קספרסקי: האקרים גונבים פרטי כרטיסי אשראי של משתמשים על ידי ניצול של Google Analytics

צוות חוקרים של חברת הסייבר קספרסקי חושף לראשונה שיטה חדשה של פושעי סייבר לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי של צרכנים המבצעים רכישות באינטרנט על ידי ניצול של שירות הניטור הפופולרי Google Analytics.

בדרך כלל, גניבת פרטי כרטיסי האשראי של משתמשים המבצעים רכישות ברשת כוללת הטמעת קוד זדוני נסתר באתרי סחר שונים. הקוד הזדוני מעתיק את הפרטי שהמשתמשים באתר מקלידים ושולח אותם אל התוקפים, בד"כ לכתובות אינטרנט שנחזות להיות לגיטימיות כמו למשל googlc-analytics.com שקל להתבלבל בינה ובין הכתובת האמיתית של השירות.

לשיטה המוכרת הזו מצטרפת כעת שיטה חדשה ומתוחכמת יותר לגניבת הפרטים האישיים: על פי חוקרי קספרסקי, התוקפים נרשמים כמשתמשים בשירות הפופולרי Google Analytics – שירות שמנטר את תנועת הגולשים ברשת.

הם מטמיעים את הקוד הזדוני לגניבת פרטי כרטיסי האשראי באתר הסחר, אך מוודאים שהפרטים הגנובים של המשתמשים יועברו לחשבון Google-Analytics הרשמי שהם פתחו לעצמם שנתפס כלגיטימי בקרב אחראי אבטחת המידע ומנהלי ה-IT באתרי הסחר. כך הם מוודאים שגם אם אותם מנהלים יבדקו את קוד המקור של האתר הם יתקשו לאתר את התרמית ולזהות שהמשלוח של המידע לאתר הניטור הלגיטימי הוא למעשה העברה של מידע אישי לגורם לא מורשה ושהאתר נחשף למעשה לקוד זדוני.

יתרה מזאת, התוקפים אף מקשים עוד יותר על מנהלי האתרים: הם הטמיעו בקוד הזדוני טכניקת Anti-Debugging פופולרית, הגורמת לכך שכאשר מנהלי האתרים או מפתחי האתר יצפו בקוד המקור של האתר במצב מפתח (Developer Mode), הקוד הזדוני יוסתר מהם. קספרסקי הודיעה לגוגל על ההתרחשות, וזו אישרה כי בחברה משקיעים ביכולות זיהוי ספאם.

"רכישות ברשת הן מגמה שצוברת פופולריות רבה שהתעצמה משמעותית עם החלת מדיניות הסגר במדינות רבות מסביב לעולם – מה שהפך את אתרי הסחר לכר פורה עבור ניסיונות תקיפה". "שינוי בשיטת העבודה של פושעי הרשת כפי שאנו רואים כאן, לצד הריבוי בפעילות המסחר המקוון מחזקת את חשיבות תפקידם של אנשי אבטחת המידע וה-IT, ומדגישה את חשיבות היסודיות בעבודתם"

נעם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן