fbpx

9 מכל 10 בסקר עולמי של IBM: הקורונה הפכה אותנו סביבתיים יותר; מחצית מהנשאלים מוכנים לשלם יותר על מוצרים "ירוקים"

ibm

סקר בינלאומי של מכון IBM לערך עסקי מציג כי מגפת הקורונה חידדה את התמקדות הצרכנים בקיימות, ואת נכונותם להוציא יותר מכיסם – ואף לקצץ בשכרם – למען עתיד סביבתי טוב יותר.

על פי הסקר, שנערך בקרב 14,000 צרכנים בתשע מדינות מגלה כי מגפת הקורונה העלתה את המודעות בנושא הקיימות ואף את הנכונות של צרכנים לשלם מכיסם ואפילו להסכים לקיצוץ בשכר  כדי לתרום לשמירת הסביבה בעתיד. תשעה מכל 10 משתתפים בסקר העידו כי מגפת הקורונה היא שגרמה להעלאת המודעות הסביבתית שלהם, והייתה הגורם העיקרי ששינה את עמדותיהם – יותר מאירועים כמו שריפות ענק, אסונות טבע כתוצאה ממזג אוויר קיצוני או הסיקור החדשותי של הנושא.

למרות המשבר הכלכלי שהולידה המגיפה העולמית, שפגע קשות במצבם הפיננסי של מיליוני אנשים, 54% מהצרכנים  שנשאלו על כך העידו כי הם מוכנים לשלם יותר עבור מותגים התורמים לשמירת הסביבה. 55% דיווחו שקיימות חשובה להם בבואם לבחור מותג. מדובר בשיעור גבוה ב-22% לעומת סקר צרכנים שיזמה IBM לפני פרוץ מגפת הקורונה. קצת יותר משישה מכל עשרה צרכנים אמרו שהם מוכנים לשנות את הרגלי הקניות שלהם כדי לסייע בצמצום ההשפעה השלילית על הסביבה.

משתתפים בסקר בהודו ובסין הביעו את הנכונות הגבוהה ביותר לשנות את הרגלי הקניה שלהם בהיבט הסביבתי (78% ו-70% בהתאמה). צרכנים אמריקנים, לעומת זאת, דיווחו על רמת הדאגה הנמוכה ביותר באשר לקיימות במגוון נושאים. רק 51% מהם ציינו שהתמודדות עם שינויי האקלים חשובה להם, לעומת 73% מהמשיבים מכל המדינות האחרות. ועם זאת, פחות ממחצית הצרכנים שנשאלו (48%) העידו כי הם נותנים אמון בהתחייבות תאגידית לשמירה על הסביבה. 64% מהמשיבים מצפים לביקורת ציבורית מוגברת בתחומים אלה בשנה הקרובה.

על פי הסקר, 71% מהעובדים ומחפשי העבודה אמרו שחברות וארגונים התומכים בקיימות הם מעסיקים אטרקטיביים יותר עבורם. בנוסף, יותר משני שליש מכוח העבודה הפוטנציאלי יעדיפו להגיש מועמדות או להתקבל לעבודה בארגון המפגין אחריות סביבתית וחברתית. קרוב למחצית מהם אף יסכימו למשכורת נמוכה יותר בשביל לעבוד בארגונים שכאלה. בהתחשב בכך שאחד מכל ארבעה עובדים שהשתתפו בסקר אחר של IBM בפברואר 2021  מתכנן להחליף מקום עבודה השנה, חברות עלולות להיאלץ להתמודד עם תופעה של עזיבת עובדים מצטיינים למתחרים שמגלים אחריות רבה יותר בנושא הסביבתי.

"רמת הדאגה של אנשים בכל העולם ממשבר האקלים הולכת וגוברת. עסקים בכל המגזרים מחפשים דרכים לנקוט בפעולה דחופה ולמלא את ציפיות הלקוחות והמשקיעים, בנוסף למציאת פתרון לאתגרי הקיימות שלהם עצמם", אמר ד"ר מורי סימפסון, האחראי הגלובלי ב-IBM לקיימות, אקלים ומעברים. "חברות רבות מתחילות לנקוט בצעדים אמיצים ליצירת שרשרות אספקה סביבתיות ושקופות יותר, או לשפר את ניהול האנרגיה והפחתת הפליטות שלהן בעזרת טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ובלוקצ'יין. על-פי הסקר, יותר ויותר צרכנים מוכנים לשנות את האופן שבו הם עורכים קניות, נוסעים, בוחרים מעסיק או אפילו מבצעים השקעות אישיות בהתאם לשיקולי קיימות סביבתית".

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן