fbpx

מה השתנה מאז ההשקה? הסיקור המלא ל-RTX 3070 Founders Edition

nvidia rtx 3070fe review main

את ה-RTX 3070 בדקנו לראשונה לפני מספר חודשים עם השקתו כאןמאז ההשקה NVIDIA הוציאה לא מעט עדכוני דרייברים וכן גם הרחיבה באופן משמעותי את פורטפוליו המשחקים התומכים בטכנולוגיות הבלעדיות שלה כמו Reflex, DLSS ו-Real Time Ray Tracing.

האם עדכוני הדרייברים החדשים הצליחו לשפר עוד יותר את הביצועים של סדרת RTX 3070? ומה הן טכנולוגיות ה-DLSS וה-Ray Tracing שכולם מדברים עליהן? על מנת לענות על השאלות האלו, NVIDIA שלחה לנו את ה-RTX 3070 Founders Edition.

לצורך מבחני הביצועים, השתמשנו במערכת ההפעלה Windows 10 Pro גרסת 20H2, בשילוב הדרייבר החדש ביותר של NVIDIA (גרסה 466.11). את ה-RTX 3070 חיברנו למערכת הבדיקות המשלבת את המעבד AMD Ryzen 7 3700X, זיכרון ראם בנפח של 16GB ובתדר של 3000Mhz וספק הכוח Antec HCP 850W.

מעבד AMD Ryzen 7 3700X
זיכרון 16GB (2x8GB) 3000Mhz
ספק כוח Antec HCP 850W
דרייבר כרטיס מסך 466.11
מערכת הפעלה Windows 10 Pro 20H2

עיצוב

ה-RTX 3070 Founders Edition שומר על סכמת צבעים זהה לשאר דגמי ה-Founders Edition שהשיקה NVIDIA בשנים האחרונות. כמו בשנה שעברה, גם השנה דגם ה-Founders Edition כולל שני מאווררים בתצורת קירור "רגילה" ולא בתצורת מפוח (Blower).

על גבי כרטיס המסך אין קשקושים מיותרים והוא שומר על עיצוב נקי שישתלב בקלות בכל בנייה. בחלקו הקדמי ישנו הכיתוב RTX 3070 ועל גבו ישנו Backplate בצבע שחור שבהחלט מוסיף למראה שלו. החיסרון הבולט כאן הוא מחבר החשמל שלו. באופן מעניין ומעט מוזר NVIDIA בחרה לכלול מחבר חדש לחלוטין בתצורת 12pin אשר יושב במרכז החלק הקדמי של כרטיס המסך.

בפועל, במחשבי גיימינג רבים המשלבים את ה-RTX 3070 Founders Edition יהיה צורך במתאם מיוחד (שנכלל באריזה) אשר פוגע בנראות של המחשב. כן ייאמר לזכות כרטיס המסך שהוא מגיע בעובי של שני סלוטים בלבד לעומת דגמים רבים אחרים אשר לוקחים הרבה יותר מקום במארז.

nvidia rtx 3070fe review io
החיבורים של כרטיס המסך. צילום: טוני מלינקוביץ'

חיבוריות

ברמת החיבוריות, ה-RTX 3070 Founders Edition כולל שלושה חיבורי DisplayPort וחיבור HDMI. שמחנו לראות שלושה חיבורי DisplayPort אך היינו מעדיפים לראות חיבור HDMI נוסף שכן יש לא מעט אנשים המשתמשים בשני מסכים עם חיבור HDMI.

סך הכל ברמת החיבוריות NVIDIA עשתה עבודה טובה.

ביצועים

לצורך מבחני הביצועים הרצנו את כרטיס המסך בשורה של מבחני ביצועים סינטטיים וכן גם בכמה משחקים פופולריים מודרניים בכדי לאמוד את ביצועי כרטיס המסך. את מבחני הגיימינג ביצענו על ההגדרות הגבוהות ביותר ובשלושת הרזולוציות הפופולריות כיום: 1080p, 1440p ו-2160p.

מבחנים סינטטיים

1080p – הגדרות הגבוהות ביותר

1440p- הגדרות הגבוהות ביותר

2160p- הגדרות הגבוהות ביותר

קירור

כאמור ה-RTX 3070 Founders Edition מצויד בשני מאווררים גדולים וכן גם בצלעות קירור שחורות ובולטות. את טמפרטורת כרטיס המסך מדדנו לאורך כלל מבחני הביצועים והמשחקים וכן גם בתוכנת FurMark הבודקת את יציבות כרטיס המסך תחת מאמץ כבד.

את הבדיקה ביצענו ב-Test Bench שלנו אך גם במארזי מחשב רגילים התוצאות אמורות להיות די דומות עם הפרשים קטנים כל עוד לא מדובר במארז אטום לגמרי. לאורך כלל המבחנים כרטיס המסך נשאר שקט לגמרי ושמר על טמפ' תקינה של עד לכ-73 מעלות – הרבה מתחת לחסם העליון המקסימלי.

אם לשחק קצת עם פרופיל המאווררים סביר להניח שניתן להשיג טמפרטורות נמוכות עוד יותר וזאת מבלי לגרום לכרטיס המסך להרעיש יותר מידי. כך או כך, ברמת הקירור NVIDIA עשתה עבודה מעולה. בעיקר גם בהתחשב בעובי הכרטיס שעומד על 2 סלוטים בלבד לעומת 2.5 וצפונה בדגמים רבים אחרים.

nvidia rtx 3070fe review design
העיצוב של כרטיס המסך. צילום: טוני מלינקוביץ'

Ray Tracing ו-DLSS

שתיים מהסיבות המרכזיות לכך שגיימרים רבים מעדיפים את כרטיסי המסך של NVIDIA הן DLSS ו-Ray Tracing. מדובר בשתי טכנולוגיות שהוצגו לפני כשנתיים עם השקת סדרת RTX 20 ומאז עברו שורה ארוכה של שיפורים ושינויים. ארכיטקטורת Ampere אף הביאה עימה שיפורים לליבות ה-RT וליבות ה-Tensor האחראיות על הפעלת טכנולוגיות אלו.

נתחיל מטכנולוגיית DLSS וליבות ה-Tensor Cores. ליבות Tensor Cores הן ליבות חדשות שנוספו לכרטיס המסך והמטרה שלהן היא להריץ אלגוריתמי בינה מלאכותית בצורה מאוד יעילה ומהירה. טכנולוגיית DLSS היא למעשה טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית ועושה Upscaling לפריימים שכרטיס המסך מרנדר.

בשיטה זו, כרטיס המסך יכול לרנדר את המשחק ב-720p וליבות ה-Tensor משפרות את הרזולוציה למעלה – עד ל-2160p. לליבות הרגילות של כרטיס המסך קל יותר לייצר פריימים ברזולוציית 720p וליבות ה-Tensor מסוגלות לבצע Upscaling באופן מהיר ואיכותי. כך, טכנולוגיית DLSS מאפשרת לשחק ברזולוציה גבוהה וגם לקבל FPS גבוה.

חשוב לציין כי לא כל המשחקים תומכים ב-DLSS אך רשימת המשחקים התומכים הולכת וגדלה מדי חודש. רק לאחרונה המשחק outriders הושק עם תמיכה ב-DLSS. אנחנו כמובן נסקר אותו בקרוב מאוד.

הטכנולוגייה השנייה המרכזית של NVIDIA היא Real Time Ray Tracing המתבססת על ליבות ה-RT Cores. נכון, גיימרים רבים מבקרים את הטכנולוגיה הזו לאור פגיעת הביצועים אך חשוב לזכור כי מדובר בטכנולוגייה מהפכנית. ליבות ה-RT Cores מסוגלות לבצע חישובים אופטיים פיזיקליים מורכבים בזמן אמת ולשמור על FPS גבוה יחסית. בפועל, זה יוצר חזותיות טובה הרבה יותר במשחקים תומכים.

גם טכנולוגיה זו זמינה בשורה ארוכה של כותרים כאשר כל הזמן נוספים עוד ועוד משחקים שתומכים בטכנולוגיה זו. עם השנים Real Time Ray Tracing תהפוך לטכנולוגיית מיינסטרים שתהיה כלולה בכל משחק ומשחק.

סיכום

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן