fbpx

מנכ"ל Nvidia מגיב לדבריו של פרופסור אמנון שעשוע

באמצע חודש מרץ (2019), ימים ספורים לפני כתיבת המאמר, הכריז מנכ"ל Nvidia ג'נסן הואנג (Jensen Huang) על טכנולוגיה חדשה, ה-Safety Force Field האמונה על שמירת ביטחון הנוסעים ברכבים האוטונומיים.

קרדיט: Nvidia

ימים ספורים לאחר ההכרזה של Jensen Huang שנערכה במהלך GTC 2019, מנכ"ל ומייסד חברת מובילאי (Mobileye) פרופסור אמנון שעשוע מיהר להגיב להכרזותיה של Nvidia ואף לטעון כי מדובר בהעתקת המודל של מובילאי (Mobileye) בכל הקשור לבטיחות הרכבים האוטונומיים – האשמות קשות וחריגות.

"רבים אימצו את החידושים שלנו בתחום הבטיחות של הרכב האוטונומי, אבל יש שחקן אחד בתעשייה שבאופן מסוים הולך בעקבותינו". כך רשם פרופסור אמנון שעשוע, כאשר דבריו מוכנים היישר אל Nvidia.

אמנון שעשוע סבור ובטוח כי מדובר בהעתקת המודל הייחודי של מובילאי (Mobileye), בדבריו ניתן להבחין ברמיזה לכך שלדעתו, אנבידיה (Nvidia) אינה מתקדמת כמו מובילאי (Mobileye) והיא אף מנסה להתחרות על ידי העתקה של פיתוחי החברה. לדעתי מדובר פה בהודעה חריגה במיוחד אשר תוקפת באופן ישיר את אנבידיה (Nvidia).

במהלך ביקורו בישראל, Jensen Huang מנכ"ל ומייסד חברת אנבידיה (Nvidia) הגיב לדבריו של פרופסור אמנון שעשוע, תגובה שמצד אחד מביעה הערכה לאמנון שעשוע אך מצד שני טוענת בתוקף כי אין מדובר כלל בהעתקת הפתרונות של מובילאי (Mobileye), מדובר בשתי דרכים שונות שנועדו לשרת מטרה זהה – הגברת הבטיחות של הרכבים האוטונומיים.

"אמנון איש מאוד חכם ויש לי כבוד גדול אליו אבל הוא טועה בזה. אנחנו מסכימים על כך שבטיחות במכוניות אוטונומיות מצריכה חדשנות והיא מבוססת על מתמטיקה שמונעת תאונות. הגישות שלנו לאיך עושים את זה הן שונות אבל המטרה זהה- להגביר את הבטיחות.

נושא הבטיחות הוא אתגר גדול למכוניות אוטונומיות ועלינו לפתוח את הטכנולוגיה ולאפשר לרעיונות חדשים להגיע, יש עוד הרבה רעיונות והטיפול בנושא עוד לא הסתיים. אמנון צריך להתמקד בקידום הבטיחות של מכוניות. הוא אדם דגול וחכם מאוד אבל כאן הוא טועה". Jensen Huang, מנכ"ל ומייסד אנבידיה – Nvidia

אני חושב שכיום ולמעשה מאז ומעולם ישנו קונצנזוס על החשיבות של בטיחות הרכבים האוטונומיים ובכלל. מדובר באתגר חשוב במיוחד המהווה תנאי הכרחי לכניסתם של הרכבים האוטונומיים לשוק העולמי ולכלל מגזרי הלקוחות. כפי שאמר Jensen Huang, מדובר באתגר גדול ועל כן יש להשקיע מאמצים רבים בפיתוח הטכנולוגיות המתאימות שיוכלו להבטיח את בטיחות הרכבים והנוסעים.

בסופו של יום, אחת המטרות החשובות ביותר של הרכבים האוטונומיים הוא הפחתת אחוז התאונות בכבישים, השלכת האשמות וטענות להעתקות הן גורם מעקב שיש למגר. לדעתי האישית לשתי החברות יש תפקיד חשוב בפיתוח רכבי העתיד וכל אחת עושה זאת בדרכה המיוחדת שלה. מאוד הגיוני לראות פתרונות שבבסיסם עשויים להיות די דומים, הרי מדובר במטרות זהות.

לדעתי האישית, מדובר בשני פתרונות בעלי כמה קווי דמיון אך אין מדובר בהעתקה או ניסיון חיקוי של הפתרון של מובילאי (Mobileye). חשוב לזכור גם כי הגישה של שתי החברות מעט שונה, בעוד שאנבידיה (Nvidia) עוסקת בעיקר סביב פיתוח פתרונות מבוססי בינה מלאכותית – AI ויחידות עיבוד מסוג GPU הפתרונות של מובילאי (Mobileye) מבוססים בעיקר על גבי מעבדים אך כמובן שגם בינה מלאכותית – AI ומכאן עשויים להגיע קווי הדמיון בפיתוחים של שתי החברות בתחום הרכבים האוטונומיים.

בימים הקרובים ימשיך Jensen Huang את ביקורו בארץ ישראל ואף יכנס מסיבת עיתונאים בנושא רכישת מלאנוקס (Mellanox), אחת מהרכישות הגדולות והחשובות של Nvidia ומהרכישות הגדולות ביותר שנעשו עם חברות ישראליות. למאמר בנושא רכישת מלאנוקס (Mellanox) לחצו כאן.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן