fbpx

חברת הייעוץ הטכנולוגי הגדולה בעולם, Accenture ערכה את וועידת הדיגיטל הרביעית

הועידה הציגה את הטרנדים המרכזיים לשנת 2019 בתחומי הדיגיטל, פרסום דיגיטלי, העיצוב והטכנולוגיה תחת הכותרת, "Change Your Perspective"

קרדיט: מיכה לובטון

חברת Accenture, הינה חברת הייעוץ הטכנולוגית הגדולה בעולם המניעה חדשנות ומספקת שירותים מקצועיים מקצה לקצה עם טווח רחב של פתרונות בתחומי אסטרטגיה, ייעוץ, דיגיטל, טכנולוגיה ותפעול. החברה מעסיקה כ-470 אלף עובדים, המעניקים שירות ביותר מ- 120 מדינות. Accenture נכנסה לישראל בשנת 2001 ומעסיקה כ–100 עובדים כאשר בראשה עומד מר שמעון אלקבץ, מנכ"ל Accenture בישראל. לאתר החברה, ניתן להיכנס פה.

חברת Accenture הציגה את הטרנדים המובילים לשנת 2019 בתחומי הדיגיטל, פרסום דיגיטלי, עיצוב וטכנולוגיה בוועידה דיגיטלית. לוועידה הגיעו לקוחות החברה וגם בכירים מהחברות הגדולות בארץ. בוועידה התקיימו הרצאות מאת מובילים  ב-Accenture חטיבת הדיגיטל,  ומ- פיורד (Fjord) זרוע הקריאיטיב והעיצוב של Accenture. את הוועידה פתח שמעון אלקבץ, מנכ"ל Accenture בישראל, אשר הסביר על פועלה של החברה בישראל. במסגרת האירוע, נציגי חברת פיורד, לואיס וייה (דיירקטור בחטיבת הדיגיטל) ואלסנדרו גטי (מוביל Go To MarketGo To Market  חברת העיצוב הגדולה בעולם, שנרכשה על ידי Accenture בשנת 2014, הציגו את הטרנדים החמים ביותר בתחום העיצוב לשנת 2019.

Accenture חרטה על דגלה לפעול בנקודת המפגש בין הצד העסקי של ארגונים לבין הטכנולוגיה במטרה לעזור לארגונים, במגוון ענפי התעשייה, ולסייע ללקוחותיה לנוע קדימה, להתמודד בהצלחה עם אתגרים עסקיים מורכבים תוך כדי שילוב טכנולוגיות חדשניות.

החברה בנויה מ-5 חטיבות המספקות פתרונות במגוון תחומים: חטיבת האסטרטגיה, העוזרת לארגונים לתכנן ולהגדיר את האסטרטגיה העסקית והטכנולוגית שלהם. חטיבת הייעוץ, המתמקדת בליווי טרנספורמציות עסקיות הכוללות שיפור תהליכי עבודה, פרודוקטיביות, מצויינות תפעולית וייעוץ טכנולוגי. חטיבת הדיגיטל, הפועלת בתחום האינטרקטיב (החל מחוויית לקוח ועד טרנספורמציה דיגיטלית מלאה), אנליטיקה ומוביליות. חטיבת הטכנולוגיה, האחראית על יישום הטכנולוגיות וניהול פרויקטים וחטיבת התפעול.

אלקבץ סיפר כי החברה משקיעה כ- 9% מהמחזור השנתי שלה ברכישת ידע וחברות בעולם. בעקבות זה, בשנת 2018 החברה השקיעה סכום של למעלה מ-9 מיליארד דולר וצפויה להמשיך לעשות זאת גם בשנים הבאות. באמצעות הידע הנרחב שהחברה רוכשת היא יכולה לעזור יותר ללקוחותיה בכדי להצעיד אותן אל הקדמה הטכנולוגית החדשנית ביותר. הניסיון הנצבר בעבודה עם החברות הגדולות בעולם מוטמע גם בתעשייה הישראלית.

במהלך 12 השנים האחרונות, הוציאה החברה את דו"ח הטרנדים בו היא נותנת מבט על הטרנדים הצפויים לשנה זו בפן העסקי, הטכנולוגי והעיצובי. המחקר מבוסס על נתונים הנאספים על ידי כ-1000 נציגים הנעים בין 25 מרכזי החברה ברחבי העולם. מתוך השיחות עם המעצבים, הצוותים מרכיבים את הדוח השנתי הנרחב (לדו"ח המלא ניתן להיכנס לאתר הרשמי של החברה כאן).

השנה, הבינו בחברה שאיסוף כל הטרנדים הוא למעשה "ערך". אנשים מחפשים ערך ורלוונטיות בחייהם ובודקים אילו דברים נותנים להם ערך אמיתי ואילו לא. היכן הוא נמצא בנתונים שהם מתבקשים לתת ומהו הערך הסביבתי במוצרים והשירותים בהם משתמשים. מי שירוויח מזה הם למעשה הארגונים שיספקו ללקוחות שלהם – האזרחים, תחושה של ערך ורלוונטיות.

הטרנדים לשנת 2019:

קרדיט: מיכה לובטון


Silence is gold
מותגים צריכים למצוא דרכים שונות ליצירת חיבור עם לקוחות המבקשים בסך הכול מעט שקט בעולם המלא ברעש. יש צורך להימנע מפרדום ושיווק מיותרים ולמתן את המאמץ הקוגניטיבי המצופה מהלקוח.

The Last Straw אנשים מצפים למוצרים ולשירותים שבהם ישנה קיימות מובנית, והם יידחו את המוצרים שלא עומדים בדרישה זו.

Data Minimalism בין אנשים לארגונים קיימת מחלוקת בנוגע לערכו של מידע אישי. שקיפות היא המפתח לגישור על פער זה.

 Ahead of the curb התשתיות העירוניות מאטות את כולנו. עליהן להיאבק בעומס באמצעות מערכות סביבתיות המעניקות מענה לצרכים בזמן אמת.

The inclusive paradoxאנשים הם אינדיבידואלים, לא סגמנטים. ארגונים יהיו חייבים לאמץ אופני חשיבה משמעותיים כדי לעמוד בדרישה להכללה אמתית.

Space Odyssey חללי עבודה ומכירות זקוקים לעיצוב מחדש. הגיע הזמן לערוך חשיבה מחודשת לגבי הגישות והכלים שבהם אנו נעזרים בחללי עיצוב

Synthetic realities – טכנולוגיות של החלפת פנים וסימולציות קול יוצרים מציאויות מלאכותיות אמינות יותר, ועל חברות למצוא דרך להשתמש בהן ליצירת רווחים – ולניהול סיכונים.

מוביל פרקטיקת השיווק הדיגיטלי והפרסונליזציה ב-  Accenture אירופה, חווייר פרז מוינו, העביר הרצאה בנושא שיווק דיגיטלי בדגש לאופן שבו רכישת מדיה יכולה להחזיר את הרלוונטיות של ההנהלה והמנכ"ל. על ידי גישה המבוססת שקיפות וחוויית לקוח. בהרצאה הציג מוינו מחקר של Accenture הסוקר את האתגרים המרכזיים במודל העבודה של חברות עסקיות אל מול חברות הפרסום הדיגיטלי המסורתי והסביר כיצד ניתן לשפר בצורה משמעותית את המכירות הדיגיטליות באמצעות בניית יכולות פנימיות של החברה – ללא גידול בתקציב השיווק הקיים.

בפרסום המסורתי (רדיו, טלוויזיה, עיתונים ועוד) עדיין משקיעים סכום נכבד בעוד שהפרסום בעולם הדיגיטלי צומח בכ-40% כל שנה. מדי שנה, סכום לא קטן מושקע בפרסום בכל העולם ונערך בכ-500 מיליארד דולר. מה שמוביל לחשיבותם של מנהלי המדיה המטפלים בתקציבי עתק.

כיום קיימות מספר קשיים במודל הפרסום:

Misaligned objectives – מטרות מוטעות. בעוד המפרסמים מצפים ליעילות בפרסום, סוכנויות הפרסום מחפשות להוציא כמה שיותר כסף בקמפיינים מאחר והתשלום שלהם תלוי אחוזים מתקציב הקמפיין עצמו. הפתרון – התשלום לסוכנות צריך להיות לפי התוצאות העסקיות של הקמפיין ובכך לחסוך כמה שיותר.

Lack of Transparency – חוסר בשקיפות. הסוכנויות מנצלות את המבנה הסבוך שלהן, כך שהמפרסמים אינם מסוגלים להבין בבירור את העלויות האמתיות של פעולות השיווק שעליהן הם משלמים. המפרסמים מצדם, מחפשים תובנות טובות יותר לגבי מיקומי הפרסום בפועל, מי רואה אותם, ומהו הערך העסקי שלהם והם אינם מקבלים זאת.

Lack of Data Ownership – העדר בעלות של נתונים. המשווקים והסוכנויות נועלים את משיכת הנתונים על ידי הלקוח. עולה השאלה במקרה והלקוח עוזב את הסוכנות, למי שייכים הנתונים שהסוכנויות מאחסנות אצלן ומשווקות למשווקים? הפתרון – להיות הבעלים של הנתונים.

COMPLEX LANDSCAPE – מבני חברה מורכבים. ישנה הצפה של ספקי שירותי נישה שמוסיפים עלויות ואינם יעילים בפועל מה שגורם להפסד לא מודע.

המפרסמים מבינים שיש לשנות את המודל וממהרים להחליפו. כשהבסיס להחלטה צריך להיות מהי רמת השליטה שהמפרסם מעוניין בה.

קצת מידע מהשטח:

18% מהמפרסמים מעבירים את פעילות ה- Programmatic רכש המדיה, In-house.
47% אחוז מהחברות עוברות לטפל בחלק מפעילות ה– Programmatic, In-house.
22% מהחברות כרגע לא מתעתדות להעביר את יכולות הפרסום האלו In-house.
13% מהחברות בדקו את האפשרות להעביר את יכולות אילו In house אך החליטו שלא להמשיך עם זה.

החברה מציעה מספר פתרונות ללקוחות שיחזירו את השליטה לחברות. הפתרונות מאוד מגוונים ומוכיחים כי יובילו לעלייה גדולה ברווחים ואף יכפילו את המכירות הדיגיטליות:

  • איחוד טכנולוגיות הפרסום לפלטפורמה אחת
  • העברת בעלות על הנתונים והטכנולוגיה לידי הלקוח
  • שליטה גדולה יותר של המפרסם על אסטרטגיית הפרסום
  • שקיפות המבוססת על ROI (החזר השקעה)
  • לחברה יכולת מדידה והשוואה בקנה מידה בינלאומי המועילות בהחזר ההשקעה
קרדיט: מיכה לובטון

Accenture מעניקה תמיכה טכנית בהטמעת הטכנולוגיה ומלווה בכל התהליכים העסקיים והתפעוליים.  בסגנון PAAS (תשתיות שהחברה מספקת ניתנות ללקוח כשירות). מעבר לכך, החברה נותנת ייעוץ פרוגרמטי In-house ועוזרת למפרסמים להחזיר את השליטה על יכולות המדיה שלהם, זאת על ידי בניית אסטרטגיות פרסום ממוחשבות לטווח הארוך, טכנולוגיות מיקור פנים, המצאת מודלים תפעוליים ויצירת יכולות פנימיות. החברה אף עוזרת למפרסמים להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר על ידי מתן שירות טוב יותר לקהל הצופים שלהם, הפעלת מסעות פרסום שקופים ושקולים במנועי החיפוש עם שילוב תכני וידאו וקידום ממומן במדיה החברתית.

ראש תחום – "Digital Factory" בAccenture  באירופה, מיגל ליאבנה, הרצה על טרנספורמציה דיגיטלית, מה צריך לעשות בכדי להצליח בזירה הדיגיטלית? חברות שמצליחות בשדה הקרב הדיגיטלי מבינות שמתחולל שינוי (Disruption) במהירות חסרת תקדים. השינוי מונע על ידי תוכנה וחווית הלקוח. וגם כי ההצלחה חמקמקה ודורשת שינוי מהותי בארגונים ובמודלים התפעוליים. ליאבנה סקר בהרצאתו את ארבעת האלמנטים הללו והראה כי אסטרטגיה אחת שעובדת היא הגדרת "מפעל דיגיטלי"  בכדי לייצר מוצרים דיגיטליים, למשוך ולשמור על כישרונות דיגיטליים מובילים ולפעול כזירוז של השינויים דיגיטליים.

תהליך השינוי שעובר על חברות כיום, מדד S&P (סמן בבורסה האמריקאית) מראה כי תוחלת החיים הממוצעת בשנים של חברה בשנת 2026 יהיה 14 שנים בלבד. ירידה של כ- 84% משנת 1935 בה תוחלת החיים של חברה הייתה כמעט פי 4 ונמשכה כ-90 שנים . נתון זה מראה לנו שנכון לעכשיו, שיעור התחלופה (Replacement rate) של חברות במדד S&P 500 נמשך כ-שבועיים בלבד גם כי כ-50% מהחברות במדד יתחלפו בעשור הקרוב. הסיבות לכך מגוונות ויכולות להתבטא ב: רכישות ומיזוגים של חברות או הפרעה דיגיטלית, השינוי המתרחש כאשר טכנולוגיות דיגיטליות חדשות ומודלים עסקיים משפיעים על הצעת הערך של המוצרים והשירותים קיימים.

החברות המצליחות מבינות את הנושאים הבאים: מבינות שמתחולל שינוי. השינוי מגיע מסטארט-אפים ופיתוחים דיגיטליים אשר מאתגרים את מודלי התפעול המסורתיים. השינוי גם מתחולל במהירות לא צפויה. לדוגמא, נתונים מראים את ממוצע ההכנסות של חברות בעשר שנים: הכנסות מייקרוסופט ואינטל בין השנים 1990-2000 גדלו בכ- 7 מיליארד דולר לשנה. בין השנים 2006-2016 ההכנסות של גוגל, אפל, פייסבוק ואמאזון גדלו ב- 42 מיליארד דולר בשנה, ולעומת זאת, בשש שנים בלבד, בין השנים 2011 – 2016 ההכנסות של טסלה, אובר, ספוטיפיי ו- Air B&B גדלו מ- 1 מיליארד ל- 19 מיליארד דולר. השינוי מצליח להתבצע על ידי תוכנה וחוויית הלקוח. כל חברה שמכבדת את עצמה ומקווה להמשיך להתקיים, בכל תחומי התעשייה, הופכת להיות גם חברת תוכנה כאשר חוויית הלקוח וחוויית העובד הן עיקר העבודה ופועלת לייעל אותן. התוכנה תהיה היא זו שתכריע אם העסק יצליח או לא.

ההצלחה היא דבר הקשה מאוד להשיג. המעבר לביצוע דיגיטלי קשה במיוחד בעיקר בגלל הסיבות הבאות:

  • ישנו מחסור בכישרונות דיגיטליים
  • מחסור בכלים המודדים את הצלחת קמפיין השיווק וכמות המכירות בזמן אמת.
  • טכנולוגיות חדשות ומורכבות המשתנות בתדירות גבוהה.
  • העובדה שארגונים גדולים עדיין נשענים על מערכות לגאסי (מערכת מסורבלת אשר מקשה את ההבנה והתקשורת עם קהל הצרכנים).
  • יכולות נמוכות בהפעלת בדיקות שוק.
  • חוסר התייחסות לקילומטר האחרון (the last mile).
  • דפוס חשיבה של IT מול מוצר.
  • חוסר אמפתיה של הלקוח.

לגרום לחברות "לרוץ" מדי יום הוא לא דבר פשוט. המבנה הארגוני והמודלים התפעוליים נוקשים מדי בכדי שיוכלו לאפשר לארגון תגובה מהירה. נדרש שינוי הלך הרוח בכדי לאמץ את העקרונות בזריזות ולהעצים את בעלי המוצר לעבוד באופן עצמאי ולבנות צוותים שהכישרון הדיגיטלי שלהם הוא הערך העליון.

מפעל דיגיטלי הוא למעשה קבוצה של בעלי יכולות לזיהוי, עיצוב, פיתוח, בדיקה, ניסוי ומדידת קנה המידה של מוצרים דיגיטליים חדשים ואספקת שירותי שיווק אשר יתנו ערך לשוק. המפעל הדיגיטלי של חברת Accenture, עושה בדיוק את כל אלו:

  • מאפשר ניסוי ולמידה מהירים.
  • משתף פעולה עם כל ה-ecosystem.
  • בונה את מערך הכישרונות הדיגיטליים ואת שיטות העבודה.
  • מאיץ את המסע של הרעיון עד לביצועו.
  • גורם לתחומי הידע השונים לעבוד יחד.
טל גורן
שם: טל גורן כינוי: Macho משחק מועדף: THE WITCHER 3 ז'אנר במוזיקה מועדף: הכל מתי נכנס לתחום המחשבים: לפני חמש שנים
דילוג לתוכן