fbpx

סקר חדש של חברת Jeeng מצא כי 2 מתוך 3 בני דור ה-Z והמילניאלז מעדיפים תוכן מותאם אישית ברשת

Businesswoman working with modern virtual technologies hands touching the screen.

מחקר חדש של חברת  Jeengשיצא לאחרונה, מראה כי על המפרסמים בדיגיטל למצוא דרכים לספק תוכן מותאם אישית לקהלי היעד שלהם, ובקנה מידה גדול, בכדי לגרום למעורבות ולהגדיל הכנסות בעידן שלאחר ה- Cookies.  המחקרGen Z & Millennials  נערך על ידי Mantis Research מטעם חברת Jeeng  ובחן למעלה מ -1,000 צרכנים אמריקאים.

על אף שבמשך שנים רבות, ישנם רבים אשר טוענים כי הדואר האלקטרוני מת, מתברר יותר ויותר כי ניוזלטרים הנשלחים באמצעות הדוא"ל, רלוונטיים ומשמעותיים יותר מאי פעם עבור מפרסמים בדיגיטל, המעוניינים להגיע לבני דור ה- Z  והמילניאלז. עם זאת, ישנה אזהרה אחת: הקבוצה שמכונה בעיני רבים כ"ילידים הדיגיטליים", דורשת באופן גורף שהתוכן שהיא מקבלת מהמו"לים יהיה מותאם אישית לתחומי העניין שלהם.

לדברי ג'ף קופייצקי, מנכ"ל חברת Jeeng שערכה את המחקר, "מאחר והאמון במדיה החברתית פחת באופן משמעותי, אנו רואים כי דוא"ל חוזר להיות ערוץ מהימן ובעל יכולת גבוהה להעביר לצרכנים את החדשות, הבידור והמידע שהם רוצים. בתקופה בה הציפיה של הצרכנים להתאמה אישית גבוהה מתמיד, דוא"ל מספק למפרסמים דרך ייחודית ובעלת עוצמה לבניית קשר ישיר עם המשתמשים, בייחוד עם מנויים צעירים, על ידי הצגת תוכן אישי ומותאם אישית לצרכיהם".

למעשה, על אף ששכיח לשמוע אמרות בסגנון "אל תעקבו אחריי" והחששות הגוברים בנוגע לפגיעה בפרטיות, בסקר נמצא כי קרוב ל- 80% מבני דור ה-Z והמילניאלז, טענו כי אין להם כל בעיה עם העובדה שמפרסמים עוקבים אחר ההתנהגות שלהם ברשת, כל עוד מובטחת להם חוויה אישית ומותאמת יותר. כלומר, לבעלי אתרים ישנה הזדמנות מצוינת להשקיע בכלים המאפשרים להם לאסוף נתונים של צד ראשון על הקהלים שלהם, בכדי לספק את ההתאמה האישית שהם מצפים לה ובכך לסיים את הסתמכותם על מקורות צד- שלישי כמו עוגיות, רשתות חברתיות ומנועי חיפוש.

יתרה מכך, מעל 50% מבני דור ה-Z והמילניאלז ציינו כי יסכימו להיות מנויים לניוזלטרים רבים מצד המפרסמים השונים, כל עוד הם יהיו ממוקדים בנושאים המעניינים אותם. לדברי קופייצקי, "נתון זה  מחזק את טענותיו למפרסמים לאורך כל הדרך: אין דבר כזה הרבה מיילים, כל עוד התוכן רלוונטי לתחומי העניין של המנויים".

אחת הסיבות לכך שמיילים מצד מפרסמים הם כל כך פופולריים, נעוצה בכך שהקוראים סומכים על התוכן. באופן כללי, לבני הדור הצעיר יש מעט מאוד אמון בתוכן בו הם צופים ברשתות החברתיות, בעיקר לאור ה-"פייק ניוז" וטקטיקות הספין השכיחות בהן. לאור זאת, הם מרגישים מחויבים לבדוק את הסיפורים לפני שהם משתפים אותם.

כיום, 95% מבני הדור הצעיר בטוחים שהחדשות אותם קראו באתרי המפרסמים הן מהימנות, מה שמרמז על כך שלאותם מפרסמים יש יתרון ברור בהגדלת הקהל שלהם, על ידי הדגשת אמינותם – והימנעותם מלהסתמך על רשתות חברתיות שיעבירו את המידע דרכם".

במקום זאת, אומר קופייצקי, "מפרסמים צריכים למנף את האמינות הזו כדי להחזיר את הקהל שלהם, להוריד מהמשוואה את המתווך בדמות ברשתות החברתיות ולפנות ישירות למנויים. שליחת הודעות אימייל והודעות פוש מותאמות אישית היא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. "

בנוסף לזיקה למיילים, המחקר של Jeeng מצא גם כי 80% ממשתמשי דור ה- Z ו- 70%  ממשתמשי דור והמילניאלז, פתוחים לקבלת הודעות פוש מבוססות דפדפן, במיוחד עבור חדשות מתפרצות. עם זאת, חשוב לציין פעם נוספת כי ההתאמה האישית היא החשובה ביותר: 2 מתוך 3 משתמשי דור ה-Z והמילניאלז ציינו שהם רוצים שהתוכן בהודעות הפוש יהיה מותאם אישית, וזה אחד מארבעת הגורמים המובילים המשפיעים על החלטתם אם להירשם לשירות או לא.

באמצעות שילוב בין דוא"ל מותאם אישית לבין הודעות פוש מותאמות אישית למען אסטרטגיית העברת הודעות רב-ערוצית, קופייצקי ציין כי "מפרסמים יכולים להשיג את המעורבות האולטימטיבית: היכולת לשלוח את המסר הנכון למשתמש הנכון בערוץ הנכון בהתבסס על העדפותיהם הייחודיות. כמובן שזה בלתי אפשרי לעשות זאת באופן ידני. בנקודה זאת נכנסת האוטומציה. על ידי פריסת טכנולוגיה שמוסיפה אינדקס של כל התוכן שלך, אוספת נתוני מנויים ומתאימה באופן אוטומטי את התוכן הנכון לאדם הנכון במהירות ובקנה מידה, אפילו מפרסמים קטנים יכולים לספק את החוויה המותאמת אישית שהצרכנים הדיגיטליים המתחכמים של ימינו מצפים לה כמעט ללא מאמץ."

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן