fbpx

אינטל חושפת פרטים חדשים אודות כרטיסי המסך העתידיים שלה אבל האם יש לה סיכוי בתחום?

intel arc die

אמש חשפה אינטל (Intel) פרטים ראשונים אודות כרטיסי המסך העתידיים שלה המיועדים לקהל הגיימרים. ההכרזה הזו מגיעה לאחר לא מעט ציפייה ושמועות שרצו ברשת בחודשים האחרונים. בעוד שאינטל בחרה שלא לשתף פרטים אודות הביצועים, כן נחשפו פרטים מעניינים אחרים.

המיתוג החדש

אינטל סוף סוף זונחת את שם הקוד DG2 וחושפת את השמות שהיא תיתן למשפחות כרטיסי המסך שלה ואת ההיגיון מאחוריהן. ראשית, כלל כרטיסי המסך של אינטל יגיעו תחת שם הקוד Intel Arc שהוא המקביל ל-NVIDIA GeForce ול-AMD Radeon. שנית, כל דור של כרטיסי מסך ייקרא תחת שם קוד מגניב אחר כאשר האות הראשונה תציין את מספר הדור. הדור הראשון למשל יקרא Alchemist, ולאחריו יגיע Battlemage ואז Celestial ולאחר מכן Druid.

השם Alchemist מחליף את DG2 שראינו עד כה בהדלפות וגם במספר אירועים רשמיים של אינטל. אין ספק שייקח עוד קצת זמן עד שקהילת הגיימרים תפנים לחלוטין את כל שמות הקוד של אינטל אך זה נחמד שמגיע משהו חדש ורענן יותר לתחום כרטיסי המסך.

תחרות ישירה ל-RTX?

ב-2021 לא מספיק להשיק רק כרטיסי מסך. NVIDIA קבעה רף שלפיו כרטיס מסך טוב הוא כרטיס מסך שמגיע עם טכנולוגיות נלוות חשובות כמו למשל Real Time Ray Tracing ו-DLSS. אינטל הולכת בעקבות השוק ונראה שהיא מביאה כבר מהיום הראשון טכנולוגיית Real Time Ray Tracing, טכנולוגיית AI Upscaling המקבילה ל-DLSS, טכנולוגיית Mesh Shading, טכנולוגיית Variable rate shading ותמיכה מלאה ב-DirectX 12 Ultimate.

יהיה מאוד מעניין לראות איך אינטל מימשה בפועל את שלל הטכנולוגיות הללו. השאלה הגדולה ביותר בקרב הגיימרים היא כמובן אודות התמיכה במשחקים. טכנולוגיות כמו Real Time Ray Tracing ו-AI Upscaling זה מעולה אבל לא שווה יותר מידי אם רק משחק וחצי תומכים בזה. בשלב הזה אינטל לא חשפה רשימת משחקים שתומכות בטכנולוגיות הללו על כרטיסי המסך שלה אך אנחנו מקווים שרשימה שכזו תגיע בקרוב.

כך או כך, נראה שאינטל עשתה היטב חקר שוק ונראה שהיא מתכוונת להילחם בכל הכוח בתחום כרטיסי המסך. האמת, לא היינו בטוחים אם היא תצליח להביא Ray Tracing ו-AI Upscaling כבר בדור הראשון של כרטיסי המסך שלה.

ביצועים וארכיטקטורה

כרטיסי המסך מסדרת Alchemist מבוססים על ארכיטקטורת Xe-HPG כאשר לדברי אינטל מדובר בארכיטקטורה המיועדת לתת ביצועים גבוהים בגיימינג גם במשחקי AAA כבדים. אינטל הדגימה את כרטיסי המסך במספר משחקים ובאחד מהם אף עם Real Time Ray Tracing אך היא בחרה שלא לחשוף בשלב זה את ה-FPS שכרטיס המסך הפיק בכל משחק. אינטל גם טענה כי המשחקים הודגמו על גבי אב טיפוס של כרטיס המסך ולא על הגרסה הסופית שלו.

אינטל לא חשפה את הביצועים במשחקים כנראה בגלל שתי סיבות: הראשונה היא להשאיר את קהל הגיימרים במתח עד להשקה והשנייה היא כי ככל הנראה אינטל עדיין עובדת על הדרייברים של כרטיסי המסך ועל כן עדיין לא הגיעה למלוא הביצועים.

אם כבר מדברים על ביצועים, אחד מסימני השאלה הגדולים הוא צריכת החשמל ופליטת החום של כרטיסי המסך. בתקופה בה כרטיסי מסך צורכים יותר ויותר חשמל, קהל הגיימרים מצפה לראות דגמים חסכוניים במיוחד וקרים – כאלו שייתנו תחרות של ממש ל-NVIDIA ו-AMD בכל נושא צריכת החשמל.

סיכום ותאריכי השקה

אינטל ציינה כי כרטיסי המסך שלה יושקו ברבעון הראשון של 2022. האם אינטל תצליח להיכנס באופן חלק לשוק? לא בטוח. ישנם עדיין סימני שאלה אודות הביצועים, תמיכת המשחקים, צריכת החשמל ופליטת החום. גם אם אינטל תצליח בכל הקריטריונים ייקח לה דור או שניים עד שקהל הגיימרים באמת יסמוך על כרטיסי המסך שלה ויהיה מוכן לוותר על המוצרים המוכרים של NVIDIA ו-AMD.

לבינתיים, אנחנו ממשיכים לעקוב אחר ההכרזות של אינטל בציפייה רבה לכניסה של מתחרה נוספת לתחום כרטיסי המסך.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן