fbpx

מחזיקים חנות וירטואלית? כך תרוויחו מעונת החזרה לבתי הספר

עונת החזרה לבית ספר בשיאה וזוהי שעתם היפה של אתרי המסחר הדיגיטליים להציע מבצעים והנחות אשר יהוו חלופה נוחה וזולה יותר ולהגדיל את המכירות. המומחים של FISHA חטיבת האיקומרס של אלעד מערכות מציעים טיפים לבעלי אתרי סחר לקראת החזרה לבית הספר.

קנייה ברשת. קרדיט: Pexels

חוויית קניה מנצחת

הילדים של היום אוהבים להיות מעורבים בקנייה. לכן חשוב שהאתר יהיה אינטואיטיבי עבורם, ובנוי בדרך מזמינה, קלה ופשוטה לתפעול. עמוד הבית הוא חלון הראווה של החנות הדיגיטלית. יש להבליט בו את המוצרים הפופולאריים ביותר, על מנת שימשוך לעמודי מוצר נוספים.

חוויית חיפוש

קיימת חשיבות גדולה מאוד לתכנון חיפוש אפקטיבי באתר הסחר, כיוון שמוצר כלא נמצא, כאילו אינו קיים כלל. יש למקם את כפתור החיפוש באופן בולט ולסמן אותו בדרך שתהיה מובנת למשתמשים הצעירים (מבחינת צבע, אייקון, פונטים ואפילו טקסט חיפוש שמעודד לפעולה). בנוסף, אתרים המשלבים מנוע חיפוש מהיר מקלים על הגולש ועל תהליך הקניה, לכן כדאי לשים את כפתור החיפוש בכל עמוד ולהציע השלמה אוטומטית של המוצרים לחיפוש יעיל ומהיר.

פרסונליזציה

היום קיימים כלים טכנולוגיים אשר יכולים לזהות תוך מספר קליקים את פרופיל הגולש באתר. בהתאם להתנהגותו בזמן הגלישה ולהתאים הצעות ערך רלוונטיות. למשל ילד שאוהב את "מפרץ ההרפתקאות", וצרף מוצר מסוג זה אל סל הקניות יקבל מהאתר מוצרים משלימים של אותו המותג. ילדה שאוהבת את בובות LOL, תקבל מהאתר דמויות פופולריות אצל ילדות בגיל זה כמו איורי פלמנגו. בצורה זו תוכלו להקל על המשתמשים בחיפוש ולמקסם את הקנייה המקוונת.

חיזוי מראש

טכנולוגיה חיזוי יכולה להעריך אילו מוצרים ימכרו בשבוע הבא ובאילו כמויות. כך ניתן להערך בהתאם עם מלאים נכונים, לקיים מבצעים מותאמים ולסדר את המדף הדיגיטלי בצורה חכמה יותר. מבצעים נכונים יאפשרו ללקוחות לבצע רכישה מוזלת ורחבה יותר של ציוד לכל השנה.

משלוחים והחזרות

זמני שילוח גמישים ומותאמים ללקוח הוא היתרון התחרותי של חנויות סחר ישראליות מול מתחרים בינלאומיים. יש להציע ללקוח לבחור את שיטת המשלוח המתאימה לו (משלוח של יום אותו יום ועד למשלוח חינם בטווח ימים ארוך יותר), החזרת מוצרים מקוונת ועוד.

הגודל כן קובע

גם כאשר הקונים מבצעים רכישות אונליין, חשוב להציג את המוצר כך שיגרום לקונים להרגיש כאילו הם נוגעים ממש במוצר. לכן יש להציע מפרט מלא של גודל, חומר, רכיבים וכדומה. אם יש אפשרות לשלב וידאו – מומלץ מאוד. המחשה אמיתית של המוצר וגודלו תגביר את אחוזי המרה ואת שביעות הרצון של הלקוח בעת קבלת המוצר.

קניה מהירה

תהליך קניה מהיר עם מינימום פרטים לביצוע העסקה, תשפר משמעותית את אחוזי ההמרה ואת חווית הלקוח בחנות הוירטואלית. לקוח מרוצה הוא לקוח חוזר. מחקרים מראים ש 68% מהגולשים נוטשים את עגלת הקניות במהלך הקניה, רבים בשל תהליך רכישה מסורבל ועמוס פרטים. חשוב לנתח ולמדוד את התהליך שעובר הלקוח באתר,  שיטות התשלום ומשלוח הלקוחות מעדיפים. כל אלה משפרים את יחס ההמרה.

חיבור לרשתות חברתיות

הדור של היום נמצא ברשתות החברתיות, לכן רכישות המתבצעות באינסטגרם, יוטיוב ואחרים . כך, בכמה לחיצות ספורות יסתיים תהליך הרכישה בהצלחה. המשכיות חשובה מאוד. לקוח שביקר באתר, חשוב שיראה את המוצרים בהם התעניין גם כאשר הוא גולש ברשתות החברתיות. כך נוצרת חוויה רציפה שמגדילה את אחוזי הקניה. לכן יש לחבר את קטלוג החנות לגוגל שופינג, פייסבוק שופינג, אינסטנגרם שופינג – לא מספיק שימצאו את המותג בגוגל, חשוב שחיפוש מוצר ספציפי בגוגל יוביל ישירות אל המוצר בחנות.

 

המאמר נכתב על ידי גיא פישר, Director of eCommerce של Fisha ועובד על ידי בני חי דדון.

Benny Hai
בן 22, במהלך שירות צבאי ביחידת ממר"ם, מאזן את הזמן כדי לכתוב פה וגם לתרום כמה שאפשר למערכת הצבאית. איש תקשורת ומעורב בתחום המחשבים והחומרה. נכנסתי לא מזמן לתחום האוברקלוק אקסטרים בHWBOT. חולה טכנולוגיה.
דילוג לתוכן