שבב ה-Xavier של NVIDIA זכה בדירוג הבטיחות הגבוה ביותר לרכבים אוטונומיים

השגת הרמות הגבוהות ביותר של בטיחות לרכבים אוטונומיים לוקחת שנים של עבודה הנדסה קשה והשקעה. עכשיו, מפתחי רכבים אוטונומיים יכולים להשיג את זה בעזרת שבב SoC אחד בודד. שבב ה-Xavier עבר בהצלחה את מבחן הבטיחות האחרון והקשה ביותר של TÜV SÜD – אחד מבודקי הבטיחות המוערכים ביותר בתעשייה.

TÜV SÜD קבעה כי השבב עומד בתקן  ISO 26262 random hardware integrity של ASIL C ויכולת מחשוב העומדת בתקן ASIL D – אחד מן התקנים המחמירים ביותר לבטיחות פונקציונלית. NVIDIA Xavier, שבב העיבוד הראשון בעולם עבור נהיגה אוטונומית, הוא ה-SoC המורכב ביותר אותו בדקה והעריכה סוכנות הבטיחות במשך כל 150 שנותיה. במסגרת גישה של שלושה שלבים, TÜV SÜD העריכו בעבר את תהליך הפיתוח של Xavier כמו גם את הארכיטקטורה שלו. ההערכה הנוכחית הזו משלימה את השלב האחרון כדי להראות כי Xavier SoC עונה על כל הדרישות של ISO 26262.

NVIDIA עובדת עם התעשייה כולה כדי להבטיח כי כלי הרכב אוטונומיים יהיו בטוחים כלל הניתן. החברה משתתפת בגופי תקינה ורגולציה ברחבי העולם, כולל הארגון הבינלאומי לתקינה (ISO), החברה של מהנדסי הרחב (SAE), המכון של מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (IEEE), הנציבות הכלכלית של האומות המאוחדות של אירופה (UNECE), הכביש הלאומי לבטיחות בטיחות תעבורה (NHTSA), האגודה לסטנדרטיזציה של מערכות אוטומציה ומדידה (ASAM) והאגודה האירופית של ספקי רכב (CLEPA). על-ידי עבודה עם קבוצות אלה, ולאחר שהטכנולוגיה נסקרת על ידם – NVIDIA מסוגלת לחלוק את המומחיות שלה תוך מתן מערכת מחשוב מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית לתעשייה כולה.

ההערכה של TÜV SÜD משתרעת על פני תחומים רבים בהתפתחותו של Xavier. הביקורת סקרה 1,400 מוצרי עבודה פנימיים במגוון צוותים חוצי תפקידים כאשר הם כולם תורמים ל-SoC המורכב ביותר שאי פעם הוערך. Xavier מכיל 9 מיליארד טרנזיסטורים לעיבוד כמויות עצומות של נתונים, כמו גם אלפי מנגנוני בטיחות לטיפול בתקלות חומרה אקראיות. קלט / פלט ה-MIPI CSI-2 ו-Gigabit Ethernet המהירים מחברים את Xavier למערך הגדול ביותר של חיישני לידאר, רדאר ומצלמה מכל שבב שנבנה אי פעם.

בתוך ה-SoC קיימם שישה סוגים של מעבדים – ISP (מעבד אותות תמונה), VPU (יחידת עיבוד וידיאו), PVA (מאיץ ראייה לתכנות), DLA (מאיץ למידה עמוקה), CUDA GPU, ומעבד. כל היחידות הללו יחד מעבדות 30 טריליון פעולות בשנייה. שימוש בכל אחד מרכיבים אלה בנפרד ידרוש השקעה משמעותית כדי להשיג את אותה פונקציונליות בטיחות כמו Xavier. על ידי שימוש ב-Xavier, מפתחי רכב אוטונומי יכול לעמוד ברמות הגבוהות ביותר של בטיחות עם מעבד אחד בלבד.

מעלה את הרמה

אבן דרך זו גם מסמנת את Xavier כאחד המעבדים הראשונים בעולם המסוגלים לענות על הדרישות של תקן ISO 26262 החדש. ISO 26262 הוא התקן הגלובלי הסופי עבור בטיחות תפקודית של כלי רכב — יכולת המערכת להימנע, לזהות ולנהל כשלים. בשנת 2018 פרסם הארגון את המהדורה השנייה של התקנים הללו כדי להסתגל לטכנולוגיות רכב חדשות.

הסטנדרטים מכסים את החומרה עצמה, כמו גם את התהליכים המקיפים אותה ובכך מבטיחים מוצר שפותח באופן המבטיח מינימום של תקלות חומרה. כלומר, שבבי העיבוד חייבים לא רק למנוע תקלות כאשר הדבר אפשרי, אלא גם לזהות ולהגיב להם כאשר הם לא ניתן להימנע.

על ידי עמידה בדרישות אלה, Xavier הוכיח את היכולת להשיג את המורכבות הנדרשת לחישוב ביצועים גבוהים, תוך שמירה על בטיחות תפקודית. השלמת הערכה זו היא רק ההתחלה של המסע של NVIDIA לספק תחבורה בטוחה ויעילה יותר. החברה מסרה כי היא ממשיכה להעלות את הרף לביצועי בינה מלאכותית, ולהבטיח בטיחות בפיתוח ובביצוע בכל שלב.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.