fbpx

כנס Axis Tel Aviv 2021: חדשנות בצל קורונה

axis tel aviv 2021

כנס החדשנות בינלאומי Axis Tel Aviv התקיים השנה בפעם השמינית ברציפות. השנה, הכנס התמקד ב-4 תחומים: תנועה (Mobility), קמעונאות, פינטק וסייבר, וטכנולוגיה מדיה וטלקום. כמו כן, השתתפו השנה בכנס כ-400 אנשים כאשר 150 מתוכם הם משקיעים ומנהלים בכירים מקרנות הון סיכון ותאגידים בינלאומיים וכ-100 נוספים הם סטארט-אפים ישראלים ממגוון תחומים.

כנס Axis Tel Aviv התקיים השנה בפעם הראשונה בצל משבר הקורונה ובאופן וירטואלי דרך פלטפורמה וירטואליית ייחודית. כלל ההרצאות עוברו דרך ממשק Web ייעודי המבוסס על Zoom ודרך האתר ניתן היה לבצע שיחות בכתב ו-Networking עם כלל המשתתפים.

הדובר המרכזי בכנס היה אולה קלניוס – יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד הרכב דיימלר ומרצדס-בנץ אשר דיבר באופן נרחב על עתיד עולם הרכב, החדשנות הישראלית והשילובים ביניהם. דובר מרכזי נוסף היה מייקל וולף – מנכ"ל חברת היעוץ Activate אשר הציג את התחזיות של החברה שלו למספר תחומים עיקריים לרבות גיימינג, מדיה וצרכנות דיגיטלית.

הקורונה והסגרים שינו באופן משמעותי את חיי היום היום של כולם. הטרנספורמציה הדיגיטלית הואצה באופן משמעותי כאשר אנליסטים מהתעשייה טוענים שתהליכים שאמורים היו לקחת כמה שנים נמשכו חודשים בודדים. עסקים שמעולים לא חשבו על פתיחת אתר או שימוש בדיגיטל מצאו את העולם הדיגיטלי כמוקד המכירות המרכזי שלהם ושל העידן המודרני.

"כנס Axis Tel Aviv  מהווה הזדמנות ייחודית לחשיפה, לימוד, היכרות, מפגשי 1-1 ונטוורקינג בין סטארט-אפים ישראליים בולטים המפתחים טכנולוגיות מתקדמות, לבין משקיעים ומקבלי החלטות בינלאומיים בכירים, ובשל כך הוא נחשב בעיני רבים באקוסיסטם לאחד הכנסים האפקטיביים ביותר בעולם היזמות והחדשנות הטכנולוגית בישראל. מדי שנה נסגרות בכנס ובעקבותיו השקעות כספיות משמעותיות ונרקמים בו שיתופי פעולה אסטרטגיים, אשר מסייעים לסטארט-אפים הישראלים לפרוץ בהצלחה ובבטחה לזירה הבינלאומית, ובכך להצטרף לקטר הצמיחה המוביל של המשק הישראלי.

מתוך דבריו של אד פרנק, מנכ"ל חברת Axis Innovation

Ola Kallenius at Axis Tel Aviv
קרדיט: יח"צ

עולם הרכב: מתעשייה שמרנית לתעשיית חדשנות

אם בעבר תעשיית הרכב התמקדה בהעברת אנשים מנקודה A לנקודה B היום היא מתמקדת בדברים אחרים לגמרי בנוסף. בעידן המודרני אחד הפקטורים החשובים ביותר בקניית רכב חדש הוא חווית הנסיעה עם פיצ'רים כמו מערכות מולטימדיה, נהיגה אוטונומית וחווית נסיעה חלקה ושקטה.

אולה קלניוס, יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד הרכב דיימלר ומרצדס-בנץ דיבר בהרצאתו על שתי מגמות עיקריות בעולם הרכב: חווית הנסיעה ו-de-Carbonization. יצרניות רכב רבות מחזיקות כיום מרכזי חדשנות רבים המפתחים פתרונות טכנולוגיים לרכבים וכן גם יוצרים שיתופי פעולה עם סטארט-אפים מעולם הרכב. מרצדס למשל, מחזיקה מרכז חדשנות פעיל ותוסס בתל אביב אשר לוקח חלק בפיתוח מערכות העתיד של מרצדס כאשר חלקן כבר היום בשימוש ואחרות יגיעו לשוק רק בעוד מספר שנים.

בהרצאתו ציין קלניוס כי אם בעבר השיא המכני של הרכב היה ברגע קנייה, כיום השיא המכני מגיע רק לאחר תקופת שימוש. הודות לרכיבים מכאניים חכמים המשולבים עם מגוון חיישנים ואלגוריתמים מתוחכמים, רכבים מודרניים מסוגלים לבצע אופטימיזציה והתאמות על מנת לשמר חווית נסיעה טובה ומותאמת אישית לאורך זמן.

מגמה נוספת של עולם הרכב היא ה-de-Carbonization וכאן למרצדס יש תוכניות ענק: משינוי המפעלים ועד לשינוי כל ליין הרכבים. זה לא סוד שיצרניות רכב משלבות יותר ויותר רכבים היברידיים ורכבים חשמליים. גם מרצדס מתכננת עד 2030 למכור רכבים חשמליים בלבד או רוב של רכבים כאלו. יחד עם זאת, התכנית של מרצדס רחבה יותר מכך והיא מתכננת להסב את המפעלים שלה כך שישתמשו פחות במשאבי טבע מתכלים, לא ישתמשו בנייר ובאופן כללי יפחיתו בעשרות אחוזים את זיהום האוויר שלהם.

אם אתם סטארט-אפים מעולם הרכב, הסניף הישראלי של מרצדס יישמח לשמוע על הפיתוח שלכם ואולי אפילו לשלב אותם בתוך רכבי העתיד של החברה. "הגישה לחדשנות שיש בישראל היא מאוד מיוחדת ונלהבת וזה מה שהפך את ישראל למקום שכל כך היה חשוב לנו להקים בו מרכז פיתוח וזה מוכיח את עצמו" ציין קלניוס.

activate at axis tel aviv 2021

התחזיות של Activate לעשור הקרוב

כאמור, דובר מרכזי נוסף בכנס היה מומחה הטכנולוגיה והמדיה מייקל וולף (Michael Wolf), מנכ"ל חברת היעוץ Activate, אשר הציג את תחזיתו השנתית להתפתחויות הטכנולוגיות בתחומי המדיה והבידור והעריך כי "כל מה שאנו עושים כיום באופן דיגיטלי – יעבור לגיימינג, זהו התחום שהולך לצמוח בשיעור החד ביותר בשנים הקרובות. משך הזמן שאנו מבלים מול מדיות טכנולוגיות גדל בקצב מסחרר. טיקטוק היה ההפתעה של השנה כאשר זמן השימוש בפלטפורמה עקף את אינסטגרם ופלטפורמות מובילות אחרות".

עוד הציג וולף את מגמות ה-eCommerce שהתרחשו לאור נגיף הקורונה ובהשוואה לתחזיות שהם פרסמו טרם פרוץ המגיפה. הנתונים הראו עלייה משמעותית בקנייה דיגיטלית – קפיצה הרבה יותר משמעותית ממה שצופה לפני הקורונה. עוד הראו המחקרים כי לא רק שהייתה עליה משמעותית בכמות הקניות באינטרנט אלא גם שאנשים נחשפו ליותר פלטפורמות ומוכרים ואף העידו כי ימשיכו לקנות מהם גם לאחר חזרה מלאה לשגרה. ב-Active בטוחים כי מגמת העלייה של ה-eCommerce תמשיך לאורך כל העשור הקרוב.

סיכום

כנס Axis Tel Aviv הציג באופן מובהק כי החדשנות כאן כדי להישאר – גם בשעת משבר. בדיוק כמו בכנסי Axis Tel Aviv הקודמים, גם הכנס השנה הדגיש את החשיבות והכבוד שיש לאקו סיסטם הטכנולוגי הישראלי בכל רחבי העולם. היה מרתק לקבל הצצה קטנה אל העתיד מפיהם של בכירים במשק, סטארט-אפים ומשקיעים מובילים בתעשייה.

אנחנו מקווים שבשנה הבאה Axis Tel Aviv יחזור להתקיים במתכונת פיזית בתל אביב.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן