fbpx

נובמבר הגדול – טירוף חודש הקניות בזווית קצת אחרת

tech shopping

האם מי שלא באונליין באמת לא קיים? מה גורם לחוויית קנייה להפוך לבלתי נשכחת? ומהי חשיבות אבטחת המידע – ריכזנו עבורכם מידע מחברות מובילות בתחומן, ששולח זרקור על שיגעון הקניות ברשת

לאן שלא תלכו בתקופה הקרובה – השיח, הפרסומים והמבצעים סביב חודש הקניות (נובמבר) יפגשו אתכם. שופינג IL , סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני ובלאק פריידי – הן כבר מזמן לא רק צמד מילים אלא חג של ממש בקרב העסקים והצרכנים – והקניות ברשת הפכו למנה העיקרית של תקופה זו. בתקופה זו בשנה שעברה, על פי נותני Google- נרשמה בקרב המסחר האלקטרוני עונת השיא הגדולה ביותר אי פעם. המכירות העולמיות בדיגיטל גדלו ב50% והסתכמו ב- 1.1 טריליון דולר.

כשמדובר בצרכנים, המעבר מסטטוס של גולש באתרים השונים, עד להפיכתו לצרכן שרוכש את המוצר הוא לא פשוט, ולכן, חשוב לקחת זאת בחשבון. "שנתיים אחרי שהמגפה העולמית גרמה לעסקים להבין כי מי שלא נמצא באונליין לא באמת קיים, כל עסק חייב לייצר אטרקטיביות לאתר האונליין שלו כדי להקל ולהנגיש את הקניה עבור הלקוחות. לכן, יש לקחת בחשבון את חווית הלקוח בזמן השהות באתר, שתהיה נעימה ואסתטית, חשוב להימנע מעיצוב עמוס מידי או מלא בטקסטים וכפתורים", מציין גיא פישר מנהל פעילות הקומרס בחברת התוכנה אלעד, עוד מוסיף פישר: "גם כמות הפופאפים (הבאנרים הקופצים) ש"מעצבנים את העין" צריכה להיות מופחתת משמעותית והכפתורים ברורים וגדולים על מנת שאפשר יהיה ללחוץ עליהם בקלות גם מהמחשוב וגם במובייל. יש להבליט בעמודי המוצר את המידע הרלוונטי לצרכן ולמקמו בחלקו העליון של עמוד על מנת שהגולש יבין מה בדיוק מה הוא קונה ומתי הוא אמור לקבל את המוצר. כדאי גם שהלקוח יראה באופן ברור את אחוזי ההנחה של המוצר, כתוויות על המוצר. חשוב להקפיד על תהליך הרכישה קצר ומהיר – שלב אחד או לכל היותר שניים".

מעבר להליך הטכני שניכרת בו מחשבה וממש כניסה אל תוך הלך רוחו של הצרכן, העסקים בתקופה זו מבינים שחדשנות מהווה חשיבות עליונה אך הפשטות חשובה לא פחות.

אייל רייך, סמנכ"ל שיווק ושותף מייסד של StoreYa המתמחה בשיווק מונחה ביצועים של חנויות מקוונות: "בעונת החגים כאשר התחרות גוברת וכל מתחרה מחפש מבצע טוב יותר להציע, חשוב לשים לב לשירות שאתם כבעלי עסק נותנים. כעסק קטן/ בינוני יש לכם את הפריווילגיה לתת שירות אישי ואיכותי יותר מהמתחרים הגדולים בעזרת צ'אט, וואטסאפ עסקי או טלפון. מכיוון שיש לכם את התשוקה וההבנה של העסק שלכם, השירות אותו תציעו יהיה יותר מוצלח מהשירות שהמתחרים הגדולים שלכם יכולים להציע.

כמו כן, על פי אתר smallbiztrends י66% מהצרכנים מעידים ששילוח חינם זה פקטור קריטי בביצוע העסקה, ו80% מעידים שזה קריטי להם לקבל שילוח חינם במידה והם מוציאים מעל סכום מסויים, לכן חשוב להציע אותו. לדבריו של רייך מדיניות החזרים ברורה ונוחה עבור הלקוח אשר כתובה במשפט בדפי המוצר עם מדיניות החברה בצורה ברורה עשויה להרגיע את הלקוח ולהעניק הרגשת ביטחון שתעזור בביצוע העסקה.

החנות המקוונת כחוויה של יועץ מכירות אישי

זה לא סוד שקהל הצרכנים העולמי עובר לקנייה מקוונת", מסבירה ורד לוי-רון, מנכ"לית חברת Syte המפתחת טכנולוגיית איתור מוצר בעזרת בינה מלאכותית ויזואלית, "ככל שאתרי ECommerce ישכילו להטמיע טכנולוגיות חדשניות באתר המותג, הם ירוויחו את נאמנותם של הקונים. משתמש הקצה רוצה להרגיש שגם אם פיזית כעת הוא לבד מול המסך, החנות המקוונת מספקת לו חוויה של יועץ מכירות צמוד לצידו אשר מעביר אותו מסע רכישה מותאם אישית לצרכיו ולסגנון שאותו הוא מעדיף. כל קניה היא חוויה רגשית, בין אם מדובר בפרטי לבוש, בפריטים לעיצוב הבית או בתכשיט. טכנולוגיה שמייצרת חווית קניה אינטואיטיבית ומותאמת יותר, תגדיל את סל הקניות ותאפשר לקונה להתרגש מהמוצר לאחר הרכישה ובאופן טבעי, לחזור לרכוש מאותו האתר".

עולמנו משתנה במגוון תחומים ובמבט על עולם הקמעונאות התזוזות משנות את כללי המשחק – לא מדובר רק על חודש הקניות שהשיח על התחום מכה גלים, אלא על כל ימות השנה. יובל גלוז יזם ומייסד חברת Augmind: "עולם הקמעונאות הפיזית, כפי שאנחנו רואים אותו, משתנה וישתנה דרמטית. לצרכן מאוד חשובה חוויית הקניה, לפיכך עולם הקמעונאות וחנויות האונליין יצטרכו להתאמץ יותר כדי להביא לקוחות. החנויות הפיזיות ינסו לשלב חוויות קנייה אינטראקטיביות שונות ביניהם: הולוגרמות, משקפי AR/VR או כל חוויה תלת מימדית אחרת. קניות האונליין ימשיכו לגדול ולתפוס נתחי שוק גדולים יותר, בעיקר בגלל הטכנולוגיות החדשות שבאמצעותם נוכל לבצע את הקניות שלנו במדידה וירטואלית מהבית, אם מדובר בתכשיטים, בגדים, נעליים או כל פריט לבוש אחר, לא נהיה חייבים להגיע פיזית לחנויות ונוכל לראות את התאמת המוצרים דרך המכשירים הניידים. העתיד הרחוק, אבל לא רחוק מדי של כולנו, מדבר על מציאות מטאברס: מציאות וירטואלית בה נחיה, אשר תחליף את האינטרנט. המציאות הזאת תאפשר לנו ל"שוטט" בחנויות, ולרכוש מוצרים בצורה וירטואלית לחלוטין". הטכנולוגיה של Augmind מאפשרת ליצור תוכן תלת ממדי איכותי עבור מכשירים ניידים ללא דרישות ידע וניסיון מוקדם בהפקת תכנים כאלו למכשירים ניידים, תוך פישוט והוזלת תהליכי העבודה הקיימים כיום.

חודש הקניות? פרצה קוראת להונאות הצרכנים

חברת ריסקיפייד (Riskified), המפתחת פתרונות מניעת הונאות אשראי באתרי סחר אלקטרוני, פרסמה דו"ח לקראת עונת חגי הקניות, בו היא מגלה כי ענף המסחר המקוון בארה"ב צפוי לשבור שיאים חדשים בחודש נובמבר הקרוב, עם עלייה של 11.3% (!) בשיעור הקניות באונליין וצפי הכנסות של 206 מיליארד דולר. שנת 2021 הייתה שנה בה תנופת הקניות אונליין, כתוצאה מהסגרים והחשש מהידבקות בקורונה, הובילה לשינויים בהרגלי הצריכה העולמית וכעת, אתרי מסחר ולקוחות כאחד, מתחילים מוקדם יותר את תקופת הקניות, עקב החשש ממשבר שרשרת האספקה העולמי המתמשך. הדו״ח של ריסקיפייד מציין כי בשנת 2021, לפחות 1 מתוך 140 ניסיונות התחברות של לקוחות לחשבונות המשתמש שלהם באתרי מסחר ברשת באונליין היו חשופים להתקפות השתלטות על חשבון (Account Takeover).

לדברי אמילי גרינצווייג, Director of fraud insights בריסקיפייד: "חשוב תמיד להשתמש בסיסמאות שונות לאתרים שונים, לעקוב אחר חיובי כרטיס האשראי באופן תדיר ולא לקנות דרך לינקים ואתרים לא מאובטחים. מהצד של הסוחר, שמירה על חוויית לקוח בתקופות עמוסות מחייבת השקעה בבניית אמון ארוך-טווח עם הלקוחות תוך כדי מניעת הונאות, הצעת חווית קנייה חלקה בסמארטפונים והקלה על חווית הקנייה של קונים חדשים תוך כדי יצירת תכניות נאמנות ללקוחות חוזרים."

חברת הסייבר GeoEdge מתמחה בהגנה מפני הסכנות הנוגעות לפרסומות אונליין ומובייל. מטרת החברה היא להגן על משתמשים מפני מודעות מסוכנות, המכילות וירוסים, נוזקה, תרמיות מסוגים שונים או כאלו שמכילות תוכן פורנוגרפי או בלתי חוקי – ובכך להבטיח חווית משתמש נקיה ובטוחה.

"אנחנו עובדים עם פלטפורמות הפרסום הגדולות בעולם ועם מוציאים לאור כדי למנוע ממודעות כאלו לטרגט את הגולשים." אומר אמנון זיו, מנכ״ל GeoEdge: "במקרים רבים, המודעה עצמה עשויה להיראות תמימה, אך ניתוח של דף הנחיתה מדגים שיש כאן תרמית. הנטיה של גולשים באתרים מכובדים ולגיטימיים היא לסמוך ולתת אמון במודעות שנמצאות על העמוד. מה שהם לא מבינים זה שמדובר פעמים רבות במודעות שמוצגות באופן אוטומטי ואין לבעלי האתרים שום שליטה על סוג המודעות ואיכותן."

צמיחה באוקיינוס המסחר המקוון

עומסים, בעיות בשילוח ומחסור בכוח אדם, צפויים להוות בדומה לכל שנה חלק בלתי נפרד מהשיח. עם זאת, עסקים שישכילו לעשות הכנה אולטימטיבית, החל מחווייתו של הצרכן עד למחשבה על היום שאחרי, יצאו מרווחים הן מבחינה כלכלית והן מבחינת מוניטין המותג. בסופו של יום, צרכנים יבחרו את אלו שיספקו להם את המעטפת הכוללת האידיאלית עבורם. על פי נתוני אתר Statista, בשנת 2020 המכירות העולמיות בחנויות המסחר המקוון הסתכמו ב4.28 טריליון דולר, כאשר בשנה הבאה (2022) צפויה להיות צמיחה עד ל 5.4 טריליון דולר. מדובר בקצב מסחרר שמציב את המסחר המקוון כשידו על העליונה.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן