דידי מדינה מסביר מה הגישה הנכונה לפיתוח מוצר

לפני מספר ימים נערך ב-Urban Place ירושלים מיטאפ (Meetup) מיוחד, בהובלת דידי מדינה, מעצב ומוביל מוצר מנוסה, שמלווה חברות רבות בתהליך של פיתוח מוצר. כיום נחשב דידי מדינה לאחד ממעצבי המוצר המובילים, זאת לאור קריירה מצליחה בישראל בעבר גם בעמק הסיליקון ובניו יורק.

בהרצאתו סיפר דידי לחברי הקהילה על הצד הפסיכולוגי שמניע את רובנו בחיים האישיים וכן בעבודה. על הדרך שבה אנו מחליטים החלטות, וכמה מהן נובעות מהחלטה מושכלת או מהאינטואיציה שלנו, שמשפיעות מאוד על דרך הפעולה. הדבר בא לידי ביטוי גם אצל אנשי המוצר: המהנדסים, המעצבים ואנשי השיווק, הם האנשים שרוצים לפתור בעיה עבור הלקוחות שלהם, אבל לרוב נוטים להתמקד יותר מדי בפיתוח הפתרון במקום בניתוח הבעיה.

didi medina at urban place
מתוך האירוע. מילום: Urban Place

במיטאפ (Meetup) הנוכחי, נתן מדינה מספר שאלות מנחות עבור כל צוות פיתוח, שנועדו לחדד את הבנת הבעיה: מהי הבעיה שאנחנו רוצים לפתור? כיצד אנחנו יודעים שהבעיה בכלל צריכה פתרון? מהו המצב הנוכחי, ולבסוף – כיצד נדע שפתרנו את הבעיה? לפי מדינה, שימת הדגש העיקרית צריכה להיות על ניתוח הבעיה ולא רק על הפיתרון עצמו. מדינה המליץ לצוות הפיתוח לבנות ניסוי שיעזור לבחון את הפתרון, והדגיש את החשיבות הרבה בתקשורת בין כל אנשי הצוות שאחראים על המוצר, שלרוב לא מוכוונים לקוח, אלא מוכוונים פתרון ומוצר.

"צוות מוצר מבחינתי הוא לא רק המעצבים, גם מהנדסים ואנשי השיווק הם חלק בלתי נפרד מהמערכת וכל אחד מהם תורם למוצר ולפתרון", אמר מדינה במיטאפ. עוד הוסיף:" עוד דבר חשוב הוא לעשות מחקר, ולתת לאנשים אמתיים לקחת בו חלק. המחקר עוזר להבין את המוצר מנקודת המבט של המשתמש ואין דבר טוב מזה כדי לבדוק שהכיוון שלנו הוא נכון".

הבנת הבעיה אכן מהווה גורם חשוב במיוחד ושימת דגש רב אליה אכן מובילה פעמים רבות למוצר טוב יותר אשר עונה בצורה טובה יותר לצורך/בעיה של הלקוח, יחד עם זאת וכפי שאמר דידי מדינה, הרבה פעמים החברות והאנשים העומדים מאחורי המוצר לא מדגישים זמן רב מספיק בחשיבה סביב הבעיה ונוטים להשקיע את זמנם סביב הפיתוח מה שעלול להוביל לפתרון שאינו מהווה במלואו פתרון אידאלי לבעיה עימה הוא נדרש להתמודד.

רומן לוי, מנכ"ל רשת Urban Place נכח בהרצאה ואמר:" אנו מארחים את דידי באופן קבוע, ובכל מיטאפ קיימת תחושה של למידה אמתית וערך גדול עבור כל חברי הקהילה והמשתתפים. אנו שמחים לעודד את סצינת היזמות והטכנולוגיה בירושלים ולהביא תכנים חשובים מקצועיים עבורה".

אם כבר מדברים על יזמות, בעידן של היום בו ישראל נקראת גם Startup Nation התחרות בכל תחום הופכת לקשה מתמיד שכן פעמים רבות ישנן חברות רבות אשר עובדות במקביל לפתרון בעיה אחת. הדבר מצריך מכל אחת מן החברות חשיבה רבה יותר, מאומצת יותר ואפילו שימת דגש רב יותר על הבנת הבעיה עצמה כדי להביא את המוצר הטוב והאיכותי ביותר לשוק.

אירועים ומיט-אפים (Meetups) מהסגנון הזה במקומות כדוגמת Urban Place הינם הזדמנות מצויינת להעשיר את הידע של מעצבי המוצרים ושל החברות בכלל. נוסף על כך מדובר בהזדמנות מצויינת ליצירת קשרים עסקיים חדשים ו-Networking.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.