fbpx

איך השפיעה מגפת הקורונה ותופעת הסגרים חובקת העולם על הרגלי הצריכה של הצרכנים במסחר האונליין?

Beautiful Asian woman using smartphone buying online shopping by

חברת 2checkout מבית Verifone, פלטפורמת מוניטיזציה לעסקים גלובליים מציגה ניתוח מקיף בנושא עם מסקנה ברורה: המגפה הובילה לגידול משמעותי במכירות המקוונות בעולמות תוכנה, SaaS ושירותים מקוונים. דו"ח זה מציג מגמות מסחר אלקטרוני בקרב עסקים גלובליים לשנת 2020 הדוח כולל מכירות מוצרים, שירותים מקוונים, תוכנות, שירותי SASS ועוד, ומתבסס על עסקאות שעברו דרך פלטפורמת המסחר הדיגיטלי ב 2checkout.

הממצאים העיקריים שעלו מהדוח:

10 מדינות בלבד אחראיות על 77.1% מכלל המכירות המקוונות בשנת 2020.

ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, קנדה, אוסטרליה, איטליה, יפן, הולנד וספרד הן המדינות המובילות אשר רשמו היקף מכירות דיגיטליות מואץ בשנת 2020, זאת בעיקר בשל הסגרים ברחבי העולם ומעבר הצרכנים למסחר הדיגיטלי.
את העלייה הגבוהה ביותר במכירות מקוונות של מוצרים ושירותים דיגיטליים רשמה יפן (40%), אחריה בריטניה (34%) ואוסטרליה (32%).

מדינות אילו הובילו גם בנתוני 2019, אם כי בסדר שונה במקצת. ארצות הברית שמרה על הובלה במכירות מקוונות של תוכנה,, SaaS ושירותים מקוונים, ואחראית על 46% מהמכירות ברחבי העולם, אחריה בריטניה, כאשר גרמניה שלישית במקום צרפת בשנה שעברה.

ישראל ממוקמת במקום ה- 29 מבחינת היקפי מכירות שעברו בפלטפורמת 2Checkout בשנת 2020. נתון המשקף גידול של 16% בהיקף המכירות לעומת 2019.

עשרת המדינות המובילות שאינן דוברות אנגלית היוו 21% מסך מכירות התוכנה העולמיות, עלייה של 1% בלבד לעומת 2019.

נתון מעניין נוסף – 79% מסך המכירות המקוונות של תוכנה ומוצרים דיגיטליים בשנת 2020 הגיעו ממוצרים ושירותים מבוססי מנויים, לעומת 77% בשנת 2019 ו- 76% בשנת 2018 .

קטגוריית רכישת תוכנות אבטחת נותרה פופולרית – כמו בכל שנה, קטגוריה זו הייתה בין הרכישות המקוונות הפופולריות ביותר של מוצרים דיגיטליים בשנת 2020. עם עליית רכישות מקוונות בעקבות הסגרים, זינקו גם הונאות סייבר והתקפות מקוונות, מה שהוביל לגידול בפתרונות אבטחה מצד צרכנים ועסקים כאחד.

ישראל בהתאמההמוצרים המובילים שנרכשו על ידי לקוחות ישראלים היו תוכנת אבטחת נקודות קצה, כלי מולטימדיה, תוכנות שירות וכלים שיווקיים.

עלייה של 20% בשווי הזמנה ממוצע

שווי הזמנה ממוצע בקרב אתרים המציעים מוצרים דיגיטליים הגיע לשיא של כל הזמנים (65$), המייצג עלייה של כ 20%, (9 דולר יותר מב- 2019). עלייה קלה גם בביצוע הזמנות דרך הנייד (51$) 2% (לעומת 50 דולר בשנת 2019).

בישראל לעומת זאת, ערך ההזמנה הממוצע ירד מעט מ-73.6$ בשנת 2019 ל-72.7$ בשנת 2020.

ויזה ומסטרקארד ממשיכים להוביל כאמצעי תשלום

אמצעי התשלום ויזה ומסטרקארד ממשיכים להוביל בעולם עם נתח שוק של 63% אחריהן פייפאל עם 21% נתח שוק. עם זאת, הדוח מגלה כי אמצעי תשלום מקומיים זוכים לשימוש נרחב יותר בשנת 2020. הדבר נכון בעיקר בסין עם 47% שימוש באמצעי תשלום מקומיים (Alipay), הולנד עם 44% (iDEAL) וצרפת עם 27% (Carte Bancaire).

שיווק שותפים – Affiliate הניב 24% מההכנסות עבור בעלי עסקים בתחום התוכנה.

מספר מקורות הכנסה נוספים הוכיחו את ערכם במהלך שנת 2020. מכירות שנוצרו על ידי רשת שותפים המשיכו לייצר ערך ללקוחות 2Checkout מבית Verifone, כאפיק שיווקי נוסף לתעשיית התוכנה. כ- 24% מההכנסות עבור בעלי עסקים בתחום התוכנה המשתמשים ברשת השותפים Avangate. עלייה של 1% לעומת 2019.

עוד נתון מעניין שעולה מהדוח של 2checkout מבית Verifone, יצירת קדימון לקראת מכירה – PROMO, תורמת לגידול במכירות.

סוחרים שהשתמשו בכלי קידום מכירות הניבו 36% מההכנסות משנת 2020, עלייה של 3% לעומת 2019. נובמבר היה חודש בו התקיימו הכי הרבה פעילויות מקדמות מכירה, וזה לא מפתיע בהתחשב במבצעי Black friday ו- Cyber Monday שלא הושפעו מהמגפה.

"הגידול במכירות מקוונות לא הפתיע אותנו, זאת שנה בה מוצרים דיגיטליים עמדו במרכז הבמה – שנה בה מקומות מסחר פיזיים היו סגורים ברחבי העולם, ולכן הצרכנים נאלצו לבחור ברכישה דרך מסחר אלקטרוני. בנוסף לגידול במכירות, שווי ההזמנות הממוצע גדל באופן משמעותי" אומר מנהל מכירות 2checkout בישראל -אורן גרוס

“ע"פ אמות המידה שלנו נראה כי מכירות מנויים ממשיכות להיות מוערכות על ידי הצרכנים והעסקים כאחד. באשר להעדפות התשלום, למרות היתרון הגלובלי בסכימות התשלום הגלובליות כמו ויזה, מסטרקארד ופייפאל, הסכימות המקומיות שמרו על כוחן במדינות רבות. אנו ממליצים לסוחרים לעקוב אחר המגמות העולמיות הללו ולהתאים את ההיצע שלהם בהתאם"על החברה:

באוגוסט האחרון רכשה חברת ההייטק Verifone, החברה המובילה המספקת פתרונות תשלום וסליקה, את חברת 2checkout. החברה עוקבת אחר מגמות וטרנדים בעולם המסחר המקוון, ומאפשרת קבלת החלטות טובה יותר עבור עסקים. שירותיה הדיגיטליים של 2checkout כוללים אפשרויות תשלום נוחות ויעילות, בעלות מנגנון הגנה מתקדם, המשפרות באופן משמעותי את חוויית הלקוח.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן