fbpx

חברת ZF וחברת קוגנטה משלבות כוחות על מנת להאיץ אימות ותיקוף של מערכות

ZF_Public Road
קרדיט: ZS

חברת ZF מציגה פלטפורמה מותאמת חדשה ושירותים מבוססי מידע ובינה מלאכותית להנדסה וירטואלית ואימות דיגיטלי של מערכות בטיחות לרכב, הנקראת ADAS.AI. ADAS.AI נועדה על מנת לסייע לירצניות רכב להאיץ את הפיתוח של מערכות מתקדמות לבטיחות לרכב (ADAS) ברכבי נוסעים ורכבים ציבוריים. הפלטפורמה מבית ZF יכולה לבוא לידי שימוש גם במערכות בטיחות לרכב מבית ZF עצמם וגם מיצרניות אחריות.

מערכת ADAS.AI מבוססת על שני פיתוחים פורצי דרך: (1) סט מידע מסונכרן מחיישנים מרובים ברזולוציה גבוהה במיוחד אשר נאסף ע״י נהיגה בעולם האמיתי בכל הסצנות והקילומטרים ברחבי העולם אשר דרושים לאימות ותיקוף מערכות בטיחות לרכב ברמת אוטונומיה L2+ ו-(2) טכנולוגית בינה מלאכותית, אשר פותחה ובבעלות חברת קוגנטה מרחובות, ישראל, אשר יודעת להמיר את סט המידע ברזולוציה הגבוהה במיוחד לקלט חיישנים חדשים ושונים בצורה הזהה לנראה בעין, ומאפשרת אפליקציות חדשות לרכב.

סצנות לרמת אוטונומיה L2+ המבוססות על מידע מהעולם האמיתי

ADAS.AI הינה מערכת מבוססת ענן ומעוצבת לספק יתרונות משמעותיים בתחום בעלויות והאיכויות בהשוואה להנדסה מסורתית ותיקוף המבוססים על נסיעות מבחן פיזיות וטכנולוגיית סימולציה קיימת. סצנות תיקוף אמיתיות עבור רכבים בעלי רמת אוטונומיה  L2+ המבוססות על מידע אמיתי מוטמעות במספר מוקדים בתהליך הפיתוח ובשלבי התיקוף השונים, באחת הצורות – וירטואלית או חיישנית מקיפה, ומספקות יעילות והאצה דרמטיות בזמני הפיתוח והתיקוף השונים.

״אנו משתמשים במידע מהעולם האמיתי בשילוב עם גישה מקיפה ׳מקצה לקצה׳ כיוון שאנו יודעים מה הלקוחות שלנו וארגוני הרגולציה מחפשים״, מספר כריסטוף ממט, סמנכ״ל בכיר במחלקת אלקטרוניקה ומערכות בטיחות לרכב בקבוצת ZF. ״עם הגישה שלנו, יצרן רכב לא זקוק יותר ללגיון נהגי מבחן ואף לא השקעה של מיליוני דולרים על מנת לפתח ולתקף בבטחון. אנו משלבים בין העולם האמיתי לעולם הוירטואלי כיוון שאנחנו משתמשים במידע מהעולם האמיתי לנהוג בשתי האופציות״. הוא עוד מוסיף כי ״החזון של חברת ZF הוא לאפשר פיתוח וירטואלי מלא של מערכות בטיחות לרכב (ADAS) בכל היצרניות של מערכות כאלו. יצרניות רכב מחפשות מערכות בטיחות עם מאפיינים הדומים למבחני ריסוק – מאומתות דיגיטלית בצורה מלאה עוד לפני בניית האבטיפוס הראשון, ולZF יש את הטכנולוגיה לגרום לכך לקרות״. פלטפורמת ההנדסה והתיקוף הדיגיטלית יכולה לקצר זמן ועלויות בעד 20%.

חברת ZF וחברת קוגנטה משלבות את העולם האמיתי והעולם הוירטואלי יחד

פלטפורמת ADAS.AI של חברת ZF מכילה בתוכה אלגוריתמים אקסקלוסיביים של חברת קוגנטה, המובילה בשילוב בינה מלאכותית במערכות בטיחות לרכב ורכבים אוטונומיים. ״הבינה המלאכותית של קוגנטה מאפשרת לפלטפורמה של חברת ZF להמיר מידע אמיתי מנסיעות מבחן פיזיות לרכבים קיימים חדשים עם טכנולוגיית ADAS ברמות אוטונומיה של עד L2+ ולתקף אותם במרחב הוירטואלי. אנחנו קוראים להמרה זו "real-to-real״, מן הקיים לקיים״, מסביר דני עצמון, מנכ״ל ומייסד קוגנטה.

כיצרן הגדול בעולם של מצלמות קדמיות לרכב, לחברת ZF יש נסיון רחב ועשיר בחומרות ותוכנות של מערכות בטיחות לרכב, תיקוף ספציפי ליצרניות רכב ופיתוח המסמכים הנדרשים על מנת לעמוד ברגולציות עולמיות. היכולת והנסיון המשולבים עם יכולות פיתוח מלאות ובינה מלאכותית מתקדמת יוצרים תהליך יעיל ומהיר אשר עתיד לשנות את דרך ההפצה והשילוב של מערכות בטיחות לרכב בשוק העולמי.

״העדיפות שלנו היא הבטחון והאמינות של מערכות בטיחות לרכב כיום ובעתיד ופלטפורמת ההנדסה והתיקוף שלנו משקפת זאת, כיוון שהיא אינה מבוססת סימולציה אלא מבוססת מידע מהעולם האמיתי ממאות ואלפי קילומטרים אשר ננהגו ברחבי העולם. חברת ZF מבינה מה צריך על מנת להביא מערכת בטיחות לתוך הרכב ועל הכביש״, אומר ממט.

 

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן