא בקניון סגור שבו הם יכולים להרגיש קרובים יותר לטבע באמצעות חומרים דיגיטליים הניתנים לתכנות המספקים חוויה היברידית.
טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן