fbpx

קספרסקי: זיהינו 5.8 מיליון התקפות סייבר כלפי גיימרים בשנה החולפת

אחת מהתעשיות הטכנולוגיות שהושפעו משמעותית בתקופת הקורונה הייתה תעשיית הגיימינג, שגדלה בקצב חסר תקדים בשנה וחצי האחרונות. התחום מגלגל מאות מיליוני דולרים בשנה ועל פי הערכות יגיע עד סוף 2021 לשווי של כ-175.5 מיליארד דולר. לא פלא אם כן שהעניין הרב בתחום משך אליו גם פעילות עניפה של האקרים ופושעים, שביקשו לקצור חלק מהרווחים הגדולים.

מחקר חדש של חברת הסייבר קספרסקי (Kaspersky) מגלה שברבעון השני של 2020, כשהעולם כולם נכנס כולו אט אט לסגרים ובידוד, מספר התקפות הסייבר הקשורות למשחקי מחשב המשוחקים על גבי מחשבים אישיים רשם שיא של 2.48 מיליון התקפות – עלייה של 66% לעומת 1.48 מיליון התקפות ברבעון שלפניו (רבעון 1 של 2020). המחקר גילה גם נתון מעניין, לפיו כשנה לאחר מכן, ברבעון השני של 2021, מספר ההתקפות צנח באופן משמעותי ל-636,904 התקפות בלבד.

בתחום המשחקים הפועלים על גבי טלפונים חכמים איתרו החוקרים מגמה שונה. מתחילת המגיפה נרשמה עלייה של 185% בכמות המשתמשים שחוו הונאות בזמן משחק בתוך חודש אחד (כ-1138 משתמשים בפברואר 2020 לעומת 3253 משתמשים במרץ 2020). בנוסף, גם לאחר שני הגלים המשמעותיים של המגפה, נרשמה ירידה קלה בלבד (של כעשרה אחוזים) בכמות ההתקפות החודשית, בין הרבעון השני של 2020 לרבעון השני של 2021, מה שמעיד שתעשיית המשחקים המובייל נותרה אטרקטיבית עבור פושעי הרשת עד היום.

המחקר של קספרסקי ניתח התקפות סייבר הקושרות עצמן ל-24 המשחקים הפופולאריים ביותר על גבי המחשב האישי וכן לעשרת המשחקים הפופולאריים ביותר בתעשיית המובייל בשנת 2021.

אז מה הם המשחקים שהתוקפים מחבבים במיוחד? במקום הראשון מדורג המשחק הנמכר ביותר בכל הזמנים – Minecraft. לא מדובר בנתון מפתיע מאחר שהמשחק מארח מיליוני שחקנים פעילים בכל יום ומציע, נכון להיום, לא מעט גרסאות להורדה ואפשרות להוריד ולהשתמש במודים שונים שנוצרו על ידי שחקנים.

זהו אפיק שמאפשר לפושעי הרשת להתחזות בקלות לגרסאות רשמיות של המשחק או להחדיר קבצים זדוניים באמצעות מודים שונים שזמינים להורדה. בין יולי 2020 ועד יוני 2021, נרשמו כ-36,336 קבצים זדוניים שקשרו עצמם באופן ישיר למיינקראפט. קבצים אלה פגעו בלא פחות מ-184,887 משתמשים בכל רחבי העולם, ובסך הכל זוהו כ-3,010,891 ניסיונות התקפה שונים הקשורים למשחק.

אחרי מיינקראפט מדורגים משחקים פופולאריים נוספים, ביניהם  The Sims 4, PUBG, Fortnite ו-GTA V.

מלבד ההתחזות לגרסאות שונות של המשחקים, פושעי הסייבר מנצלים שלל דרכים כדי לפגוע בשחקנים, החל מהשימוש בתוכנות שונות המורידות למחשב או לטלפון של המשתמש תוכנות לא רצויות ועד שימוש בסוסים טרויאניים לצורך איסוף של מידע פרטי אודות המשתמש על מנת לפגוע בו באפיקים והזדמנויות אחרות – לא רק דרך המשחקים שהוא או היא משחקים.

אנטון וי. איבנוב (Anton V. Ivanov) חוקר סייבר בקספרסקי: "זיהינו את ההשפעה הברורה של המגפה על כמות ההתקפות הקשורות לתעשיית המשחקים. ככל שמספר השחקנים עולה – עולה גם מספר ההתקפות והאיומים המתחזים למשחקים עצמם. איומים רבים באים בצורת אתרי הדיוג (Phishing)  המתחזים לאתרים הרשמיים של המשחקים המוצעים למשתמשים על פני מגוון רחב של פלטפורמות – דבר שמקשה מאוד על האיתור והזיהוי של אתרים זדוניים אלה".

"כמו כן, האפשרויות של רכישת בונוסים בתוך המשחקים העניקה לפושעי הסייבר דריסת רגל משמעותית בתחום הגיימינג. הסיכון הבולט ביותר הוא גניבה של פרטי אמצעי התשלום של השחקנים ובמקרים גרועים יותר – קבלת גישה לארנקים דיגיטליים של שחקנים ולפרטים רגישים נוספים. חשוב מאוד להשתמש רק בחנויות הרשמיות של המשחקים השונים, על מנת להישמר בצורה הטובה ביותר."

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן