fbpx

חברות ישראליות ממשיכות לראות בסין שוק יעד מרכזי, לפתח בה את פעילותן, ואף להקים פעילות חדשה

men-1979261_1280

חברות טכנולוגיות ישראליות רבות הפועלות בסין התמודדו עם משבר הקורונה עוד לפני שהמגפה הגיעה למערב. איך השפיע המשבר על עסקיהן בסין? ואיך הוא משפיע על כוונותיהן של אחרות להיכנס לשוק הסיני דווקא עכשיו?

"מסתמן שהביקוש לכניסה לסין ממשיך, ואפילו גדל. לא ראינו חברות ישראליות שנמנעות או משנות תוכניות לגבי כניסה לשוק הסיני. להיפך, יש כאלו שאף מתכננות להיכנס כבר עכשיו. רבים מבין לקוחותינו הפועלים בסין התמודדו בהצלחה עם המצב, וחזרו לפעילות מלאה", כך אומר צבי שלגו, יו"ר PTL Group המספקת שירותי ניהול ותפעול לחברות ישראליות ובינלאומיות בסין כבר 20 שנים.

"אנו צופים גידול משמעותי בסין גם לאחר עדכון תוכניות עקב התפרצות הקורונה", אומר אבנר בן-בסט, מנכ"ל Plataine, חברה ישראלית שפיתחה פתרונות מבוססי AI לאופטימיזציה של תהליכי ייצור עבור תעשיות מתקדמות וקידום המפעל החכם.

הצוותים שלנו בסין מאוד עמוסים עקב ביקוש רב לפתרונות התוכנה של פלטיין. השוק הסיני מהווה מנוע צמיחה משמעותי עבורנו, מדובר בשוק עצום ומתפתח, עם פתיחות לקבלת פתרונות תוכנה מחברות בינלאומיות ככלל וישראליות בפרט. ישנו מקום רב לצמיחה לנו, ולעוד חברות היי-טק ישראליות."

עם זאת, מדגיש אבנר בן-בסט, "המרחק מסין ופערי השפה והתרבות מחייבים צוות מקומי משמעותי, נוכחות מתמדת של אנשי המטה והפיתוח, וחשוב באותה מידה, שותף מקומי.PTL Group מלווים אותנו בשירותי תפעול חיוניים, עוד לפני שהקמנו חברה רשומה בסין. במקביל, בתקופת הקורונה, למדנו להתנהל גם מרחוק תוך שמירה על קשר צמוד עם PTL Group והצוות המקומי עד ששגרת הטיסות תחזור למסלולה".

invite
הזמנה לאירוע. קרדיט: יח"צ

ערן נבון, מנהל פעילות אסיה בחברת GeoEdge המספקת כלים אוטומטיים לבדיקת איכות והגנת סייבר של פרסומות באינטרנט ובמובייל מציין כי "הטרנדים בעולם הפרסום בסין דומים לאירופה וארה"ב כעת, עם האטה וצמצום בתקציבי פרסום של המותגים הגדולים. דווקא זה משאיר המון היצע של שטחי פרסום זולים יחסית, מה שחושף את הגולשים למודעות באיכות נמוכה, עם תוכן בעייתי ולעיתים גם בעיית אבטחה. כל אלה מעלים צורך בשירות שלנו, ואנחנו מנצלים את התקופה הנוכחית כדי לחזק שותפות עם לקוחות קיימים. יש גם סיפורי הצלחה עם לקוחות חדשים שנכנסו לאחרונה."

עם זאת, הוא מציין ש"החודשים הקרובים זו תקופה של הזדמנויות אדירות בסין כי הכלכלה נפתחת מחדש וחברות מרימות את הראש מבחינת תקציבים. סין עוברת תהליך של ארגון מחדש. אם אתה יזם יש בטוח הזדמנויות חדשות. אם אתה כבר בסין, יש הזדמנות להגדיל מחדש את הביזנס." GeoEdge מקבלת שירותים מ-GROUP PTL כבר מיומה הראשון של החברה בסין ורואה בה שותף מקומי וסוג של עוגן, כפי שמגדיר ערן נבון.

כמי שעומד זה 20 שנה בראש קבוצת חברות שניהלה עד היום מעל 300 פרויקטים עבור חברות זרות בסין, צבי שלגו עבר בסין גם את משבר הסארס ומשבר 2008. "סין הייתה ונשארה מדינה שחשוב לעשות בה עסקים, זהו השוק הצומח והמתפתח ביותר בעולם, הכלכלה שלו יציבה ומנוהלת שנים קדימה, וזו הייחודיות שלו. חברות רבות אינן יכולות לוותר על השוק הסיני והן ימשיכו להגיע לכאן. סין הוכיחה בשנים האחרונות שיש לה את הכלכלה הכי מסודרת, הכי מאורגנת והכי מצליחה כיום בעולם".

PTL Group תקיים את האירוע השנתי "מועדון עסקים בסין" ב – 15 ביוני, בהשתתפות נציגים ויזמים מהחברות הישראליות הפועלות בסין. האירוע המקוון, לרגל 20 שנות פעילות של PTL Group יתמקד בנושא: תובנות, תמורות והזדמנויות חדשות בסין אחרי הקורונה, כולל פאנל של חברות ישראליות המנהלות פעילות בסין.

קישור להרשמה לכנס

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן