fbpx

חברת NVIDIA מודיעה כי DLSS ו-Ray Tracing יגיעו גם למערכות המבוססות על מעבדי Arm

NVIDIA ARM is RTX on
קרדיט: NVIDIA

ענקית השבבים NVIDIA חשפה במהלך כנס מפתחי המשחקים (GDC) שתי הדגמות המציגות את טכנולוגיות DLSS ו-Ray Tracing על גבי מעבדי MediaTek מבוססי Arm בשילוב עם כרטיס מסך מסדרת GeForce RTX. מדובר בצעד חסר תקדים המציג כיצד יכולות גרפיות מתקדמות מסוגלות להגיע ליותר ויותר מכשירים ופלטפורמות.

הדגמה זו מהווה אבן דרך במסע להבאת גרפיקה מתקדמת המבוססת על כרטיסי GeForce RTX  לפלטפורמות הבנויות על מעבדים מבוססי Arm. אם עד לא מזמן מעבדי Arm שימשו בעיקר למכשירים סלולריים ול-IoT, היום הם בדרך להרבה יותר סגמנטי שוק לרבות גיימינג.

כמו כן, הדגמה זו מגיעה גם על רקע עסקת NVIDIA-Arm שנמצאת כיום בדיונים רגולטוריים בשורה של מדינות ברחבי העולם. אם עסקה זו תאושר, היא צפויה להאיץ את הכניסה של Arm לעולם מחשבי הגיימינג, המחשבים הביתיים וכן גם לעולמות השרתים והאנטרפרייז.

הדמו המשותף של NVIDIA ו-MediaTek הציג את הכותר Wolfenstein: Youngblood תוך כדי השימוש בטכנולוגיות DLSS ו-Ray Tracing  בזמן אמת על גבי מעבד מבוסס Arm בפעם הראשונה אי פעם. בנוסף, הציגה NVIDIA את הדמו "Bistro", שעשה שימוש בטכנולוגיות RTXDI (ר"ת RTX Direct Illumination) ו-NRD (ר"ת NVIDIA Optix-Ai Acceleration Denoiser). ההדמיות רצו על גבי המעבד Kompanio 1200 המבוסס על ארכיטקטורת ARM בשילוב עם כרטיס המסך GeForce RTX 3060.

ג'ים קג'לין (Jim Kjellin), סמנכ"ל הטכנולוגיה ב-MachineGames אמר: "Wolfenstein Youngblood הוא משחק ה-PC הראשון שמציע את הביצועים של כרטיסי RTX על גבי מערכת מבוססת Arm. משחק המבוסס על מנוע ה-iD Tech שרץ על גבי מעבד מבוסס Arm עם תמיכה ב-Ray Tracing מהווה קפיצת מדרגה משמעותית במסע שתוצאותיו יהיו הרבה יותר פלטפורמות משחק הזמינות לכל מפתחי המשחקים."

ההדמיה שערכה NVIDIA בכנס ה-GDC הייתה אפשרית הודות להתאמות שביצעה NVIDIA למספר ערכות פיתוח (SDKs) של טכנולוגיות RTX. שינויים אלו הביאו את היכולת לעבוד עם מכשיר מבוסס Arm, כולל תמיכה בטכנולוגיות מגוונות מבית NVIDIA, בהן NRD, RTXDI, DLSS וכן טכנולוגיות RTX Memory Utility (RTXMU) ו-RTX Global Illumination (RTXGI).

השימוש בערכות הפיתוח של טכנולוגיות RTXDI, NRD ו-RTXMU בשילוב עם מעבדי ARM זמינות כבר היום עם מערכות Linux ו-Chromium, כשערכות הפיתוח של טכנולוגיות DLSS ו-RTXGI יהיו זמינות בקרוב.

"לתמיכה של טכנולוגיות NVIDIA RTX עם מעבדי Arm ו-Linux יש פוטנציאל אדיר למשחקים וגם לתעשיות אחרות, כמו תעשיית הרכב, שם יצרניות מבצעות שימוש במנוע הפיתוח Unreal Engine לא רק עבור ויזואליזציה, אלא גם לטובת מערכות מולטימדיה ועיצוב תא נהג דיגיטלי", אמר ניק פנוורדן (Nick Penwarden), סנן נשיא להנדסה ב-Epic Games. "אנחנו תמיד מקבלים בברכה פיצ'רים עוצמתיים וחדשים וערכות פיתוח מעודכנות אותן ניתן למנף למגוון פלטפורמות", הוא הוסיף.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן