fbpx

אנבידיה מציגה חידושים בתחום המשחקים והרכבים האוטונומיים

סין, תערוכת GTC China –  אנבידיה הודיעה אמש כי תספק לתעשיית הרכב גישה לרשתות העצביות העמוקות (DNN) שלה NVIDIA DRIVE™ להמשך הפיתוח של כלי רכב אוטונומיים על גבי NVIDIA GPU Cloud (NGC) container registry.

NVIDIA Drive הוא כיום התקן דה-פקטו לפיתוח כלי רכב אוטונומיים, והוא נמצא בשימוש נרחב על-ידי יצרני רכב, משאיות, חברות מוניות רובוטיות, חברות תכנה ואוניברסיטאות. כעת מעניקה אנבידיה למפתחי המכוניות האוטונומית גישה למודלי AI שכבר עברו אימון (Training). האקוסיסטם מציע חבילה של כלים של אנבידיה המאפשרים הרחבה והתאמה של המודלים כדי לשפר את החוסן והיכולות של המערכת הנוהגת את עצמה.

אנבידיה הקדישה שנים לפיתוח ולאימון של רשתות הבינה המלאכותית הרצות על פלטפורמת DRIVE AGX™ כדי להפוך נתונים גולמיים להבנה מעמיקה של סביבת המכונה האוטונומית, לרבות רמזורים, תמרורים, זיהוי עצמים (מכוניות, הולכי רגל, אופניים, וכו') וזיהוי מסלולים ונתיבים, וכן זיהוי מחוות ותנועות בתוך כלי הרכב.

DRIVE AGX Orin

במקביל, השיקה אנבידיה בכנס את NVIDIA DRIVE AGX Orin™, פלטפורמה מוגדרת תכנה ומתקדמת ביותר לכלי רכב אוטונומיים ורובוטים. הפלטפורמה מבוססת על מערכת על שבב (SoC) חדשה הקרויה אורין (Orin) הכוללת 17 מיליארד טרנזיסטורים והינה תוצאה של ארבע שנות מחקר ופיתוח. היא משלבת את ארכיטקטורת המעבדים הגרפיים של אנבידיה עם מעבדי הליבה Arm Hercules, וכן מאיצי למידה עמוקה וראיית מחשב אשר יחדיו יספקו 200 טריליון פעולות לשנייה, קרוב לפי שבע מהמערכת על שבב הקודמת של אנבידיה – Xavier. 

NVIDIA Orin press
שבב ה-Orin החדש. קרדיט: יח"צ

אורין נועדה לטפל במספר גדול של יישומים ורשתות למידה עמוקה הרצים בו-זמנית בכלי רכב אוטונומיים ורובוטים, תוך עמידת שיטתית בתקני בטיחות כגון ISO 26262 ASIL-D. עוד בחזית הרכב האוטונומי, אנבידיה תשתף פעולה עם Didi Chuxing, מפתחת הפלטפורמה המובילה בעולם לתחבורה במובייל, בפיתוח פתרונות נהיגה אוטונומיים ומחשוב ענן המבוססים על המעבדים הגרפיים של אנבידיה.

Didi מספקת באמצעות האפליקציות שלה 10 מיליארד נסיעות מדי שנה ושואפת לפתח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית בטוחה ובהיקף גדול הממנפת את הטכנולוגיה שלה כמו גם של מובילות טכנולוגיות ויצרני ציוד מקורי המשתפים עמה פעולה. עיבוד הבינה המלאכותית ברכבים האוטונומיים שמפתחת Didi נעזר ב-NVIDIA DRIVE המאפשר היתוך נתונים מכל סוגי החיישנים (מצלמות, לידאר, רדאר, וכו') תוך שימוש במספר רב של רשתות עצביות עמוקות להבנת סביבת הרכב.

בנוסף, הענן של Didi יעבור לשימוש ברישיון vGPU חדש בכדי לספק למשתמשים חוויות ותרחישי יישומים עשירים ויעילים יותר, כמו גם שירותי מחשוב ענן.

"רכב אוטונומי הוא רכב המוגדר על ידי תכנה, הנדרשת לפעול בעולם עם מגוון רחב של מערכי נתונים. יצירת מכונית אוטונומית בטוחה היא כפי הנראה אתגר המחשוב הגדול ביותר של האנושות," אמר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה. "מתן גישה למפתחי המכוניות האוטונומיות לרשתות העצביות של אנבידיה יאפשר לשתף למידה בין חברות ומדינות ולייעל את ההשקעה והמורכבות העצומות הכרוכות במשימה זאת מבלי לפגוע בבעלות על נתונים ובפרטיות. DRIVE AGX Orin תאפשר פיתוח פלטפורמות תואמות מבחינת הארכיטקטורה עבור רכבים בדרגת אוטונומיה 5. יכולת התכנות של אורין מאפשרת למפתחים למנף את השקעתם בדורות מוצר רבים. בסופו של דבר, אנבידיה מאיצה את מימוש החזון של כלי רכב אוטונומיים לעולם כולו."

שיתוף פעולה עם Tencent Games 

בענף אחר, אנבידיה הודיעה כי המעבדים הגרפיים שלה יניעו את שירות המשחקים של טנסנט (Tencent) אשר חברת האחזקות הגדולה התחילה בבדיקתו השנה. השירות  מאפשר למשתמשים להשתמש לשחק במשחקים מבוססי ענן גם באמצעות התקנים שאינם עתירי חשמל.

אספקת המעבדים לפלטפורמת START של טנסנט מתווספת לטביעת הרגל המתרחבת של אנבידיה בתחום משחקי ענן, תחום שבו חתמה על שיתופי פעולה עם סופטבנק מיפן ועם LG U+. אנבידיה ו-Tencent Games  הכריזו גם על הקמת מעבדת חדשנות חדשה למשחקים ויפעלו יחדיו בבחינה יישומי AI חדשים במשחקים, טיוב מנוע משחקים וטכניקות תאורה חדשות המעצימות את חוויית המשחק, לרבות ray tracing  ו-light baking.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן