fbpx

IBM מרחיבה את היקף הקורסים וההכשרות הדיגיטליות המוצעות בחינם לתלמידים, סטודנטים ומורים

ההתפרצות העולמית של נגיף הקורונה גרמה לשיבושים שהאו"ם מכנה "חסרי תקדים" במערכות החינוך ברחבי העולם. על פי ההערכות, כ-290 מיליון תלמידים ברחבי העולם מושפעים מהמצב החדש ומספר גדל והולך של בתי ספר ואוניברסיטאות עוברים מכיתות פיזיות פרונטליות ללמידה מרחוק. התזמון של סגירת הכיתות הפיזיות גרוע במיוחד משום ש בתי ספר רבים מתכוננים בתקופה הזו לבחינות.

אך אפשר גם לראות צד חיובי בהזדמנות שנוצרה להרחבת הגישה לכלי למידה עצמיים מרחוק ותכנים דיגיטליים עבור מורים ותלמידים. נוכח קצב השינוי המהיר של שוק העבודה וענפי הטכנולוגיה, ברור שלמידה מתמשכת לאורך החיים חיונית כדי לשמור על רלוונטיות במקום העבודה ובתעשייה. בכלכלת ה-AI הגלובלית של ימינו, למידה דיגיטלית עצמית וקבוצתית משפרת את הנגישות לידע וכישורים ומפחיתה עבור רבים את העלויות של המשך הלמידה וההתפתחות המקצועית.

באחרונה הרחיבה IBM את משאבי ההשכלה המקוונים שלה, ואלה כוללים כעת את Open P-TECH, את IBM SKILLS, ואת IBM AI Education for teachers. תכניות וקורסים אלה, שרובם ככולם מוצעים בחינם, מעניקים למשתמשים רבים את הכלים הדרושים לחקר רעיונות חדשים, להשתתף בקורסים ולבחון מסלולי קריירה פוטנציאליים בכל שעה ובכל מקום.

Open P-TECH למשל היא פלטפורמה ש-IBM השיקה ממש לאחרונה עבור תלמידים וסטודנטים מגיל 14 עד 20 ועבור מורים. היא מציעה תכנים יסודיים בנושאים כגון אבטחת סייבר, בינה מלאכותית, מחשוב ענן ובלוקצ'יין ובנוסף מספקת כישורים מקצועיים כגון חשיבה ביקורתית ויצירתית. גלריית התכנים, שתעודכן ותורחב בהמשך, מוצעת למשתמשים ללא עלות.

תלמידים וסטודנטים שיסיימו את הקורסים המוצעים בפלטפורמה יהיו זכאים לקבלת "תג דיגיטלי" (digital badge) המוכר בתעשייה. הם יכולים להוסיף אותו לקורות החיים שלהם ולפרופיל שלהם ברשתות החברות כדי להמחיש שהם מצוידים בידע ובכישורים הדרושים כדי להגיש מועמדות למשרות או להתקבל ללימודים גבוהים יותר.

בנוסף, מורים יכולים להשתמש בפלטפורמה כדי לחקור עולמות תוכן חדשים ולאתגר תלמידים בתכנים שאינם חלק מתוכניות הלימודים הרגילות וכן לשמור על קשר עם תלמידיהם כאשר לא מתקיימים לימודים בכיתות פיזיות. הפלטפורמה כוללת גם ממשק מעקב התקדמות (Dashboard) העוקב אחר התקדמות כל תלמיד ומציעה חומרים חדשים בהתאם.

IBM SKILLS גם היא יוזמת הדרכה והסמכה מקיפה המספקת קורסים המיועדים לסייע לסטודנטים, מחנכים ואנשי מקצוע לזכות בהסמכות המוכרות על ידי התעשייה, ולהתאים את עצמם למשרות מבוקשות בשוק הטכנולוגי. הקורסים בתוכנית הם בנושאים כגון בינה מלאכותית, אנליטיקה, מחשוב ענן, IoT, Design Thinking, אבטחת סייבר, בלוקצ'יין, מחשוב קוונטי ועוד, והם פותחו בשיתוף מוסדות אקדמיים מובילים ברחבי העולם. גם התכנים המוצעים על גבי פלטפורמת IBM SKILLS יורחבו בהמשך.

IBM AI Education for teachers היא תוכנית למידה מקצועית אינטראקטיבית, מקוונות ואישית, שעוצבה על ידי מחנכים ועבור מחנכים כדי להכיר להם את המושגים היסודיים של תחום הבינה המלאכותית. המשתתפים בתוכנית יקבל כלים באמצעותם ניתן להנגיש את התכנים לתלמידים בגילאים שונים, ולהעביר להם את הידע, הכישורים והערכים המניעים חדשנות כיום.

דו"ח של IBM מחודש ספטמבר 2019 קבע שיותר מ-120 מיליון בני אדם בעולם יזדקקו לשיפור או הסבת כישורים בשלוש השנים הקרובות. דו"ח "עתיד המשרות" (Future of Jobs report) האחרון של הפורום הכלכלי העולמי, העוקב אחר מגמות בשוק העבודה ב-20 כלכלות בעולם, חוזה שיותר מ-42% מהמשרות ישתנו באופן משמעותי עד 2022 ויצריכו כישורים חדשים כגון אנליטיקה ו-design thinking, כמו גם כישורים רכים כגון פתרון בעיות מורכבות, חשיבה ביקורתית ולמידה עצמית.

הדבר החשוב כדי לזכות במשרה בכלכלת המאה ה-21 הוא להיות מצויד בכישורים הנכונים – לא בהכרח בתואר מאוניברסיטה. ב-IBM מכנים את המשרות הללו "משרות הצווארון החדש" (New Collar Jobs) והן קרש הקפיצה לקריירות בשכר טוב בתחומים הצומחים במהירות כגון אבטחת סייבר, מחשוב ענן ו-design thinking. שימוש בתוכן דיגיטלי בתקופה שבה יש לנו זמן לעשות כן היא הזדמנות מצוינת ללומדים בכל גיל, אך במיוחד למחנכים המכשירים את תלמידיהם לקריירה עתידית.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן