fbpx

חברת ASUS ישראל מציגה סדרת מסכים ושיתוף פעולה ראשון עם מכללות מובילות

ASUS

יכול להיות שרכשתם מחשב מספיק חזק עם עוצמה די גדולה שמספיקה כדי להתמודד בקלות עם משחק המחשב התובעני ביותר שיש, יכול להיות שגם סידרתם לעצמכם את סביבת העבודה הנוחה והארגונומית ביותר, עם כסא שמפנק כל פינה בגב ובישבן שלכם ומאפשר לכם לשבת שעות בנוחות ללא מטרד. בנוסף לאלה, יכול להיות שגם השקעתם הרבה כסף בתאורה סביבתית שתספק לכם תאורה נוחה ונעימה. אבל בסופו של יום, לא משנה מה אתם בוחרים וכיצד ניראת סביבת העבודה שלכם, כדי שמה שאתם רוצים שיקרה אכן יקרה באמת אתם זקוקים למסך מחשב. הרי בלי מסך לא תוכלו לראות מה עושים כל החלקים שעובדים ומסתובבים בתוך מארז המחשב, עד כמה העבודה הזו משרתת את המטרות שלכם.

הניסיון אומר שבחירת המסך המתאים, בעיקר עבור מטרות מקצועיות, יכולה להיות משמעותית מאוד בכל הקשור לאיכות העבודה והתוצרים שאותם אתם מפיקים.
זו הסיבה שבכל דור ודור של חומרה אנו לומדים שיש מסכים כאלה ואחרים, בגדלים שונים ובעיצובים שונים, עם פאנלים מסוג אחד או אחר, ועם תכונות כאלו, אחרות ואולי נוספות. זו היא גם הסיבה שיש הפרדה ברורה בין מסכים שמיועדים לשימוש ביתי, למשחקים או לעבודה גרפית- וזאת היא בדיוק הסיבה ש-ASUS מציעה את סדרת מסכי ASUS ProArt המגוונת שלה. סדרת מסכים זו היא סדרה שמקצוענים אוהבים לאהוב, גם ובעיקר בזכות העובדה שאלו הם מסכים שמעניקים להם את היכולת לראות ולהוציא מהמחשב שלהם בדיוק את מה שהם שואפים לו.

מי צריך מסך מקצועי?

מקצוענים כמובן. אלו שהדבר הכי חשוב עבורם הוא הדיוק של הצבעים, שתהיה להם את היכולת לראות על המסך את כל הגוונים, ההצללות, השוני של הצבעים במרחב בדיוק כשהם יוצגו בסופו של דבר – בפרסומת, בסרטי קולנוע או בשלטי הענק שרואים לצד הכביש.

רשימת המקצוענים הזו כוללת יוצרי תוכן בעיקר כגון: צלמים, מעבדי תמונה, אנימטורים, אנשי הפוסט פרודקשן, במאים, מעצבים גרפיים, אדריכלי נוף, עורכי וידאו ועוד.
אותם אנשים מחפשים מסך מקצועי מסיבות שונות כאמור, אבל המכנה המשותף של כולם כולל בדרך כלל מספר אימרות דומות כדוגמאת: "אני זקוק למסך מחשב שיאפשר לי לשפוט באופן נכון את מה שאני רואה", דרך "אני רוצה לספר את הסיפור שלי על ידי שימוש בצבעים הנכונים", ועד "בסופו של דבר המסך הוא העיניים שלי אל התוצר הסופי, הוא הדרך להפוך למציאות את מה שחשבתי עליו".

מה מגדיר מסך כמקצועי?

כנראה שכלל האצבע הראשון שצריכים לשים אליו לב הוא שאם המסך אינו מבוסס על פאנל IPS, הוא אינו יכול להיחשב כמסך מקצועי. מסך LCD רגיל הוא אולי טוב לשימושים יום יומיים, אבל התאורה האחורית שלו פחות מדויקת ולכן תפוקת הצבע שלו פחות נכונה ומדוייקת מזו שמסכי IPS יכולים להפיק. בנוסף מסכים אלו תומכים בצבע ברוחב של 8 ביט ומעלה, ובדרך כלל כבר מעל 10 ביט כיום, מה שמבטיח את היכולת של מסכי ה-IPS להציג הרבה יותר צבעים מתוך מנעד הצבעים שקיים בטבע, ובאופן טבעי, אלו יביעו השפעה מיידית על הצגת התמונה בגוונים מציאותיים יותר.

הדבר החשוב השני הוא שמרחב הצבעים בו תומך המסך מתאים ליצירה אותה רוצים להפיק, כשהמטרה היא כמובן להצליח מצוא באופן מדויק את הצבעים שרוצים להציג באמת. במילים אחרות, וכפי שהוזכר לעיל, המסך צריך להבטיח שהצבעים יהיו מדויקים – והכוונה במדויק היא שאם מעבדים תמונה, המסך יצליח להציג את כל הגוונים שהצלם רצה לכלול בתמונה, אם בתמונה עצמה או באמצעות עיבודה בתוכנה כזו או אחרת.

יש כמה וכמה מדדים שמאפשרים לצלמים, עורכי וידאו, לאנשי פוסט פרודקשן, אנימטורים מקצועיים ויוצרי תוכן אחרים, להבין האם המסך מתאים לצרכים שלהם. רוב המסכים בשוק, מקצועניים או לא, מציעים תמיכה בתקן הראשוני sRGB ברמה של 100% או קרובה אליה. אבל מאז הוצגו טווחי צבעים חדשים וייעודיים יותר למטרות שונות, כל מסך מגיע מהמפעל עם תאימות ברמה כזו או אחרת לכמה טווחי צבעים, ואם זאת הוא בהכרח יגיע מכויל לכל טווחי הצבע האפשריים. לדוגמה, ProArt Display PA27UCX-K מציע תמיכה של 97.5% בטווח הצבעים DCI-P3, תמיכה של 99.5% ב-Adobe RGB, תמיכה של 100% ב-sRGB ושל 83% ב-Rec.2020.

עוד היבט חשוב של מסכים מקצועיים הוא העובדה שהם יוצאים מן המפעל מכוילים, עם תעודה המציגה את פרטי הכיול וטווחי הצבעים, דבר המאפשר לדלג על שלב הכיול העצמי. במקרים מסוימים אפשר לעבור אף בין טווחי צבעים שונים על ידי לחיצת כפתור, והכיול מבטיח שגם מעברים אלו לא יפגעו באיכות ודיוק הצבעים.

ההיצע הארטיסטי והמקצועי של מסכי ProArt בישראל

ASUS מציעה מגוון רחב מאוד כחלק ממשפחת מסכי ה-ProArt המקצועיים שלה. מדובר בקו מסכים המציע למשתמשים מגוון תכונות, יכולות ועיצובים שמיועדים כדי להתאים לכל תרחישי העבודה השונים בהם יש צורך במסכים מקצועיים.

PA32UC-K
PA32UC-K

ProArt Display PA32UC-K, לדוגמה, הוא מסך IPS בגודל 32 אינץ' שתומך ברזולוציית 4K ויחס ניגודיות דינמי שמגיע ל-1,000,000,000:1. ASUS שילבה בו את טכנולוגיית ה-ASCR שלה שיודעת להתאים את בהירות התצוגה ולהגיע עד עוצמה של 1,000 ניטים. וכך להבטיח שתוכן שמוצג על המסך יוצג ברמות צבע כהה טובות יותר, במיוחד בעת עיבוד וידאו. המסך מורכב למעשה ממטריצה בת 384 אזורים נפרדים שלכל אחד מהם יש תאורת LED אחורית משל עצמו ועם טכנולוגיה שמבטיחה ביצועי HDR מובילים עם תמיכה בתקן HDR1000 וב-UltraHD Premium. המסך מציע תמיכה של 85% ב-Rec. 2020, תמיכה של 99.5% ב-Adobe RGB, בנוסף מגיע ל-95% ב-DCI-P3 ו-100% ב-sRGB. בנוסף לאלה הוא מגיע עם האפשרות לחיבור למחשב באמצעות כבל Thunderbolt 3 יחיד להעברת נתונים בקצב של עד 40 גיגה-בייט/לשנייה, ויש לו רכזת USB-C לחיבור התקנים חיצוניים. כבונוס מקבלים את X-rite i1 Display Pro, ההתקן המוביל המאפשר לבחון את דיוק הצבעים על המסך עצמו. זהו מסך שמתאים למעצבים גרפיים, צלמים, יוצרי תוכן מקצועיים וכן לשימושי התאמת צבעים (Color Grading).

PA329C

ל-ProArt Display PA329C של ASUS יש הרבה תכונות משותפות עם PA32UC-K לעיל. זה בא לביטוי, בין השאר, בגודל המסך, הבהירות והניגודיות שלו. אך ב-ASUS מספרים שהוא מתאים יותר לעורכי וידאו באיכות גבוהה. הסיבה היא ההתאמה שלו ב-100% לטווחי הצבעים Rec.709 ו-Adobe RGB וזאת לצד תאימות רמה של 98% לDCI-P3 ו-84% ל-Rec. 2020. כמו חברו, גם הוא עבר כיול מראש עוד לפני שיצא מהחברה כדי להבטיח דיוק צבעים מרבי (עם ΔE < 2) . הוא מגיע עם טבלת חיפוש ברוחב 14 ביט לבחירת הצבע הנכון, והוא מוסיף את האפשרות לשמור פרופילים שונים של צבע במסך עצמו. מי שייבחר בו יגלה גם תמיכה בתקן DisplayPort באמצעות חיבור USB-C, חיבור HDMI וכן רכזת USB 3.0 שמאפשרת חיבור אביזרים חיצוניים למסך עצמו. לצד אלו הוא כולל גם תמיכה ב-HDR-10 עם רישוי DisplayHDR 600 של VESA. מסך זה מתאים במיוחד לצלמים, צבעי קומיקס ואנימציות, מעצבים גרפיים ועורכי סרטים.

PA27UCX-K

ל-ProArt Display PA27UCX-K יש מסך 27 אינץ' ברזולוציית 4K עם בהירות מרבית של 1,000 ניטים. הוא מבוסס על תאורה אחורית ישירה והוא מחולק ל-576 אזורי עמעום אור מופרדים. אחת התכונות העיקריות שלו, היא טכנולוגיית ה-OCO של ASUS – טכנולוגיה המאפשרת לשפר את ניגודיות התאורה באזורי הקצוות של המסך כדי להבטיח שגם מי שמביט אליו בזוויות חדות יראה צבעים מדויקים ומציאותיים. טכנולוגיה זו גם מסייעת להפחתת אפקט ההילה ב-80% וכן מציעה שיפור יחס ניגודיות של עד פי 7 בחלקים הכהים יותר של התמונה, כפי שהיא מוצגת כשמביטים בה מהצדדים. מעבר לכך, המסך מגיע מכויל ברמה גבוהה מאוד של דיוק מהחברה (עם ΔE < 1), והוא מציע תמיכה של 97.5% בטווח הצבעים DCI-P3, של 99.5% ב-Adobe RGB, של 100% ב-sRGB ושל 83% ב-Rec.2020. הוא גם תומך ב-Dolby Vision, HDR-10 ו-HLG, וגם הוא מגיע עם ההתקן X-rite i1 Display Pro.

PA27AC

מסך 27 אינץ' נוסף שמציעה ASUS במסגרת משפחת מסכי ה-ProArt הוא ה-ProArt Display PA27AC, שמציע רזולוציית WQHD, יש לו עיצוב מושך עין שבא ליד ביטוי על ידי מעמד ייחודי בצבע אפור מתכתי ועוד יותר בזכות המסגרת הדקיקה במיוחד שעוטפת את המסך. דקיקות זו מאפשרת לעבוד עם שני מסכים צמודים זה לזה לקבלת תמונה גדולה בהרבה בלי הפרעה רבה מדי במרכז. כמו רוב חבריו הוא מציע יכולות ארגונומיות מתקדמות, עם סיבוב על הציר האופקי והאנכי, אבל לא פחות חשובה היא העובדה שמדובר במסך ה-27 אינץ' הראשון עם תמיכה ב-HDR400 ושמציע קישוריות מקצועית בחיבור Thunderbolt 3. הוא מציע בהירות של עד 400 ניטים, והוא מגיע מכויל מהמפעל (עם ΔE < 2), כך שהוא יכול להציע מטריצת חיפוש צבע ברוחב 14 ביט, וכן מבחן אחידות צבע ודיוק צבע באמצעות רשת 5×5. מעצבים גרפיים וצלמים יימצאו אותו כשימושי במיוחד, אבל הוא מוערך בידי כל מי שזקוק לדיוק צבע ברמה גבוהה בגודל קומפקטי יחסית.

PA248QV

לא לכל אחד יש הרבה מקום על השולחן, אבל זה לא אומר שהוא לא יימצא פתרון מתאים במשפחת ה-ProArt של ASUS, ובשוק הישראלי מדובר ב-PA248QV המצויד במסך עם פאנל IPS בגודל 24.1 אינץ' ברזולוציית WUXGA (או 1920×1200 פיקסלים). זהו מסך שאנימטורים ומעצבי משחקים מאוד יאהבו בזכות התמיכה של 100% ב-sRGB וב-Rec. 709, וגם בזכות התמיכה בקצב ריענון גבוה יותר של כ-75 הרץ עם יכולת לבחור בטכנולוגיית סנכרון מותאמת למחשב, בקצב שנע בין 48-75 הרץ, על מנת למנוע בעיות תצוגה וקרעים בתמונה. גם מסך זה עובר כיול לפני שהוא נשלח ללקוחות (עם ΔE < 2) בהתאם להסמכה של חברת Calman. הוא מציע למשתמשים מספר הגדרות צבע מוכנות מראש שניתן לעבור ביניהן בלחיצת כפתור והוא מגיע עם מספר רב של יציאות כולל DisplayPort ו-HDMI, אבל גם עם יציאת D-Sub כדי להציע תאימות לאחור, וכן גמישות נוספת עם חיבור אוזניות וחיבורי USB 3.0 מובנים.

השיתוף המקצועי

במהלך 2021 תוביל ASUS ישראל שיתוף פעולה ייחודי שיעזור לאנשי המקצוע העתידיים להבין מקרוב את חשיבות השימוש במסכים מקצועיים בכלל, ואת היתרונות שמעניקים להם מסכי המחשב ממשפחת ה-ProArt של ASUS בפרט.

מדובר בשיתוף פעולה ראשון עם "גליץ", בית ספר לצילום, מהמובילים בישראל שכבר רושם לזכותו יותר מ-18,000 בוגרים שלומדים את כל מה שצריך כדי להפוך לצלמים מקצועיים.
"בית הספר לצילום גליץ שמח על שיתוף פעולה המיוחד עם ASUS ישראל שמביא לידי ביטוי את השימוש במשפחת מסכי ה-ProArt של החברה המיועדים לעורכים מקצועיים", אמר רביד ברש, מנכ"ל, "גליץ" בית ספר לצילום. "עריכת תמונה, כשהיא נעשית נכון, היא אומנות לכל דבר ועניין, אומנות של דיוק חסר פשרות המאפשר להציג את הרגע הנתפס דרך עדשת המצלמה באופן מושלם. באמצעות מסכי ProArt, ודיוק הצבעים חסר התקדים שהם מציעים, הצלמים שלנו מצליחים לזקק את הפער העצום בין תוצר מדויק ומקצועי לבין כל היתר".

בנוסף ל"גליץ" בית ספר לצילום מתקיים גם שיתוף פעולה עם המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים ב "תילתן", המכללה לעיצוב ותקשורת חזותית, חיפה.
"אנחנו מאושרים משיתוף הפעולה עם ASUS ישראל." אמר ארז ישכרוב, מנכ"ל "תילתן", המכללה לעיצוב ותקשורת חזותית. "כבר לפני כשנתיים הקמנו יחד איתם את מעבדת ה-VR הראשונה בישראל, שבה הסטודנטים במגמת עיצוב ופיתוח משחקים, יכולים לנסות את קסדות ה-VR השונות כאשר כל חומרת המחשב היא של חברת ASUS ויחד איתם הצלחנו להתאים את דרישות החומרתיות לדרישות הסטודנטים.

לאחרונה הציבה ASUS מספר מסכי מחשב מסדרת ה ProArt בתחום המכללה, את המסכים הצבנו בסטודיו לעיצוב משחקים שלנו, שזהו המקום שבו מעצבי המשחק "GRIME" זקוקים להם לטובת דיוק הבהירות והצבעים של גרסת המשחק הסופית, וכל זאת ללא תחושה של עייפות בעניים לאחר מספר רב של שעות עבודה מול המסך. בזכות הנתונים המדהימים של המסכים נוצרה בסטודיו תחרות בין המעצבים על השימוש במסכים הללו. אני בטוח שלקראת הגדלת הסטודיו בקרוב נצטייד במספר נוסף של מסכים מסדרת ה-ProArt וזאת במסגרת שיתוף הפעולה ולטובת הסטודנטים הלומדים במכללה."

ארד איתן
ארד הצטרף לשורות האתר ככתב מן המניין, עם ידע רב ומתפתח בעולמות המחשבים והטכנולוגיה. ארד יביא את החדשות הכי חמות והכי מעניינות ישר אל קוראי האתר.
דילוג לתוכן