fbpx

מסחר אלקטרוני – חבל הצלה או הכלי הסודי להצלחה של עסקים לשנת 2021?

tech shopping

לאחר שנה מלאה בתהפוכות בעולם העסקים, דקל סטולרו, מנכ"ל ומייסד שותף ShoesOnline מדגיש כיצד אימוץ המעבר לדיגיטל ימשיך לחולל שינוי דרסטי עבור הצרכנים ובעלי העסקים כאחד

 שנת 2020 הייתה שנה בלתי צפויה. נאלצנו ללמוד מחדש איך לחיות, לעבוד, ולנהל את חיינו. העבודה והחיים האישיים שלנו התמזגו אל תוך חלל ביתנו והריחוק החברתי הפך כמעט את הכל לווירטואלי. שינוי זה הוביל להאצה דרמטית במעבר לעולם הדיגיטלי במרבית היבטי חיינו, החל מהקשרים החברתיים והמשפחתיים שלנו ועד קניות וניהול המשק.

ניתן היה להבחין באימוץ המסחר האלקטרוני על ידי הצרכנים כבר בתחילתו של משבר הקורונה, שמראה סימני התאוששות של המשק בימים אלה. גם אלו שהיו רגילים לנהור אל החנויות, "התאהבו" ברכישות אונליין. האם אלו ימשיכו בהרגלים החדשים גם לאחר החזרה לשגרה? רק ימים יגידו, אך נראה כי המגמה חיובית ובייחוד כשהדור הצעיר רואה בקניות ברשת מאז ומתמיד כפתרון האולטימטיבי.

על פי מדד הקמעונאות האמריקני של IBM, מגפת הקורונה האיצה את המעבר למסחר האלקטרוני בחמש שנים, מה שמאלץ עסקים קטנים לאמץ ולהאיץ את השינויים הארגוניים אל העולם הדיגיטלי כדי לשרוד. עם הגידול המהיר הן במסחר אלקטרוני והן באימוץ טכנולוגיה פיננסית, על מה עסקים צריכים לחשוב כדי להצליח בשנת 2021?

הוצאות הצרכנים עדיין גבוהות למרות התחזיות הכלכליות השליליות, הבנק העולמי מעריך כי תהיה התכווצות גלובלית של 5.2% בתמ"ג (תוצר מקומי גולמי) עקב מגפת הקורונה.

התחזית המאתגרת הזו מסבירה בין השאר מדוע ההוצאות הצרכניות ירדו בתחילת שנת 2020. אך עם זאת, באופן מפתיע, ההוצאות הצרכניות בפלטפורמות המסחר האלקטרוני מראות נתונים הפוכים. יום הרווקים הסיני לדוגמה, שהתקיים בנובמבר האחרון הכניס יותר מ -74 מיליארד דולר, כמעט כפול משיאו הקודם, מה שמראה שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם מקפצת חזרה לרמות הצריכה לפני מגפת הקורונה ואפילו מעבר לכך.

תשלומים דיגיטליים הופכים למיינסטריםכבר עכשיו ניתן לראות בחנויות וברחבי העולם את המעבר לתשלום אלקטרוני. ברבעון השלישי של שנת 2020, PayPal ראתה 15.2 מיליון חשבונות פעילים חדשים – הרבעון השני הגבוה ביותר בצמיחה אורגנית מפתיחת הפלטפורמה, יחד עם 1.5 מיליון סוחרים חדשים – פי שניים מהשיעור הרגיל ברבעון.

על פי דוח של חברת הענן Salesforce נמצא גם כי הצרכנים מבלים כעת 60% מזמנם באינטראקציה עם חברות באופן מקוון לעומת 42% בלבד לפני מגפת הקורונה. בעזרת התייחסות לשירותים כגון מידע מקוון, הנחות, שירותים, איסוף מחנויות פריטים שנרכשו באינטרנט או החזרת רכישות מקוונות לחנויות באסטרטגיות העסקיות שלהם, חברות משפרות את חוויית הלקוח, השירות והנאמנות. כמו כן, מצופה גם מהצרכנים לבחור בשיטות תשלום המגשרות בין העולם המקוון לעולם הלא מקוון, כמו ארנקים דיגיטליים וכד'.

בהתאם למגמת העלייה של המסחר האלקטרוני, עסקים יצטרכו למצוא דרכים לייעל את חווית הקניה המקוונת. בממוצע, 88% מעגלות הקניות האינטרנטיות ננטשות, כאשר אחת הסיבות השכיחות ביותר מיוחסת לתהליכי קנייה מורכבים.

עבור עסקים המעוניינים לשמור ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלהם בסביבה תחרותית זו, תהליך קופה פשוט, מהיר ואינטואיטיבי יותר עם אפשרויות תשלום חלקות ובטוחות הוא קריטי עבור הצלחת העסק.

בניית אמון תהיה המפתח לאימוץ ארוך טווח של טכנולוגית המסחר האלקטרוני. העובדה שיותר ויותר עסקים מתחברים לאינטרנט כדי להנגיש את שירותם היא מעולה, אך צמיחה מואצת של המסחר האלקטרוני משכה תשומת לב גם מצד גורמים המנצלים נקודות תורפה למטרות זדוניות. הונאות דוא"ל הקשורות למגפת הקורונה גדלו ב -667% בחודש מרץ 2020 בלבד עם פרוץ המגפה ברחבי העולם וככל הנראה ירק ימשכו.

חששות האבטחה מניעות אימוץ ארנקים דיגיטליים, המשתמשים בהצפנת נתונים כדי לשמור על בטיחות התשלומים, מניעת הונאות וסיפוק הגנה לקונה והמוכר. על פי דו"ח אינטרנטי של חברת Borderless Commerce נמצא כי יותר מ -30% מהצרכנים האינטרנטיים משתמשים בשירותי תשלום מקוונים מכיוון שמדיניות הגנת הקונים שלהם גורמת להם להרגיש יותר בטוחים.

ולאן מוביל העתיד? עסקים חייבים לאמץ ולהעצים את חווית הדיגיטל והחדשנות, עם אסטרטגיית צמיחה שמציבה את לקוחותיהם במרכז. עסקים חייבים להבין את עלייתו של המסחר האלקטרוני יחד עם השינויים בהרגלי הרכישה של הצרכנים אם הם רוצים להצליח בעולם המסחר החדש. מעל לכל, ככל שהתלות בטכנולוגיה ובמסחר האלקטרוני גוברת, עלינו להיות ערניים יותר כאשר אנו מתווים דרכים חדשות להתאוששות כלכלית.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן