fbpx

חברת Foretellix משיקה טכנולוגיה חדשה לבדיקת בטיחות של רכבים אוטונומיים

חברת הסטארט-אפ הישראלית Foretellix, המפתחת כלים למדידה כמותית של בטיחות הרכב האוטונומי (Measurable Safety), מכריזה היום (13.05.19) על טכנולוגיית Foretify.

Foretellix Foretify
קרדיט: Foretellix

טכנולוגית Foretify ש-Foretellix משיקה מביאה לתעשיית הרכב האוטונומי גישת אימות (וריפיקציה) מוכחת הנקראת Coverage Driven Verification, הנמצאת בשימוש נרחב בתעשיית השבבים. הטכנולוגיה תאפשר לתעשייה לעבור מהתמקדות בכמות הקילומטרים שנסע הרכב הנבדק להתמקדות ב'איכות הכיסוי'. כלומר, התמקדות בכיסוי של מאות מליוני תרחישים הנדרשים על מנת להגיע לרמת בטיחות גבוהה תוך מדידה איכותית שלה.

גישה זו תסייע לצרכנים, מפתחי רכב אוטונומי, חברות ביטוח ורגולטורים לבנות אמון ברמת הבטיחות הנדרשת על מנת לאפשר שימוש נרחב ברכבים אוטונומיים. הגישה הזו עונה בעצם על האתגר הגדול ביותר של הרכבים האוטונומיים כיום וגם בעתיד – יצירת אמון בין הרכב ללקוח.

הודות לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים יצירת סימולציות מבחן מציאותיות לצד כלים מתקדמים לניתוח נתונים ודירוג רמת בטיחות מתקבלת בפני הנהגים תמונת מצב הרבה יותר ברורה בכל הקשור לרמת הבטיחות של רכבי העתיד – הרכבים האוטונומיים.

טכנולוגיית Foretify מהווה צעד נוסף וחשוב בכל הקשור לחקר בטיחות הרכבים ומאפשרת בדיקה אמינה, מדוייקת ויעילה יותר מאלו הנעשות כיום. גישתה היצירתית של Foretellix היא זו שבזכותה נוצרה Foretify. אנו מאמינים שעם הזמן נראה יותר ויותר דרכים מתקדמות לבדיקת רכבים אוטונומיים טרם הגעתם לשוק.

Foretellix הוקמה על ידי צוות מומחים בעלי שם ונסיון מוכח, חלוצים בתחום הוריפיקציה של מערכות מורכבות בתעשיית השבבים. גישת – Coverage Driven Verification אשר המציאו, נמצאת כיום בשימוש נרחב בתעשיית השבבים. יזמי Foretellix התאימו ושיכללו גישה זו לעולם הווריפיקציה ובדיקות הבטיחות רכבים אוטונומיים.

עם השקתה של טכנולוגיית Foretify, מפתחי רכב אוטונומי יוכלו להשתמש בגישת Coverage Driven Verification על מנת לכסות את מרחב התרחישים הקריטיים לבדיקה של רכב אוטונומי, ומתוך מרחב זה לחלץ מדדים כמותיים על מנת להוכיח את 'איכות הכיסוי' והבטיחות.

זאת, בניגוד לשיטות הבדיקה והמדדים המקובלים כיום, אשר מבוססים על תיעוד נסיעות פיסיות או וירטואליות (בסימולציה) ומדידת מספר הקילומטרים, מספר הכשלים ו/או מספר הפעמים שבהם הנהג האנושי לקח את השליטה על הרכב. בשיטה זו, כמות הקילומטרים שהרכב האוטונומי נוסע במהלך הבדיקות ומספר הפעמים בהם נדרש נהג אנושי להתערב בפעולת הרכב אינם עומדים ביחס ישיר לתרחישי הנהיגה הבסיסיים ותרחישי הקצה הנדרשים על מנת לוודא בטיחות.

טכנולוגית Foretify כוללת שפה עילית בשם SDL או בשמה המלא – Scenario Description Language, שתהיה פתוחה לכל, אוטומציה חכמה, כלי אנליטיקה ומדידה. הטכנולוגיה מציעה שתי פריצות דרך משמעותיות לניהול המורכבות של בניית מאות מליוני התרחישים ואיסוף מדדי הבטיחות: 'One to Many' – מאפשר לייצג בעזרת הגדרת תיאור אבסטרקטי בודד כמות עצומה של תרחישי נהיגה שונים.

'Many to One' – מאפשר לרכז מספר רב של בדיקות המבוצעות על פלטפורמות בדיקה שונות (סימולטורים, מרחבי ניסוי, מערכות חומרה/תוכנה היברידיות, ורכבי (סימולטורים, מרחבי ניסוי, מערכות חומרה/תוכנה היברידיות, ורכבי ניסוי) ל-Dashboard אחד המכיל מדדי כיסוי הקריטיים להחלטה האם הרכב האוטונומי בטוח.

"אנו מאמינים שהמעבר של תעשיית הרכב האוטונומי מספירת מספר קילומטרים לבדיקת איכות כיסוי התרחישים יסייע במימוש הפוטנציאל האמיתי ושימוש נרחב ברכבים האוטונומיים" אמר זיו בנימיני, מנכ"ל פורטליקס.

"פריצות הדרך שמאפשרת טכנולוגית Foretify  יאפשרו ללקוחותינו לנהל את המורכבות העצומה הנדרשת לוריפיקציה של רכבים אוטונומיים ולספק מדדים כמותיים לבטיחות".

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן