fbpx

מחקר חדש של Kaspersky חושף: כמות תקיפות סייבר כנגד משחקי מחשב זינקו בכ-50% בתוך שנה אחת

Cyber

במהלך שנת 2020, כמות הגיימרים ברחבי העולם זינקה בצורה משמעותית, וכיום יש יותר מ-3 מיליארד שחקנים פעילים בכל רחבי העולם. עובדה זו גרמה באופן ישיר לעלייה בכמות המחשבים המחוברים בכל רגע נתון לפלטפורמות הגיימינג השונות (Steam, Epic Games Store וכו'), ובהתאם לכך גם הגבירה את סכנת המתקפות. מחקר חדש של חברת הסייבר קספרסקי (Kaspersky) חושף שוב כי לצד העלייה בכמות צרכני משחקי הוידאו, ישנה עליה משמעותית בכמות מתקפות הסייבר המכוונות אליהם.

המחקר החדש של קספרסקי לקח בחשבון את העלייה המטאורית בכמות הגיימרים בכל רחבי העולם בעקבות מגפת הקורונה, ובמסגרתו גילתה קספרסקי את ההשלכות של הגידול במספר השחקנים הפעילים על כמות התקפות הסייבר ויעדן. על פי ממצאי החברה, הגידול המשמעותי בכמות השחקנים והמשתמשים הפעילים גרם לתוקפי הסייבר לפתח שיטות חדשות לביצוע ההתקפות: החל מהשתלת וירוסים וסוסים טרויאנים באתרים המציגים עצמם כקשורים למותג גיימינג או משחק כלשהו ועד פריצה למאגרי מידע של מפתחות המשחקים עצמן. מטרת התוקפים, כמובן, היא לגנוב את פרטי המשתמשים ואף את קוד המקור של המשחקים, זאת על מנת שיוכלו לזהות מתוך הקוד פרצות וחולשות חדשות דרכן יוכלו לבצע את מתקפותיהם.

במהלך המחקר בחנה קספרסקי את דפוס ההתקפות השונות בקרב משחקי מחשב פופולאריים שונים בחודשים ינואר 2020 עד מאי 2021. על פי הנתונים, משחק הוידאו שהותקף באופן הקשה ביותר הוא Counter Strike: Global Offensive, משחק יריות פופולארי מאוד בקרב מאות מילוני שחקנים מידי יום. מיד אחריו עומד משחק פופולארי לא פחות בשם Dota 2 – שניהם מפותחים על ידי חברת Valve המחזיקה גם בפלטפורמת המשחקים Steam.

בנוסף, עולה מתוך נתוני המחקר כי התוקפים מודעים היטב לתזמון התקיפות שלהם, ומתזמנים את אלו בסמוך למועדים חשובים בתעשיית הגיימינג. דוגמה טובה לכך שהעלה המחקר היא העובדה שבמהלך חודש נובמבר של שנת 2020, כמות מתקפות הסייבר המכוונות לגיימרים שברה שיאים, עם כמעט 2.5 מיליון תקיפות חודשיות. הסיבה לעלייה הגדולה בכמות התקיפות ככל הנראה קשורה לכך שנובמבר 2020 הייתה תקופה בה אחד המשחקים המצופים ביותר בשנים האחרונות, Cyberpunk 2077, יצא לשוק. כמו כן, גם בזמני שגרה, ההאקרים אינם נותרים חסרי מעש, וכמות התקיפות הממוצעת גם בחודשים אלו עומד על כ -900 אלף תקיפות מידי חודש.

נתון מעניין נוסף שעלה במסגרת המחקר היא העובדה שלצד אנשים שמשתמשים במחשב שלהם לצרכי גיימינג בלבד, ישנם לא מעט אנשים שהחלו לעשות שימוש בפלטפורמות הגיימינג השונות גם במחשבי העבודה שלהם, דבר שעשוי לאפשר לתוקפים גישה למידע רגיש אחר, כגון קבצים מסווגים של חברה מסוימת או נתונים אישיים נוספים על עובדי החברה.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן