fbpx

הטרנדים והמגמות הטכנולוגיות בתחום הריטייל לשנת 2021

alex eastren peak
אלכסיי שלימוב. קרדיט: יח"צ

הכותב הוא אלכסיי שלימוב, מנכ"ל חברת EASTERN PEAK, מתמחה בפיתוח תוכנה ומוצרים במגוון פלטפורמות מובייל ואינטרנט

השנה, תעשיית הקמעונאות עברה שינויים חסרי תקדים בגלל התפרצות מגפת הקורונה.  למרות שענף זה תמיד היה מקור לחדשנות טכנולוגית, המגפה שינתה את התנהגות הצרכנים בדרכים שסביר להניח יהפכו לדפוסים ולא רק טרנדים חולפים ויישארו איתנו בשנים הקרובות.

סטטיסטיקות מגלות כי רוב הלקוחות מתכוונים להמשיך ולהקפיד על הרגלי הקניות שפותחו במהלך המגפה  גם אחריה. תלוי במדינה, בין 69 ל -92% מהאנשים מדווחים כי הם מתכוונים לשלב בין הרגלי הקניות שלהם (פרה קורונה ופוסט), או לשנותם בכלל. עם סיום שנת 2020 עסקים צריכים לקחת בחשבון את הדיגיטליזציה שעולם הריטייל עבר ולהכין את עצמם לשנת 2021 בכלים המתאימים.

אלו המגמות הטכנולוגיות המובילות

קניות אונליין ומשלוח: אחד הטרנדים שצמחו בעיקר בעקבות משבר הקורונה הוא האפשרות להזמין מוצרים אונליין ולקבלם מבלי לצאת מהבית. חברות אשר יחכימו וישדרגו את האתרים שלהם, את שירותי המשלוחים ויציעו חוויה בטוחה, מהירה ונוחה להפליא יזכו בנאמנות של לקוחות קיימים כמו גם לקוחות חדשים.

על פי הדיווח של מקינזי, בין 15 ל -50 אחוז מהלקוחות ברוב המדינות, טוענים כי קנייה מקוונת תישאר שיטת הקניות המועדפת עליהם גם לאחר המגיפה. ככה שאם עד עכשיו לא פתחתם חנות אונליין, עכשיו זה הזמן!

בינה מלאכותית תסייע בלוגיסטיקה: טכנולוגיית ריטייל יחד עם למידת מכונה יכולה לסייע בתהליכים שונים הקשורים ללוגיסטיקה. אחת הדוגמאות הפופולאריות לכך היא תוכנת ה- AI המותאמת אישית של חברת  אמזון המאפשרת לחברה לספק סחורות לכל מקום תוך שעה.

היתרונות העיקריים של שילוב AI בתהליך שרשרת האספקה

  • אספקה מהירה יותר עם פחות בזבוז משאבים. מערכות AI מותאמות אישית יכולות לעקוב אחר כל מסלולי המשלוח ולהתאים אותם באופן דינמי וכן לקבוע כמה אנשי צוות נדרשים בכל מקום.
  • ניהול מלאי בצורה אופטימלית. חיבור שידורי וידיאו מהמחסנים למערכת המשתמשת בראיית מחשב יכולה לסייע בקביעת סדר המלאי, והיא גם שימושית על מנת להנחות את המובילים לפריטים שכבר נארזו ומוכנים לצאת וכך לייעל את המשלוחים.

שימוש בטכנולוגיית של מציאות מדומה ורבודה: ההתקדמות בתחום הטכנולוגיה הקמעונאית בשנת 2021 תסייע לצרכנים לקבל חווית קנייה מלאה מבלי לצאת מהבית. אפליקציות של מציאות רבודה ומדומה כבר היום עוזרים לעסקים רבים לשפר את המעורבות של לקוחותיהם, ומגמה זו רק עשויה לגדול.

חברות כמו Specsavers ו- L’Orea- כבר משתמשות ב- AR כדי לעזור ללקוחותיהן לבחור את מסגרות המשקפיים והאיפור המתאימים ביותר, בהתאמה. אפליקציות של מציאות רבודה מאפשרים למשתמשים לראות כיצד כל מוצר ייראה על פניהם, ומסירים את הצורך לנחש את הפרמטרים הנכונים או ללכת לחנות.

למרות שעתיד הקמעונאות אינו מקוון באופן מלא, הוספת תכונות מציאות מדומה או רבודה לשווקים הדיגיטליים שלכם תגדיל את שביעות רצון הלקוחות, תקטין את מספר החזרות המוצרים ותגביר את המכירות.

קניות בווידאו: בעקבות עליית השימוש בכלים טכנולוגיים בענף הקמעונאות, נולדה מגמה חדשה בקניות הכוללת מתן ייעוץ וידאו חי ללקוחות. הרעיון הוא לאפשר לאנשים לקבל את אותה חוויה של שיחה ישירה עם המוכר כפי שהם יכולים לקבל בחנות.

שילוב האפשרות של קניות בווידאו בעסק שלכם מועיל מכיוון שהוא מסייע ללקוחות להשיג מידע בזמן אמת אודות כל מוצר. זה גם כולל את ההשפעה שיכולה להיות לאיש מכירות על החלטות הקנייה של הלקוח שלעתים קרובות אינן זמינות במהלך גלישה בחנויות מקוונות.

המלצות מותאמות אישית ללקוח: חווית הלקוח לעולם לא תהיה שלמה ללא התאמה אישית. עם צמיחתו של תחום האי-קומרס כך גם צמחה הדרישה למנועי חיפוש משכוללים ומתקדמים יותר, כמו גם סוגים אחרים של טכנולוגיות להתאמה אישית. המלצות אישיות יכולות לגרום ללקוחות שלכם להרגיש רצויים וכן לספק להם תובנות שימושיות, ובו זמנית להגדיל את הכנסותיכם ב-5-15 אחוזים. מנועי חיפוש הממליצים על פריטים,  לוקחים בחשבון גורמים רבים, אך ניתן לסווג את רוב המערכות כשילוב של המלצות מבוססות תוכן והמלצות כתוצאה משיתופי פעולה.

  • מבוסס תוכן- מערכות אלו מתחשבות ברכישות קודמות של כל לקוח, כמו גם בהיסטוריית הגלישה שלו באתר, בהחזרת מוצרים ובפריטים הנמצאים ברשימת המועדפים שלכם. לאחר ניתוח מידע זה, מנועים אלו יכולים לספק הצעות על אילו מוצרים עשויים להיות מעניינים עבור הלקוח.
  • שיתופי פעולה– פתרון זה הוא יותר שכיח בקרב אי קומרס. מטרתו היא למצוא קווי דמיון בין קבוצות לקוחות, לזהות דפוסי התנהגות של המשתמשים וליישם את ההמלצות המתקבלות על כל חבר רלוונטי בקבוצה.

צ'ט בוטים של שרות לקוחות: צ'ט בוטים בתחום האי קומרס, יתחכמו עוד ועוד במהלך השנים הקרובות. יתרה מכך, כל הענף של עיבוד שפות טבעיות (NLP-Natural Language Processing) צפוי לגדול ביותר מ- 43 מיליארד דולר עד 2025, ערך הגבוה פי 3.5 מזה שהוצג השנה. צ'ט בוטים מסייעים לחנויות מקוונות לתקשר עם הלקוחות בצורה יעילה יותר ולבזבז פחות משאבים. מערכות אלה יכולות לנהל שיחה שמרגישה טבעית למשתמש, להמליץ על פריטים, לעזור בקבלת החלטת רכישה או לפתור בעיה טכנית – כל זאת ללא כל התערבות מצד עובד אנושי.  בנוסף, צ'אט בוטים יכולים גם לאסוף נתוני לקוחות לצורך ניתוח ולזהות את הצרכנים המבטיחים ביותר, ובהמשך להפנות אותם לעובדים שלך.

אפשרויות תשלום ללא מגע: אחד מהפתרונות הטכנולוגיים החשובים והבולטים בתחום האי קומרס הם הארנקים הדיגיטליים ומערכות תשלום ללא מגע. שילוב תשלום דיגיטלי בעסק שלכם יספק למשתמשים אמצעי תשלום מהיר, מאובטח ונוח במיוחד. ארנקים דיגיטליים עוזרים לבצע רכישות בלחיצה אחת בלבד, בניגוד למערכות מקוונות ישנות הדורשות מהמשתמשים להזין פרטי כרטיס אשראי בכל פעם, לבצע אימות רב-שלבי ולהמתין לביצוע העסקה. בהתאם למערכת התשלומים, הצרכנים יכולים להשתמש בשיטת הכניסה לזיהוי פנים או ב- Touch ID כדי לבצע רכישה.

דפוסי הרכישה של הצרכנים היא אחד הגורמים המשפיעים על הטרנדים הטכנולוגיים בתחום הקמעונאות. בשנת 2020, מגפת הקורונה גרמה לשינוי עצום באופן בו צרכנים קונים, ורבות  מהנטיות החדשות יישארו רלוונטיות גם כאשר החיים יתייצבו שוב.

המגמות הטכנולוגיות המבטיחות ביותר בקמעונאות לשנת 2021 מתמקדות בקניות מקוונות, אוטומציה של תהליכים וצמצום המגע הפיזי הנדרש. ובכל זאת, בעוד הצרכנים נהנים מהיכולת לעשות קניות מהבית, תחושת התקשורת האמיתית קריטית לא פחות ללקוחות.

לכניסה לאתר Eastren Peak לחצו כאן

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן