fbpx

טכנולוגיה בדרכים: כנס EcoMotion Week 2021

ecomotionweek2021 main img

כנס EcoMotion Week 2021 התקיים השנה במתכונת ווירטואלית ונתן לנו הצצה לעתיד הלא רחוק של עולם הרכב. במסגרת EcoMotion Week 2021 השתתפו בכירים מן התעשייה לרבות נציגי הנהלה של חברות רכב כמו Volvo ו-Renault. עוד השתתפו בכנס סטארט-אפים ישראליים המנסים להוסיף חדשנות לתעשיית הרכב שעד לא מזמן הייתה תעשייה די שמרנית.

בעבר כל המהות של הרכבים הייתה להעביר אותנו מנקודה א' לנקודה ב'. בעידן המודרני יש דגש לא פחות חשוב על חווית הנסיעה. לא מדובר רק על כמה ההגה קל וכמה זמן לוקח לרכב להאיץ – מדובר על נוחות, טכנולוגיה, ופתרונות מולטימדיה מתקדמים.

תעשיית הרכב דוהרת קדימה אל תחום הרכבים האוטונומיים כאשר חברות רבות חותמות כל הזמן על שותפויות חדשות עם תעשיית ההיי-טק במטרה להתקדם אל עתיד אוטונומי ובטוח יותר. ב-EcoMotion Week 2021 קיבלנו הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית הרכב: הסטארט-אפים, החברות הגדולות והחדשנות שנוצרת בשילוב ביניהם.

על מנת שמערכות טכנולוגיות רבות יכולו לעבוד כראוי ברכב ובפרט מערכות לנהיגה אוטונומית, יש צורך בפתרון מודרני שיהיה מסוגל להעביר נתונים ברוחב פס גבוה. פתרונות תקשורת מודרניים הקיימים ברכבים לא מציעים רוחב פס גבוה מספיק למערכות של העתיד.

לכן, חברת Valens הציגה במהלך הכנס פתרון תקשורת ברוחב פס של Multi Gigabit אשר יאפשר למערכות השונות לתקשר בתוך הרכב בזמן אמת ובשיהוי (Latency) נמוך. המערכת נמצאת כבר בשימוש במספר רכבי יוקרה של מרצדס כאשר המערכת הזו או מערכות דומות נוספות יהפכו לבסיס של רכבים מודרניים ועתידיים.

EcoMotion Week 2021 הוא כנס ישראלי ובהתאם הוא כלל גם הכרזה משמעותית שתשפיע על ישראלים רבים. לראשונה תשולב מערכת מבוססת בינה מלאכותית (AI) עם סנסורים רבים בכביש החוף בין מחלף נתניה למחלף גלילות. מערכת זו תנטר את התנועה בכביש על מנת לייעל את התנועה בו לרבות הכוונה מדויקת יותר של נהגים המשתמשים ב-Waze ושינוי תזמון הרמזורים.

גם טאיוואן השתתפה בכנס וזו ידועה בתעשיית האלקטרוניקה והשבבים המובילה שלה.  בטאיוואן מאמינים כי מנוע הצמיחה הבא שלה נמצא בעולם הרכב: שילוב תעשיית הרכב הקיימת עם תעשיית האלקטרוניקה האדירה והחתירה המושרשת במדינה לחדשנות טכנולוגית מהווה את הבסיס לצמיחתה של תעשייה שעתידה להוות את ליבת שרשרת הייצור של הרכב העתידי – חשמלי, אוטונומי ומקושר. במסגרת הכנס טאיוואן חיפשה שותפויות אל מול אקוסיסטם הרכב הישראלי שהוא הרבה יותר גדול ועשיר ממה שזה לפעמים נראה.

הכנס עסק גם במחסור השבבים שפגע קשות בתעשיית הרכב – נזק שמוערך בכ-110 מיליארד דולרים לפי אתרי חדשות אמריקאיים. האקן סמואלסון, מנכ"ל VOLVO CARS התייחס לנושא וסיפר על הפגיעה הקשה בשרשראות האספקה. לדבריו, הספקים של VOLVO לא יכולים לעמוד בשינויים משמעותיים באספקה ליצרניות הרכב.

מקורות נוספים בתעשייה אף מדווחים על סגירה של פסי ייצור וצמצום של פסים אחרים לאור המחסור הכה קשה בשבבים. חדשנות בתעשיית הרכב זה בהחלט מהלך מעולה לתעשייה וגם עבור הנהגים ויחד עם זאת בחודשים האחרונים נחשפים החסרונות של השילוב בין תעשיית ההיי-טק לתעשיית הרכב. יהיה מעניין לראות את ההשפעות ארוכות הטווח של מחסור השבבים על תעשיית הרכב.

יתרה מכך, יהיה הרבה יותר מעניין לראות את השינויים העצומים שתחווה תעשיית הרכב בשנים הקרובות, אין ספק שהתעשייה הזו הפכה לתעשיית היי-טק של ממש. כנס EcoMotion Week 2021 נתן הצצה מעניינת במיוחד לעתיד תחום הרכב שהולך ומתחדש באופן משמעותי מדי שנה.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן