fbpx

המערכות של חברת הביטוח go יזהו תאונות בעצמן ויתקשרו באופן יזום ללקוחות

man driving car from rear view

שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח, חלוצה בתחום ה-Insure Tech בישראל ומי שהשיק את go" ביטוח דיגיטלי", פלטפורמת הביטוח הדיגיטלי הראשונה בישראל ויצרה מהפכה בביטוח הדיגיטלי לרכב, מכריז על מהפיכת ביטוח חדשה – מערכת UBI – טכנולוגיה ייעודית המנתחת נתונים טלמטריים מהסמארטפון.

כחלק מהמהלך, חתמה הכשרה על שיתוף פעולה עם חברת "זן-דרייב" חברה טכנולוגית אנגלית אשר ב.מ.וו העולמית מושקעת בה, אשר תטמיע רכיבי פיתוח תוכנה ייעודיים באפליקציית go על פי דרישתה העסקית של הכשרה, עבור כל מבוטח אשר רכש פוליסת go ואישר שימוש בטכנולוגיה.

מהפכה באופי השירות

הטכנולוגיה מזהה ע"י מספר פרמטרים אם הלקוח עבר תאונה ויוצרת קשר באופן יזום עם הנהג המבוטח המעורב בתאונה, בזמן אמת וללא מעורבות או פניה של המבוטח אל חברת הביטוח. במידת הצורך ולאחר תשאול המבוטח, יבדקו האם הוא צריך שירותי הצלה וחירום.

מדובר במהפכה שירותית – בד"כ כאשר לקוח מעורב בתאונה עליו לפנות לחברת הביטוח לדווח על התאונה על מנת להשלים טיפול. לעומת זאת ב go מדובר בשינוי של ממש . שינוי מהותי באופי השרות אותו go ביטוח דיגיטלי מעניק ללקוחותיו, ובמקום שהלקוח יפנה לחברה, החברה תלווה אותו מהרגע בו הוא זקוק לה במקרה של תאונה. בזכות הטכנולוגיה החדשנית, יש את האפשרות לתעד מספר מצבים במהלך נהיגה אשר מובילים לתאונות, ביניהם מצבים של תאוצה או בלימה פתאומית. משמעות הדבר היא שככל שהמבוטח נפגע במהלך תאונה, לחברה יש אפשרות לזהות את התאונה, ולפנות אל הנהג בזמן אירוע התאונה ובמקרים בהם יש צורך בכך לשלוח אליו גורמים מטפלים מבלי שהנהג המבוטח יידרש לכל פעולה נוספת. לחברת הביטוח יש אפשרות, בשילוב של כמה פרמטרים יחדיו, לזהות האם מדובר בתאונה קשה עד קלה.

לאפליקציה יש גם את היכולת לזהות אם המבוטח נוסע ברכב, או בתחבורה ציבורית. במידה והמבוטח נמצא באוטובוס או ברכבת ולא ברכבו הפרטי, האפליקציה לא תנטר את הנסיעה.

ניטור דפוסי נהיגה על סמך מכשיר הסמארטפון של המבוטח

כיום, לצורך ניטור איכות הנהיגה חברות רבות עושות שימוש ברכיבי OBD (On-Board Diagnostics) חיצוניים אשר מותקנים ברכב עצמאית ומחברים בין מחשב הרכב לאפליקציות שונות. התקנת הרכיבים הללו עלולה לפגוע במקרים מסוימים באחריות היצרן המקורית של הרכב. הפתרון של go, הניתן בשיתוף פעולה עם חברת איתוראן, אינו דורש שום התקנה פיזית ברכב עצמו, מלבד הנייד שגם ככה נמצא אצל כולנו ולכן מותאם יותר לשימוש על ידי הקהל הרחב.

עוד מאפשרת האפליקציה של go לתת התראה על שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה, נסיעה במהירות גבוהה מהמותר, ביצוע פניות במהירות גבוהה ועוד. התהליך ייעשה באמצעות העברת נתונים בזמן אמת, וניתוח נתוני הנהיגה של המשתמש. בהתאם לכך תקבע באופן דינאמי פרמיית הביטוח, כאשר לנהג יינתן ציון של בין 0 ל-100 (0 הציון הגרוע ביותר, 100 הציון הטוב ביותר).

בסיום כל נסיעה, הנהג יקבל הודעה עם הניקוד העדכני של איכות הנסיעה, הניתן על פי פרמטרים כדוגמת מתי וכמה פעמים נגע הנהג בנייד במהלך הנסיעה, כמה פעמים בלם בעוצמה, כאשר עבר על המהירות המותרת או נסע במהירות איטית מדי וכדומה. כך, כעבור שנה של שימוש באפליקציה ובעת חידוש הביטוח, יקבל הנהג הצעות ביטוח משתלמות יותר ומסלולי ביטוח מותאמים אישית המבוססים על הטכנולוגיה החדשנית, ביניהם ביטוח לרכב פר קילומטר או רכישת הרחבה יומית לנהג צעיר וכדומה, ככל שאופי הנהיגה שלו טוב יותר.

שמעון מירון מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח: " אנו ממשיכים להשקיע בדיגיטציה אמצעות פיתוח כלים דיגיטליים מתקדמים, אשר יהפכו את החברה למובילה בשוק בתחום החדשנות המוצרית.

עוד הוסיף מירון: "אנו לוקחים על עצמנו אתגר, להרים את הכפפה ולהוביל שינוי של ממש, בכל האמור בשירות בתחום ביטוחי הרכב . מדובר בשינוי תפיסתי בענף, לטובת המבוטח. אנו מאמינים כי הדבר יעלה לנו במשאבים רבים יותר, אך ישתלם בסופו של דבר בזכות השינוי הגדול בשירות, בזמני התגובה, במשך הטיפול ובאופן הטיפול בתביעה, תוך רמת מקצועיות גבוהה – אשר היא נר לרגליה של חברת "הכשרה חברה לביטוח". כך נוכל להוביל לשינוי אמיתי ולעליית רמה משמעותית מההיצע הקיים היום בשוק בתחום". באמצעות טוכנולוגיית הניטור המתקדם הכשרה מצויה בתהליך פיתוח מואץ לייצר תהליך חיתום מושתת מאפיינים אישיים של הנהג להבדיל מתהליכי חיתום מסורתיים מבוססי ניסיון תביעות וכו' שהולכים ונהיים פחות ופחות רלוונטיים בעידן החדש.

כך נוכל לייצר שינוי במודל החיתום של הכשרה ונוכל לשפר את השיטות הנהוגות כיום .

מה עם אופן נהיגת הדור הצעיר?

בgo מספרים כי הם עובדים בימים אלו על הרחבת הטכנולוגיה אשר תאפשר להורים לקבל תמונת מצב באשר לאופן הנהיגה של ילדיהם. רבים מאפשרים לילד לעשות שימוש ברכב מבלי לדעת כיצד הילד נוהג כאשר הוא עולה על הכביש. שימוש בטכנולוגיה מאפשר להורה לוודא שהדור הצעיר נוהג על פי כללי בטיחות בדרכים. לא מבצע נסיעות פרועות ואינו עושה שימוש בנייד בזמן נהיגה.

כיצד התהליך מתבצע בפועל?

כל לקוח go יוכל לבחור אם להתחבר לטכנולוגיה או לא. ככל שבחר שכן, יישלח בסיום הליך הרכישה של הביטוח קישור להורדת האפליקציה. בתום הליך התקנה קצר, האפליקציה תחל לדרג את אופי הנהיגה. הטכנולוגיה כאמור הושקה בתחילת החודש כפיילוט, ובתוך חודש נוסף מאמינים בחברה כי היא תושק לכלל לקוחות הביטוח.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן