fbpx

מובילאיי מכריזה על תחילת נסיעות מבחן ברכב האוטונומי בניו יורק

Mobileye_NYC_1004-1_1
קרדיט: Mobileye

מובילאיי, מקבוצת אינטל (Intel), מוסיפה את העיר ניו יורק לרשימת היעדים הגלובאליים בהם היא מבצעת נסיעות מבחן ברכב האוטונומי שלה. כניסתה של החברה לניו יורק – העיר הגדולה ביותר בצפון אמריקה ואחת מסביבות הנהיגה המאתגרות ביותר בעולם – ממחישה את היכולות והעצומות של טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה ומוכיחה כיצד הגישה הייחודית שלה מאפשרת התרחבות גיאוגרפית וכלכלית מהירה.

כפי שניתן לראות בסרטון שפורסם על ידי מובילאיי, הרכב האוטונומי שלה, המבוסס מצלמה בלבד, נוסע בהצלחה ברחבי העיר ניו יורק, העמוסה בהולכי רגל, רוכבי אופניים, נהגים אגרסיביים, כלי רכב החונים החנייה כפולה, אזורי בנייה, רכבי חירום, מנהרות וגשרים, ועוד.

"נהיגה באזורים עירוניים מורכבים כמו ניו יורק היא צעד משמעותי בבחינת יכולותיה של מערכת אוטונומית וקירוב התעשייה למוכנות מסחרית."

-פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא ומנכ"ל מובילאיי.

לאחרונה, ביקשה וקיבלה מובילאיי אישור לביצוע נסיעות מבחן של רכבים בעלי טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ברחובות העמוסים של העיר ניו יורק. נכון להיום מובילאיי היא החברה היחידה המחזיקה באישור לבחינת נהיגה אוטונומית בעיר. מדובר בהישג משמעותי עבור מובילאיי ואינטל וכן גם עבור תעשיית הרכבים האוטונומיים.


במהלך הנהיגה הן בשעות היום והן בלילה, הרכב האוטונומי של מובילאיי צובר ניסיון מתקדם. ניסיון זה מציף שבעה דפוסים בולטים במיוחד:

הולכי רגל: חציית כביש שלא במקומות המיועדים לכך נפוצה בערים רבות, אך בניו יורק היא תופעה נרחבת במיוחד, ומשולבת עם מספר גבוה מאוד של הולכי רגל. על הרכב האוטונומי להניח הנחות לגבי התנהגותם של אותם הולכי רגל ולשלב הנחות אלו במדיניות הנהיגה שלו. בני אדם עושים זאת באופן אינסטינקטיבי; מכונות יש לתכנת במיוחד לשם כך.

תרבות נהיגה: כאשר הרחובות פקוקים, הנהגים הופכים חסרי סבלנות ואגרסיביים. נהגי העיר ניו יורק – במיוחד נהגי מוניות ונהגים מקצועיים אחרים – אסרטיביים הרבה יותר מאשר נהגים בערים אחרות.

צפיפות תנועה ומגוון משתמשי הדרך: על אף המספר הנמוך של בעלי רכבים בעיר ניו יורק, בהשוואה לערים גדולות אחרות בארה"ב, הכמות והמגוון של משתמשי הדרך, גדולים במיוחד. בניו יורק יש שיעור גדול מאוד של מוניות ולימוזינות, אוטובוסים, משאיות, עגלות מזון, כרכרות רתומות לסוסים, רכבי חירום, אופניים, קורקינטים, סקייטבורדים ועוד ועוד.

חניה כפולה: מי חונה ומי לא? על השאלה הזו קל יותר לאדם לענות מאשר למכונה, וצפיפות האוכלוסין של ניו יורק תורמת למספר גבוה של רכבי משלוח שחייבים לעצור לפרוק סחורה. על כן חניה כפולה נפוצה בניו יורק. כלי הרכב האוטונומיים מתקשים להתמודד עם זה, עם זאת, הסרטון מראה כיצד הרכב האוטונומי של מובילאיי לומד באמצעות משתמשי דרך אחרים מתי יש לעקוף.

בנייה: ניו יורק היא אתר בנייה אחד גדול, ומובילאיי יודעת זאת הודות לכל המידע שנצבר במפות ה-AV שלה המתעדכנות באופן שוטף. בעוד שמתחרים מסתמכים על מכוניות המבחן שלהם לבניית מפות או מוציאים מיליוני דולרים על נסיעות ברכבי מיפוי מיוחדים, מובילאיי אוספת מידע אודות נתיבים חסומים או סגורים ממכוניות שכבר נמצאות על הכביש (מידע שאותו היא גם מעמידה באמצעות רשיון לרשות שירותים עירוניים מסוימים).

מנהרות וגשרים: האי מנהטן מחובר לאזורים שמסביבו באמצעות 15 מנהרות ו -21 גשרים, שרבים מהם כוללים נתיבים צרים, התחומים באמצעות עמודים או קונוסים – עקב אכילס של כלי רכב אוטונומיים רבים. מול כל אותם "רהיטי רחוב", ואף מול כבישים רב-מפלסיים, טכנולוגיית מיפוי ההמונים של מובילאיי ומערכת החישה המיומנת שלה, מבינות את כל האתגרים האלה ומתמודדות עימן בהצלחה.

העיר הזו באמת אף פעם לא ישנה (האורות!): על אף שפריז ידועה בשם "עיר האורות", מנהטן היא עיר מוארת מאוד, גם בלילה. ה"רעש הוויזואלי" וזיהום האור מרתיעים את מערכת החישה של הרכבים האוטונומיים. אולם, עם התאמות אלגוריתמיות מועטות, כלי הרכב האוטונומיים של מובילאיי מתמודדים איתם ביעילות.

האירוע של היום

במהלך אירוע תקשורתי היום בנאסד"ק בניו יורק, מנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע הסביר כיצד הטכנולוגיה של מובילאיי מתכוננת לפריסה מסחרית. על מנת להמחיש את דבריו, פרופ'. שעשוע שיתף סרטונים שבהם נראים כלי הרכב האוטונומיים של מובילאיי, כשהם מתמודדים עם נהיגה ברחובות המאתגרים של ניו יורק הן במהלך היום והן בלילה, וכן בעת גשמים עזים.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן