fbpx

סופר-פארם ופבריק מרחיבות את שיתוף הפעולה ומקימות מרכז רובוטי ענק לפעילות האונליין בעמק חפר

Fabric Ground Robot and Racking
קרדיט: Fabric

סופר-פארם וחברת הסטארטאפ פבריק מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן: יקימו מרכז ליקוט רובוטי שני לפעילות האונליין בעמק חפר. לפני שנתיים הייתה סופר-פארם הראשונה לזהות את הפוטנציאל העסקי בפיתוח הייחודי של פבריק, המאפשר חוויית לקוח טובה יותר ויתרון בתחום על פני המתחרות. פבריק הקימה עבור סופר-פארם מרכז ליקוט רובוטי בחולון וכעת, עם צמיחת פעילות אתר סופר-פארם אונליין ולאור ההצלחה שבליקוט הרובוטי, סיכמו החברות כי פבריק תקים ותפעיל מרכז חדש בישראל. 

המרכז החדש בעמק חפר יוקם על שטח של כ-3,000 מ"ר, ויכלול את מגוון המוצרים שסופר-פארם מציעה באונליין, יספק אלפי הזמנות ביום לכל רחבי ישראל. המרכז צפוי להתחיל לשרת את לקוחות החברה באוקטובר הקרוב. עם התחלת הפעילות מהמרכז החדש, למעשה מרבית משלוחי סופר-פארם לבתי הלקוחות ילוקטו במרכזים לוגיסטיים רובוטיים.

היתרון המרכזי בליקוט הרובוטי שפיתחה פבריק הוא חיסכון בזמן, מקום ובייעול משמעותי של פעולת הליקוט, ובכך ניתן ללקט מספר רב יותר של הזמנות במהלך יום עבודה. יתרון נוסף הוא שהמרכזים יכולים להיות על שטח קטן יותר, שכן המערכת מאפשרת לבצע את מרבית הפעולות באמצעות רובטים ומגבהים שהגורם האנושי אינו יכול ללקט מהם בצורה יעילה. הודות לייעול זה יכולה סופר-פארם להתחייב לזמן אספקה מהיר יותר של הקנייה עד לבית הלקוח, חלק מהן מסופקות באותו היום.

במהלך השנה האחרונה עקב משבר הקורונה הביקוש להזמנות אונליין צמח בכל הענפים, וכך גם בסופר-פארם. בשנת 2020 אתר סופר-פארם אונליין היה הפופולרי ביותר בישראל. בסקר שפרסם דואר ישראל עלה כי 24% מהציבור הישראלי העיד כי הזמין מסופר-פארם אונליין במהלך שנת 2020. המרכז הרובוטי הקיים בחולון, תמך בצמיחה זו על ידי הגדלת כמות ההזמנות המלוקטות במתקן ואיפשר גידול של עד כ-250% בתקופה זו, וזאת הודות למערכת הגמישה של פבריק אשר איפשרה להוסיף עוד תחנת ליקוט רובוטית ללא הפסקה הפעילות במתקן

הרחבת הפעילות עם פבריק היא חלק מהתוכנית של סופר-פארם להוביל את החדשנות בענף. כחלק מכך הרשת משקיעה ומרחיבה כל העת בפעילות האונליין שלה. כל זאת כדי לייצר חווית לקוח מצוינת, בדומה לביקור בחנויות הפיזיות, גם בעת קבלת הזמנה מאתר האונליין. יצויין כי סופר-פארם מציעה ללקחות אתר האונליין שלה פרט למשלוח הביתה, גם אפשרות לאסוף את הקנייה מהסניפים תוך שלוש שעות או ביום המחרת.

יוסי כהן, סמנכ"ל מערכות מידע בסופר-פארם: "כדי שהלקוח הסופי יהנה מחווית לקוח מיטבית באונליין אנחנו נדרשים למערכת לוגיסטית מורכבת של ליקוט, שינוע וכו'. שיתוף הפעולה עם פבריק שם אותנו בחזית החדשנות ומאפשר לנו ללקט במהירות וביעילות הזמנות. לאחר בחינה מוצלחת של המרכז בחולון ולאור הצמיחה של הפעילות, החלטנו על הרחבת שיתוף הפעולה. אנו צופים שהמרכז בעמק חפר יתרום עוד יותר לשיפור השירות ולייעול הפעילות. זוהי שותפות עסקית עם פוטנציאל גידול והתרחבות לאורך זמן ובהחלט חלק מההכנות של סופר-פארם לעתיד.״

פבריק מקימה עבור רשתות וקמעונאים בעולם מתקנים המבוססים על רובוטים ותוכנות לניהול מחסנים חכמים. הפתרון מאפשר ללקוחות להתמודד עם העלייה בקניות האונליין ועם הדרישה ההולכת וגוברת למשלוחים מהירים ויעילים. החברה מפתחת את התוכנה והחומרה המאפשרות ללקט הזמנות באמצעות רובוטים. השילוב של התוכנה והרובוטים מאפשר לבצע את כל פעילות ניהול ההזמנה ושינוע המוצרים תוך שמירה על פעילות רווחית וחווית שירות גבוה ללקוח הסופי.

״הרחבת הפעילות עם סופר פארם מהווה אבן דרך משמעותית עבור פבריק. מעבר לכך שסופר פארם היא השותפה הראשונה שלנו, ההחלטה על הרחבת הפעילות שלנו מבוססת על הצלחה אמיתית ומדידה של הפעילות הקיימת ואנחנו מודים לסופר- פארם על המשך הבעת האמון בנו, אומר אלרם גורן מנכ"ל ומייסד פבריק. השנה האחרונה הייתה מאתגרת עבור קמעונאים רבים שנדרשו לתמוך בצמיחה כה מהירה בפעילות האונליין. שמחנו להיות חלק מהמערך שתמך בצמיחה זו ולהעניק ללקוחות סופר פארם את חווית האונליין הטובה ביותר״

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן