fbpx

יצרני הרכב והרשויות המקומיות משלבות ידיים למען תחבורה חכמה

כחלק מאירועי כנס Muni Expo (ועידת מרכז השלטון המקומי) התקיים פאנל מיוחד שדן בטרנדים האחרונים בעולם התחבורה והערים החכמות בדגש על פתרונות חדשניים להקלה על עומסי תנועה בערים. בין הדוברים היו מנכ"ל עיריית ת"א מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי וראש עיריית כפר סבא רפי סער. 

לצידם ישב אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א, שסיפר על פעילות המעבדה שבודקת טכנולוגיות חדשניות של סטארטאפים ישראלים בפארק עתידים, קומפלקס העיר החכמה העתידי של תל-אביב. לדבריו, "עד היום רשויות ויצרני מכוניות פעלו בנפרד, הגיע הזמן לפעול ביחד כדי לבנות מרחב משותף שבו העיר והמכוניות יהיו חלק מישות אחת. תדמיינו לכם עיר ללא מקומות חניה, עם יותר מקום לשטחים ציבוריים ופארקים. כך יהיה כאשר נגיע למצב בו התחבורה תהיה שיתופית, אוטונומית ומחוברת", אמר, והוסיף: "אני מת על מכוניות אבל שואף לחיות בעולם של תחבורה שיתופית בו כל המכוניות נוסעות בעצמן". גם המשתתפים האחרים בפאנל שיתפו בחזון שלהם איך תראה העיר שלהם בעוד כמה שנים: מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית ת"א: "במשך שנים קידשנו את הרכב הפרטי. 56% מהנסיעות בתוך העיר נעשות ברכבים פרטיים".

לדבריו העיריה שואפת  להפוך את המגמה ולהוריד את הנסיעות בפרטי ל – 30% בלבד מסך הנסיעות בטווח של 10-5 שנים הקרובות. רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, סיפר על מיזם We ride להסעת המונים שהחל לפעול בעיר לאחרונה ובזכותו ירדו 1200 רכבים מאזור התעשייה. כמו כן, סיפר ראש העיר על מערך הסעה שיתופי לעובדי העירייה, ועל צי הרכבים של העירייה שמורכב כולו מרכבים היברידיים. מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי: "האתגר הגדול של התחבורה העירונית הוא להביא אותה למצב שהיא תשרת את הנוסעים Door to door. רכב אוטונומי הוא אתגר עצום. מצד אחד יצטרכו הרבה פחות חניות, ומצד שני יש חשש שיגדיל את מספר הנסיעות על הכביש".

קרדיט תמונה: גדי סיארה

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן