fbpx

אינטל חושפת את חזונה למטאוורס וחושפת תוכנה שתאפשר לנצל כוח מחשוב של מעבדים אחרים

intel metaverse vision img
קרדיט: יח"צ

עם הכרזתו של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, על כוונתו ליצור אינטרנט המבוסס על המטאוורס, זה הפך הנושא לאחד מהנושאים המדוברים ביותר באקוסיסטם ובכלל. אולם מעט מאוד נאמר על תשתית המחשוב שצפויה לתמוך בעולם שכזה. כעת ענקית הטכנולוגיה והמחשוב אינטל מפרטת לראשונה את החזון שלה לעולם המטאוורס העתידי, לפיו עליו להיות נגיש לכולם ולכלול התייחסות לכל סוגי הפלטפורמות, מסמארטפונים ומחשבי PC ועד למשקפי AR ו-VR.

לפי אינטל הרעיון למטאוורס אחד שנבנה על-ידי חברה אחת כפי שמתארים חלק מסרטי המד"ב, אינו נכון וחוטא למטרה, שכן איש אינו מעונין שמטאוורס תהיה מערכת נעולה, קניינית וסגורה. באינטל צופים שבעתיד יהיו 3 סוגים של מטאוורס, וכבר עכשיו אנו עדים להתפתחותם של שלושה: המטאוורס החברתי (סושיאלוורסס – Socialverses), מטאוורס המשחקים (פלייורסס- Playverses), ומטאוורס סימולציה (סימווורסס – Simuverses).

את החזון של אינטל למטאוורס הציגו היום שלושה בכירים באינטל –ראג'ה מ. קודורי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת מערכות מחשוב וגרפיקה (לשעבר AMD), אנתון קפלניאן, סגן נשיא בקבוצת הגרפיקה (לשעבר אנבידיה) ומאקרנד דרמפוריקר, מהנדס בכיר בקבוצת הגרפיקה; זאת במסגרת כנס וירטואלי בשם "Real Time Conference" שערכה החברה.

במהלך הכנס אינטל חשפה לראשונה תוכנה מהפכנית שפיתחה המאפשרת ללפטופים לנצל כוח מחשוב ממחשבים אחרים, באופן בלתי תלוי ביצרן ובסוג הצ'יפ עליו הם רצים. דהיינו גם מחשב שלא יכול להריץ משחק וידאו בהעדר כרטיס גרפי יעודי, יוכל באמצעות התוכנה להשתמש במשאבים פנויים של מחשבים הנמצאים ברשת התקשורת הביתית וכוללים כרטיס גרפי שאינו מנוצל.

את התוכנה החדשה הציגה אינטל באמצעות דמו של המשחק 'Hitman 3' שבודק כיצד עדיף להריץ את המשחק, ועל בסיס איזו תשתית, לוקלית או ענן. בדמו רואים המשחק עובר מריצה על גבי תשתית חומרה מקומית לריצה על גבי הענן בצורה שהיא חלקה ונוחה, ומבלי שהמשתמש מרגיש בכך.

לאור שליטתה בתחום העיבוד בשוק המחשוב והענן, אינטל מתעתדת להיות זו שתבנה התשתית למטאוורס העתידי. בחברה טוענים כי ה-GPU החדש שהיא מפתחת יהיה הפתרון הראשון שמתאים לעידן המטאוורס, והוא יאפשר למשתמש להריץ משחקים גם על גבי חומרה מקומית וגם על גבי הענן.

באינטל מסבירים כדי שרשת המטאורס תוכל להתקיים נדרשת מהפכה בארכיטקטורות המחשוב הקיימות היום. כדי ליצור את המטאוורס, יש צורך של כח מחשוב בקנה מידה חזק מאוד שיאפשר לעבד 10 Petaflops (Flops = מיליון מיליארדים פעולות חישוב נקודה צפה בשנייה) של compute, לאחסן 10 Petabytes (PB אחד הוא 1,024 טרה בייט, ויש 1,024GB ב-1TB), כל זאת בתוך 10 מילי' שניות בלבד.

לפי קודורי, בחמש השנים האחרונות עבדה קבוצת הגרפיקה של אינטל על פיתוח החזון וכיצד צריכה להיראות תשתית מחשוב (Computational Framework) שתתמוך בכך, וכי קיימות כיום בעיות אותן צריך לפתור בהקדם כדי שחזון המטאוורס יוכל להתקיים: "אנו זקוקים לביצועים של מערכת סגורה עם פיתוח מבוזר ועתיר פרודוקטיביות של מערכת פתוחה; מדובר בסוג חדש של מחשוב אותו אנו מכנים "מחשוב מתמשך" (Continual Compute)".

כמו כן סוג המחשוב המתאים לטכנולוגית המטאוורס ידרוש פיתוח מכונות ואלגוריתמים שיאפשרו הקצאת משאבי מחשוב בזמן אמת."אנו רוצים לאפשר למחשבים להבין בעצמם כיצד נכון לשלב את המשאבים הזמינים עבור המשתמשים, בין אם זה בטלפון הנייד, במחשב הביתי, בקצה, או בדאטה סנטרים – ולבצע את האופטימיזציה עבור החוויה הזאת", מסביר קודורי. הוא מוסיף כי גם הכרטיסים הגרפיים הנוכחיים יצטרכו להיות הרבה יותר חזקים כדי להניע את המטאוורס: "ה-GPUs העתידיים נדרשים להיות חזקים פי 1000 כדי שיוכלו לתמוך בזה. רכיבי ה-GPU של אינטל יהיו רק חלק אחד במערך שלם של טכנולוגיות, פתרונות תוכנה ושבבים שיצטרכו לתמוך במטאורס, כמו גם טכנולוגיות תקשורת כגון דור 5 ו-6".

את המטאוורס מתארת אינטל כרשת אינטרנט עתידית, אותה ניתן לכנות Web 3.0 , אשר תהיה בנויה על טכנולוגית בלוקצ'יין, ותאפשר למשתמש להיטמע בתוך חוויית מציאות מדומה. הרשת תכלול שילוב של סביבות וירטואליות שבהן ניתן לעבוד, לשחק, לתקשר, ליהנות מחוויות מעולם הבידור, לייצר אינטראקציות חברתיות ולשתף מידע באופן שלא קרה בעבר.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן