fbpx

מיליון הודים לא טועים – שנת הסייבר של SafeHouse

tech cyber laptop

שנת הקורונה הובילה לעלייה חדה בשימוש במכשירים הסלולריים, וכפועל יוצא – מתקפת כופר בכל 10 שניות ברחבי העולם. בהודו, המגמה ניכרת ביתר שאת כאשר מאוקטובר 2020 ועד מרץ 2021 כמות הפריצות למכשירים הניידים עלתה ב-845%.

בדיוק לשם ההגנה על המכשיר הפרטי – זה שכולנו משתמשים בו ביומיום, שמנהל אותנו, שבו מאוחסנים פרטי הקרובים אלינו, כרטיסי האשראי שלנו ומועדי הפגישות שלנו – הומצאה "BODYGUARD" מבית SafeHouse בתום שנת מגיפה, בה עסקים רבים קרסו כלכלית – מדווחת SafeHouse על רווחים גבוהים מהתחזיות – למעלה מ-11.5 מיליון ש"ח.

"בסבב הגיוס הראשוני שלנו, היו VC's שצחקו לנו בפרצוף, ואמרו לנו לחזור ל'מאורת 8200' ולהמשיך להתעסק בהטמעת טכנולוגיות סייבר בתעשיות ביטחוניות וצבאיות, כי 'עדיף לכם ולנו'," מספר ליעד הרמן, מייסד שותף ומנכ"ל SafeHouse Technologies. "בחודשים האחרונים, לא נעים לומר, אבל – 'בזכות' הקורונה, סוף-סוף מחלחלת ההבנה שהאיום האמיתי הוא מבית, בכיס של כל אחת ואחד. לא להיות מאובטח היום דיגיטלית – זה כמו לנסוע על הארלי דיווידסון על 250 קמ"ש, בלי קסדה, ואני שמח שבישראל 2021 מתחילים להבין זאת, גם אם מעט מאוחר. כי בסוף, איך ייתכן שבמעצמת סייבר עולמית אין שום דאגה ללקוח שלי; אמא שלי, סבתא שלך?""

הודו תחילה

מגפת הקורונה פגעה קשות גם בתת היבשת ההודית, מה שאילץ את ההודים לעבור ללמוד מהבית. ואולם, בניגוד לעולם המערבי, שם המעבר ממחשב נייח לסמארטפון התבצע ראשית דרך המחשב הנייד, בהודו המעבר נעשה ללא שלב הביניים. מכיוון שכך, פעולות רבות הדורשות אבטחת פרטיות – עברו מהמחשב אל הנייד בצורה הרבה יותר מהירה. בנוסף, הבנקים בהודו לא מבטיחים החזרים בעקבות פריצות וגניבות זהות. כל הפרטים האלו, בנוסף לזהות חלק מבעלי החברה, הובילו את SafeHouse למסקנה כי תת היבשת עשויה להיות המקום הנכון להשקת BODYGUARD.

  • כעת, מדווחת החברה על עליה בביקוש ובמכירות. בשל כמות האוכלוסייה הגדולה בהודו, אך טבעי שמספר המשתמשים בפייסבוק במדינה הוא הגדול ביותר בעולם, ובהתאמה – תת היבשת מובילה גם בכמות המשתמשים במכשירים סלולריים שסובלים מפריצות וגניבות זהות רבות.
  • בעוד שלפני כשנה עמד מספר הרשיונות של BODYGUARD על כמה עשרות אלפים, היום כחצי מליון תושבי הודו כבר רכשו את האפליקציה, ובעוד זינוק עולם העסקים נבלם בצורה משמעותית בעקבות משבר הקורונה, SafeHouse ממשיכה לרשום זינוק חד במכירות והרוויחה כ-12 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה.

"אנחנו רואים את הנולד", אומר ליעד הרמן, מייסד ומנכ"ל SafeHouse. "בעוד השוק מוצף בפתרונות לתאגידים, אנו רואים את השוק הפרטי והאישי כמגזר הבא שיזדקק להגנה מירבית. הקורונה הדגישה את הצורך בהגנה מקסימלית, ללא תלות באף קואופרטיב בעל אינטרסים כאלה ואחרים."

כאמא, חשוב לי מאוד שהילדים שלי יהיו מוגנים גם ברשת" אומרת מירי יודוביץ', שותפה מייסדת וסמנכ"לית החברה. "יש אינספור פרצות ברשת שיכולות לגרום נזק לילדיי – החל מוויפיי ציבורי, מיילים לא מוכרים שהם עלולים לפתוח או לחיצה על פרסומת מסוכנת, ועד תקיפות פדופיליה וגניבת זהות. אני רוצה להבטיח להם את הטוב ביותר, גם כשהם משחקים בפאבג'י להנאתם

כעת, SafeHouse מתקדמת לעבר השלב הבא, ומשתפת פעולה עם חברת הביטוח Bajaj-Allianz על מנת ליצור "ביטוח סייבר" שיבטח את הלקוחות מפני הסכנות ברשת, בראי המאה ה-21. "חברות הביטוח ברחבי העולם כבר מבינות את הצורך בלשנות הלך מחשבה; לא רק חברות גדולות נפרצות בידי האקרים, ולקטנות – אין יכולת לפצות את הלקוחות הפרטיים באף רמה. ממליצים לכל אחד ואחת לשמור על הכסף, אבל בעיקר – על המוניטין והשם הטוב, אותם קשה מאוד לשקם אחר-כך" – מסכמים יודוביץ' והרמן בהתאמה.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן