fbpx

חברת מובילאיי ו-SIXT יציעו שירות מוניות אוטונומיות במינכן ב-2022

Mobileye Robotaxi Tel Aviv
קרדיט: יח"צ

במהלך אירוע מרכזי בתערוכת IAA Mobility שנערך היום (ג' – 07/09/2021) הכריזו מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, והמנכ"ל המשותף של סיקסט, אלכסנדר סיקסט, על שיתוף פעולה שבמסגרתו יציעו השתיים שירותי הסעה אוטונומיים במינכן כבר בשנת 2022. שיתוף הפעולה בין מובילאיי (Mobileye) השייכת לאינטל (Intel) לבין קבוצת סיקסט שואף גם להרחיב את שירותי ההיסעים ללא נהג לרחבי גרמניה וכן למדינות אחרות באירופה בעשור הקרוב.

לשימוש בשירות החדש, הנוסעים יוכלו להזמין רובו-טקסי באמצעות אפליקציית Moovit או בעזרת האפליקציה של סיקסט. היצע הרובו-טקסי האוטונומיים יהווה חלק מפלטפורמת ONE של חברת סיקסט. מדובר בפלטפורמה המציעה אפשרות להזמנת הסעה, השכרה רכב ושיתוף רכב.

האופציה להזמנת רובו-טקסי אוטונומי תהיה חלק משירותי SIXT ride והיא הודגמה על הבמה המרכזית על ידי אלכסנדר סיקסט. במסגרת האירוע מובילאיי חשפה לראשונה את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה – Mobileye Drive™ אשר תפעל לראשונה בשימוש מסחרי. הרכבים שעליהם תוטמע הטכנולוגיה ימותגו תחת השמות MoovitAV ו-SIXT.

שיתוף הפעולה עם סיקסט מהווה את שירות הרובו-טקסי המסחרי הראשון של ספק טכנולוגיה וספק שירותי ניידות. "עם שותפה חזקה מבחינה לוגיסטית ותפעול כדוגמת סיקסט, תוכל מובילאיי לממש את ההבטחה של אוטונומיה מלאה בערים ברחבי העולם", אמר מנכ"ל מובילאיי ובכיר באינטל העולמית, פרופ' אמנון שעשוע. "אנו שמחים שגרמניה היא חלוצה בתחום זה".

חוק כלי רכב אוטונומיים (AV) שנחקק לאחרונה בגרמניה מאפשר כעת שימוש בכלי רכב ללא נהג בכבישים, ומאפשר למוניות האוטונומיות של מובילאיי להתחיל בפיילוט, בשיתוף נוסעים, ברחובות מינכן כבר בשנת 2022. בהמשך יעבור צי הרכב משלב הפיילוט להפעלה מסחרית לאחר קבלת אישור רגולטורי. "גרמניה הפגינה מנהיגות עולמית לקראת עתיד של ניידות אוטונומית על ידי זירוז חקיקת AV חיונית", אמר גלסינגר. "היכולת שלנו להתחיל בפעילות רובו-טקסי במינכן בשנה הבאה לא הייתה מתאפשרת ללא חוק חדש זה."

מובילאיי תהיה הבעלים של צי הרובו-טקסי שיפעל במינכן, ואילו סיקסט תנצל את המומחיות המבוססת שלה באספקה, תחזוקה ותפעול של צי הרכב. כאשר השירות יושק במינכן, כלי הרכב יכללו את שירות MoovitAV וישאו את המותג SIXT, כדי להקל על הלקוחות להבחין בין שירותי הזמנת הסעות מסורתיים לבין שירותי הזמנת הסעות ברכבים אוטונומיים.

אלכסנדר סיקסט, מנכ"ל משותף של חברת סיקסט, הוסיף: "שותפות אסטרטגית זו היא השלב הבא בהרחבת פלטפורמת הניידות המשולבת שלנו, ONE, ומדגישה את התפתחות החברה שלנו לקראת הפיכתה לספקית המובילה בתעשייה של ניידות איכותית חדשנית ודיגיטלית. אנו שמחים למנף את הטכנולוגיה יוצאת הדופן של מובילאיי כדי להביא ניידות ללא נהג ללקוחות בגרמניה ומחוצה לה".

מחזון למציאות

כבר מספר שנים שתעשיית הרכב מדברים על שילוב של רובו-טקסי בכבישים וכעת יש סוף סוף תאריך יעד והוא קרוב מתמיד. בעוד שמדובר "רק" בפיילוט, הוא מהווה אבן דרך חשובה במסע אל עולם הרכב האוטונומי. כבר לפני מספר שבועות הדגימה מובילאיי כיצד הרכב האוטונומי שלה נוסע ברחבי ניו יורק הצפופה והעמוסה ואף מתמודד עם מספר אתגרים בדרך.

בקרוב נראה את הרכבים האוטונומיים מתמודדים עם שלל אתגרים חדשים בכבישי גרמניה – תחילה באופן מבוקר ומצומצם ובהמשך גם באופן נרחב.

תקן הבטיחות לכלי רכב אוטונומיים של IEEE נמצא בשלבים הסופיים

עמית אינטל וסגן נשיא מובילאיי לתקני רכב, ג'ק וויסט, הצטרף לגלסינגר לבמה כדי לדון בטיוטה שפורסמה לאחרונה של IEEE 2846 – תקן הבטיחות הראשון של רכב אוטונומי שמתייחס לשאלה, "עד כמה בטוח זה מספיק בטוח?" וויסט הסביר כי תקן IEEE 2846 מבוסס על מודל האחריות מבוססת בטיחות (RSS) של מובילאיי שמתקף את ההנחות שבני אדם עושים מדי יום ואשר דרושות לרכב אוטונומי על מנת לאזן בין רמות סיכון ליעילות הנסיעה. "IEEE 2846 ייתן לרגולטורים את הכלי החיוני הדרוש להם בכדי לקבל בברכה את כלי הרכב האוטונומיים בכל מקום", אמר וויסט.

תקן זה יאפשר סטנדרטיזציה של תחום הרכב האוטונומי ויוכל להוות קו מנחה עבור רגולטורים בדרך להנפקת אישורים ופיילוטים של רכבים אוטונומיים בכל רחבי העולם. עבור אינטל ומתחרותיה, תקן זה יציב רף בטיחותי ברור שעל פיו עליהן לפעול. הדבר אמור לסייע בהבאת רכבים אוטונומיים לשימוש מסחרי נרחב.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן