fbpx

ענקית הגיימינג הישראלית Overwolf מגייסת 75 מיליון דולר

overwolf team
עובדי החברה. צילום: ויקטור לוי

חברת Overwolf, אשר פיתחה פלטפורמה המאפשרת ליוצרי תוכן לבנות, להפיץ ולייצר רווחים מאפליקציות ומודים למשחקים, מודיעה היום על גיוס של 75 מיליון דולר בסבב D, בהובלת קרן הון סיכון אנדריסן הורוביץ (a16z). השתתפו בסבב גם משקיעים קודמים, ביניהם Griffin Gaming Partners, Insight Partners, Intel Capital, Liberty Technology Venture Capital ו-Marker.

המימון ישמש לחיזוק ופיתוח המערך של יצירת תוכן עבור משחקים – בעיקר באמצעות פלטפורמת CurseForge Core, המאפשרת לחברות משחקים ויוצרי תוכן להמשיך לצמוח ולהשתכלל בכל הקשור לתוכן עבור משחקים המיוצר ע"י הקהילה.

Overwolf מאמינה שהתעשיה כולה נכנסת לעידן חדש של גיימינג, שבחזית שלו עומדות חוויות משחק כאלו המיוצרות ע"י הקהילה. חוויות משחק אלו הן המפתח לאריכות חיי המדף של המשחקים ולקהילת שחקנים מרוצה ופעילה, שממשיכים לשחק בהם ולשמור עליהם רלוונטיים ומלהיבים.

באמצעות CurseForge Core, מעצימה Overwolf את חברות המשחקים ואת יוצרי התוכן ומאפשרת להם להיכנס לעידן החדש הזה בצורה חלקה. הפלטפורמה נועדה לאפשר לחברות המשחקים להטמיע מודים שפותחו ע"י הקהילה בצורה קלה, בטוחה וללא עלות – גם במשחקים שכבר יצאו לאור וגם במשחקים שעתידים לצאת בהמשך.

מעבר לפתרון מהצד הטכני, Overwolf מציעה לחברות המשחקים תמיכה מלאה בכל הקשור לתוכן הנ"ל – החל בניהול ואופרציה, דרך בקרת איכות והגנה מפני וירוסים/תכנים לא הולמים, ועד ניהול קהילות השחקנים ויוצרי התוכן, בדיקות תאימות, אחסון קבצים וניהול מערך תשלומים ליוצרים. בנוסף, שחקנים יקבלו גישה למעין מרקטפלייס בתוך המשחק, בו יוכלו לגלות, להוריד ולהתקין תכנים חדשים מבלי לעזוב את סביבת המשחק.

ג'ונתן לאי, שותף בקרן a16z: "פלטפורמות הסושיאל המובילות כיום – ביניהן TikTok, YouTube ו-Instagram מבססות חלק עצום מהכוח שלהן על יוצרים המייצרים בהן תוכן עבור חברים, משפחה וכלל הקהילה. עם המשך הפיכתם של משחקים לרשתות חברתיות בפני עצמם, גם יוצרי תוכן עבור משחקים והתוכן שהם מייצרים יהוו תפקיד חשוב מאד במערך הזה. הפלטפורמה של Overwolf מאפשרת לכל שחקן להפוך להיות שותף ביצירה של המשחק האהוב עליו – הודות למנוע פיתוח חזק, חנות אפליקציות להפצה, וכלים למונטיזציה שמאפשרים ליוצרים לייצר הכנסה מהיצירות שלהם."

כיום, למעלה מ-87 אלף יוצרים משתמשים בפלטפורמה של Overwolf לבניית אפליקציות ומודים למשחקים, להפצתם ולייצור הכנסה מיצירותיהם. למעלה מ-20 מיליון שחקנים משתמשים בתכנים שנבנו על אוברוולף מדי חודש, ונרשמות למעלה מ-15 מיליארד הורדות של אפליקציות ומודים מדי שנה. עד סוף שנת 2021, Overwolf צפויה לשלם 29 מיליון דולר ליוצרי תוכן – סכום גדול כמעט פי שלושה ממה ששילמה שנה שעברה. לפני מספר חודשים, השיקה החברה את ה-Overwolf Creator Fund, קרן בשווי 50 מיליון דולר שמוקדשת כולה לתמיכה ביוצרי אפליקציות למשחקים, יוצרי מודים, וכן חברות משחקים שמתכננות להטמיע מודים בכותרים חדשים שלהן.

אורי מרשנד, מנכ"ל ומייסד שותף באוברוולף: "חוויות שנוצרו ע"י הקהילה הן העתיד של עולם הגיימינג. אין אף חברת משחקים שיכולה להתחרות במהירות הביצוע וביצירתיות הטהורה של קהילה נלהבת. במקום התנגדות ליצירות של הקהילה, ראינו שינוי בתפיסה מצד חברות המשחקים, שמתחילות להבין ולאמץ את הערך הרב שיוצרים כאלה מביאים לקהילה ולחברת המשחקים עצמה. זה כבוד גדול מבחינתנו, להיות מסוגלים לספק את התשתית, את הכלים ואת המומחיות כדי לשגשג בעידן החדש הזה של יצירה מצד הקהילה".

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן