fbpx

"לרתום את העגלה לפני הסוסים" – ראיון עם דני גוטמן, מנהל ה-IT של PTC

דני גוטמן, מנהל ה- IT בחברת PTC ישראל צופה כי בקרוב כלי Predictive analytics יעמדו לרשות מנהלי ה-IT, יזהו כשלים וצווארי בקבוק שעלולים להוביל לתקלות, ויאפשרו להם לצפות ולפתור מראש בעיות שעלולות להתעורר

דני גוטמן, מנהל ה- IT בחברת PTC ישראל, מספר כיצד מנהלים את מערך ה-IT של חברה בינלאומית שבסיסה בבוסטון , בשני מרכזי פיתוח בישראל. כיצד עוברים לתמיכה בעובדים שעברו לעבוד מהבית, מאז פרצה הקורונה במרץ 2020, איך מנהלים צורת תמיכה מבוזרת חדשה, מה האתגרים וכיצד מאמצים במהירות, תוך כדי עבודה, שיטות עבודה חדשות שאפשרו עבודה רציפה, ללא תקלות ובעיקר עם חיוך..

דני גוטמן, קרדיט: יח"צ

"הדבר הכי חשוב בעבודת איש ה-IT "אומר דני, "הוא הקשר האישי וההיכרות עם סביבת העבודה והצרכים של כל עובד – מה מותקן לו על המחשב, מה הצרכים שלו וכד'. חשוב להכיר את הלקוחות שלך בארגון כדי לדעת מה דחוף, מה הכאבים של כל אחד מהם ומה הצרכים הספציפיים שלו וזאת, על מנת לאפשר להם להתרכז בעבודתם ולא להיות מוטרדים מתקלות או חסמים בדרך."

מה אתה צופה שיקרה בשנים הבאות בתחום שרותי ה-IT?

מומחים צופים כי כלי Predictive analytics יהיו אלה שיאפשרו לאנשי ה-IT לפתור בעיות עוד לפני שהן קורות. מדובר במערכות שסורקות את ציוד הקצה ומזהות כשלים וצווארי בקבוק שעלולים להוביל לתקלות. הדבר יאפשר לנו לצפות ולפתור מראש בעיות שעלולות להתעורר, באמצעות מערכות בינה מלאכותית שלומדות את המערכת ואת המשתמשים, להרים דגל אדום ולהתריע מבעוד מועד.

בנוסף, אני מאמין כי גם תחנות עבודה וירטואליות יהפכו למבוקשות ויאפשרו לארגונים שזקוקים לכח מחשובי חזק וגמיש חסכון במשאבים בצד תשתית חזקה וגמישה שתתמוך בצרכים התובעניים שלהם.

שחקניות שמפתחות כלים בעולם הוירטואליזציה הכריזו לאחרונה כי הן עומדות לשחרר פתרונות וירטואליים, שיחסכו לארגונים כמונו משאבים רבים, יקטינו עלויות ויעניקו גמישות. כך, מנהלי ה-IT יוכלו לנהל את כל מערך ה-IT של הארגון בצורה קלה ומרכזית, בצורה שקופה וללא תקלות ולפתור בעיות בשניות.

יש הטוענים כי מערכות הענן ייתרו את אנשי ה-IT – מה דעתך?

גם בעולם המחשוב הווירטואלי אנשי ה-IT הארגוניים תמיד יהיו נדרשים. גם כאשר העובד יכול להתחבר לענן, להוסיף ולהוריד שירותים בעצמו עדיין הוא נתקל בבעיות ובחסמים וזקוק לעזרתנו. לא עובד לי, לא מתחבר לי…למי נפנה? בנוסף, מי יתחזק, יגדיר מראש את המערכות, את הצרכים והחוקים? אין ספק שתמיד יהיה צורך באנשי התמיכה שיסתכלו מלמעלה על המערכת, יבנה ויאכוף את האסטרטגיה הארגונית. בעתיד יהיו עוזרים וירטואלים, אבל אנחנו עדיין לא שם.

מה יהיו המשימות של מנהלי ה-IT בשנים הבאות?

אין ספק שתחום הסייבר ימשיך לדרוש תשומת לב מיוחדת. מדובר "בגחל לוהט" שמתחמם כל הזמן עם התגברות האיומים. אין ספק כי לנושא השפעה קריטית על הישרדותן של חברות. אני מאמין כי מודל ה- "Zero trust" ילווה אותנו ואת לקוחותינו בתוך הארגון ומשמעותו – לא סומכים על אף אחד ועל שום קובץ שמקבלים ונהיה חייבים להגן על הארגון באמצעות המודל הזה. בנוסף, כיוון שהמשק הולך יותר ויותר לכיוון של עבודה מהבית, אנשי ה-IT יצטרכו להתאים את מודל התמיכה ואת הכלים שמשמשים את הארגון לצורת עבודה זו ולהערך בהתאם כדי שהעבודה מרחוק תתבצע בצורה חלקה ללא תקלות.

מומחים בעולם מצביעים על כך כי השבתת מערך ה- IT עולה לעסקים 1.55 מיליון דולר בשנה! לכן, אנשי ה-IT ימשיכו לעבוד סביב השעון כדי למנוע מצבים כאלה.

לידור צרויה
עם מספר שנים של עבודה וניסיון בתחום ה-New Media והטכנולוגיה, לידור החליט להקים את Tech-IL בשנת 2018 עם מטרה ברורה – להיות שם דבר בתחום הטכנולוגיה. עם ניסיון וידע רב בניהול דיגיטל, עריכה, וטכנולוגיה, לידור מביא מוטיבציה ורצון לשים תוכן איכותי וטוב בחזית המדיה ע"י סיקורים, חדשות, וסרטונים בערוץ היוטיוב.
דילוג לתוכן