fbpx

חברת Cybellum מכריזה על שותפות אסטרטגית בתכנון הגנת סייבר לרכב עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א

8 ביולי, 2020 – חברת הסטארטאפ הישראלית סייבלום (Cybellum), אשר מפתחת פתרונות להערכת חשיפה לסיכוני סייבר ברכב, מכריזה על שותפות אסטרטגית עם מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בתל-אביב. השתיים ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיות הגנת סייבר חדשניות שיוטמעו בשוק הרכב, זאת, לאחר הוכחת היתכנות (POC) מוצלחת של הטכנולוגיה של סייבלום, שבוצעה במסגרת פעילותה מול המעבדה.

קבוצת הרכב פועלת בארבעה תחומי חדשנות מרכזיים במטרה לפתח את תחבורת העתיד: רכב חשמלי, רכב מחובר ושירותים מחוברים, רכב אוטונומי, ושירותי ניידות חדשים. כחלק מהמערך הזה, אחד התחומים בהם מתמקדת המעבדה בתל-אביב הוא הגנת סייבר. חשוב לציין כי תחום הגנת הסייבר הופך מדי יום ליותר ויותר מרכזי וקריטי ברכבים שכן, הרכבים המודרניים וכן גם אלו העתידיים משלבים וישלבו יותר ויותר אמצעים טכנולוגיים.

"במעבדה אנו בוחנים גישות חדשניות לפתרון הבעיות החשובות ביותר בתעשייה שלנו, בהן הגנת סייבר", אמר אטיאן ברבייה Etienne Barbier, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב. "ניהול אבטחת תוכנה כבר אינו בגדר אופציה עבור יצרני הרכב. בעתיד, תוכנות יפעלו באופן אוטונומי לחלוטין, וידעו לבדוק ולתקן את עצמן. הצוות של סייבלום פיתח את עקרונות היסוד לטכנולוגיה הנחוצה כדי להפוך את העתיד הזה למציאות."

כיום, הערכת הסיכונים בתעשיית הרכב מתנהלת ברובה באופן ידני או תוך שימוש בכלים אוטומטיים אך ברמת רכיב אחד בלבד. מאחר שבימינו, הרכב מהווה מערכת מאוד מסובכת הכוללות מעל מאה רכיבים מורכבים, ומערך עשיר של חיבורים פנימיים ביניהם, מתודולוגיה ידנית שכזו לא עומדת בקנה אחד עם אסטרטגיית הגדילה של חברות הרכב ומספקת רק מידע חלקי לגבי חולשות הסייבר הפוטנציאליות ברכב.

שיתוף הפעולה האסטרטגי בין סייבלום ומעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי יתמקד בהערכת סיכונים ברמת הרכב כמכלול, על בסיס ארכיטקטורת מודל הרכב, ועל בסיס החיבורים בין רכיבי התוכנה והחומרה ברכב. למעשה, שיתוף הפעולה שבין החברות יאפשר להציג תמונת מצב נרחבת ומדויקת על הרכב, דבר שלא היה אפשרי בעבר וכאמור, דבר מאוד מתבקש כיום.

"שיתוף הפעולה עם סייבלום יביא לשוק את הפתרון הראשון שיחשב רמת הסיכון הכוללת ברכב, יסייע למותגים שבקבוצת הרכב לנהל את הסיכון באופן מדוייק ובקנה מידה גדול, יחסוך זמן, ויביא יתרון תחרותי במוכנות לרגולציה שתגיע".

-אלדד רזיאל, ראש תחום סייבר במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א.

פתרונות ניתוח סיכוני הסייבר לרכב של סייבלום מזהים אוטומטית טווח רחב של חולשות אבטחה בכל ה-ECU’s (יחידות בקרה אלקטרוניות) בתוך הרכב. הפיתוחים שיניב שיתוף הפעולה בין השתיים יאפשרו לחברות בקבוצת הרכב להשתמש בחבילת הפתרונות של סייבלום כדי להשיג נראות מלאה ושוטפת לחשיפת הסייבר שלהן, ברמת הרכב כולו, ולקבל תכנית פעולה מדוייקת לתיקון נקודות החולשה.

הדבר ישנה לא רק את מהלך פיתוח הרכב אלא גם את נושא זיהוי חולשות האבטחה לאחר עליית הרכבים לכביש. הודות לפתרונות הטכנולוגיים החדשים, יוכלו שלושת יצרניות הרכב לקבל מידע מדויק יותר וממוקד יותר בעת הצורך בניתוח חולשת אבטחה וכן גם בעת תיקון החולשות אשר עשויות להתגלות בעתיד.

"אנו שמחים לשתף פעולה עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל-אביב. למובילי המעבדה נסיון רב בארכיטקטורות רכב קיימות ועתידיות, והם מייחסים חשיבות רבה לנושא אבטחת הסייבר. ביחד אנחנו יוצרים חזון משותף של האופן בו יש לפתח ולנהל את מחזור החיים של תוכנת רכב על מנת לעמוד במציאות החדשה של השוק. שיתוף הפעולה יסייע בקידום הפעילות העסקית שלנו ובעיקר בשיפור הבטיחות של נהגי המכוניות ברחבי העולם", אמר סלבה ברונפמן, מנכ"ל סייבלום.

בתמונה:

אלדד רזיאל, ראש תחום סייבר במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א

אטיאן ברבייה Etienne Barbier, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א

סלבה ברונפמן, מנכ"ל סייבלום

קרדיט צילום: יח"צ

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן