fbpx

מחקר של Veeam: כ-40% מאמינים כי האיום הגדול ביותר על חווית הדיגיטל של הארגון טמון באיכות פתרון הגיבוי

אלי ביטון, מהנדס מערכות בכיר ב- Veeam.
אלי ביטון, מהנדס מערכות בכיר ב- Veeam. קרדיט: צילום יח"צ

שנת הקורונה זירזה מהלכים של טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים רבים, ויחד עם זה, חידדה את הצורך בפתרון גיבוי אמין, זמין, שעובד בכל מצב ובכל רגע. מדוח שערכה חברת Veeam, המובילה את שוק פתרונות הגיבוי העולמי, 58% מהגיבויים של הארגונים נכשלים ומשאירים את המידע חשוף ובלתי מוגן. בדוח השתתפו יותר מ- 3,000 מקבלי החלטות בעולם ה- IT בארגונים גלובלים.

על רקע משבר הקורונה ואי הוודאות הכלכלית, 40% ממנהלי חוויית לקוח טוענים כי איכות הגיבוי מהווה את האיום הגדול ביותר כלפי חווית הדיגיטל שהארגון יעניק ללקוחותיו בשנה הקרובה. כך, ליקויים בהגנה על המידע ואתגרי ההמשכיות העסקית של ארגונים, כפי שנובעים מהקורונה, פוגעים בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגונים.

"במהלך השנה האחרונה מנהלי חווית לקוח ברחבי העולם התמודדו עם אתגרים חדשים במטרה להבטיח הגנה על המידע בסביבת עבודה משתנה" אומרת ורד ליברמן, מנהלת אזורית MED, Veeam. "כמענה למגיפה, ראינו ארגונים שאמצו שיטות עבודה דיגיטליות תוך חודשים וימים, יוזמות שאילולא הקורונה היו אורכות שנים. יחד עם זה, שאלות הנוגעות לניהול המידע והגנתו עוררו חשש רב, במיוחד בארגונים שעדין נשענים על ציוד IT מיושן, באתר החברה."

למרות התפקיד החשוב שיש לגיבוי בהגנה על המידע, 14% מהמידע לא מגובה כלל ו- 58% מתהליכי ההתאוששות של המידע נכשלים ומשאירים את הארגון בלתי מוגן במקרה של מתקפת סייבר. בנוסף, 95% מהארגונים חוו השבתות שירותים ואחד מארבעה שרתים הושבת בשנה האחרונה. עוד אמרו המשתתפים כי יכולות ההגנה על המידע אינם עומדים בדרישות הדיגיטליות של הארגונים ומאיימים על ההמשכיות העסקית, וכך גם על המוניטין של הארגון והאמון מצד הלקוחות, העובדים ומחזיקי המניות.

"יש שתי סיבות מרכזיות לכישלון בגיבוי ובשחזור של מידע: ראשית, כשל בגיבוי עצמו וחריגה מחלון הזמנים שהוקצה לגיבוי ושנית, כישלון השחזור לעמוד בדרישות ה- SLAs" אומר אלי ביטון, מהנדס מערכות בכיר ב- Veeam. "אם תהליך הגיבוי נכשל, המידע נותר חשוף ומסכן את הארגון  באובדן מידע ובהשבתת שירות בלתי מתוכננת – מצב שיכול להתדרדר לכדי ירידה בערך המניה. לא מומלץ להזניח את  האתגר הזה משום שמפת האיומים הדיגיטליים מתפתחת בקצב מהיר ביותר ולכן, מעבר לענן זה מהלך שכדאי לקחת בחשבון.

91% הגדילו את השימוש בשירותי ענן בחודשים הראשונים של המגיפה

מנהלי חווית לקוח מודעים לצורך לעבור לענן ולשנות את הדרך בה ה- IT מגיב להאצה הדיגיטלית שאף הועצמה עם משבר הקורונה. 91% הגדילו את השימוש בשירותי ענן בחודשים הראשונים של המגיפה, ומרבית האחרים ימשיכו במגמה זו, כאשר 60% אמרו שהם מתכננים להעביר יותר שירותי IT לענן.

עד 2023, 77% מהעסקים ישתמשו בגיבוי בענן וכך ישפרו את אמינות הגיבויים, יפחיתו עלויות ניהול וישחררו את צוותי ה- IT להתמקד בפרויקטי דיגיטל. 46% מהארגונים בעולם ישתפו פעולה עם ספק גיבוי כשירות (BaaS) ו- 51% מתכננים עד אז לאמץ התאוששות מאסון כשירות (DRaaS).

31% משפרים גיבוי בגלל האמינות

30% מהמשתתפים במחקר אמרו כי יוזמות הדיגיטל שלהם הואטו, או נעצרו, בשנה החולפת מן הסיבות הבאות: צוותי ה- IT התמקדו אך ורק בתפעול השוטף בזמן המגיפה (53%), תלות במערכות IT מיושנות (51%) והעדר צוותי IT מיומנים להטמעת טכנולוגיות חדשות (49%).

לבסוף, מי שבחרו בפתרון גיבוי חדש עשו זאת משתי סיבות מרכזיות: שיפור האמינות של הארגון (31%) ושיפור ה- ROI (22%).

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן