fbpx

התחזית הטכנולוגית של לקוחות Red Hat לשנת 2020

זו שנה חמישית ברציפות  שחברת רד האט (Red Hat) – הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, בוחנת בקרב לקוחותיה היכן הם נמצאים במסע הטכנולוגי שלהם, ולאן הם רוצים להגיע בשנה הבאה. לסקר המתמקד בשנת 2020 התקבלו 870 תשובות מלקוחות רד האט מרחבי העולם. 

הלקוחות התייחסו לאתגרים הניצבים בפניהם ולטכנולוגיות שהם מתכננים ליישם בשנה הקרובה. בין הממצאים העיקריים: המשך קידום פרויקטים פעילים של טרנספורמציה דיגיטלית; ההכרה בחשיבות של היבטי התרבות בחברה; בינה מלאכותית ולמידת מכונה (AI/ML). 

אסטרטגיית ענן היברידי מובילה 

לפי הסקר, ענן היברידי הוא המונח הנפוץ ביותר בשימוש לתיאור אסטרטגיית הענן של הלקוחות. 31% אומרים כי "היברידי" מתאר באופן הטוב ביותר את האסטרטגיה שלהם. 21% נוקטים בגישה של ענן פרטי, ורק 3% הצהירו על אסטרטגיית ענן ציבורי תחילה.  הדוח של רד האט מפצל את הממצאים לפי אזור, ומוצא כי קיימים הבדלים גדולים בין צפון אמריקה ל- EMEA (אירופה, מזרח תיכון ואפריקה) כאשר מדובר בתוכניות לגבי ענן פרטי והיברידי. 

הערך של הארגון הפתוח 

מזה מספר שנים מקדמת רד האט את הערך של הארגון הפתוח, ונראה כי אחוז משמעותי מבין לקוחותיה מסכימים לכך. 42% מהמשיבים אומרים כי הינם בשלב כלשהו של אימוץ תרבות ארגון פתוח, בעוד 12% לא החליטו. רק 29% אומרים כי אין להם תוכניות לקדם את התרבות הארגונית שלהם. 

AI/ML עוברות למרכז העשייה

בשנה שעברה הייתה בלוקצ'יין בראש רשימת הטכנולוגיות שהלקוחות גילו בהן עניין. השנה ירדה בלוקצ'יין למקום הרביעי, עם 12% בלבד האומרים כי סביר שיקדמו אותה. 19% דיברו על אינטרנט של דברים (IoT), ו- 21% אמרו כי מחשוב ללא שרתים (Serverless) ופונקציה-כשירות (FaaS) נכללות בתוכניותיהן. 

הנושא העיקרי של הלקוחות הוא התמקדות בנושאי בינה מלאכותית ולמידת מכונה (AI/ML) ותרומתם לעסקים. בשנה שעברה נושאים אלו לא נכללו בשלישיית הצמרת. ברד האט אומרים גם כי ב- 2020 יש לשים לתת תשומת לב למחשוב קצה (Edge computing), ולא יפתיע אם יעלה למקום גבוה יותר בסקר של 2021.

ניתן להוריד את הדוח המלא כאן, ולגלות מה למדה רד האט מלקוחותיה. 

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן