fbpx

הבינה המלאכותית שתגלה טעמים חדשים

אחת המשימות הקשות ביותר בעולם הבינה המלאכותית (AI) היא ללמד את המחשבים והשרתים להבין רגשות ואף חושים מסויימים כמו מישוש, ריח וטעם. מדובר בדברים שגם בני האדם לא תמיד מבינים אותם עד הסוף ואיך בדיוק הם עובדים.

בתום ארבע שנות מחקר משותף, חברת התבלינים האמריקנית מק'קורמיק (McCormick) ו-IBM פיתחו יחד מערכת בינה מלאכותית (AI) ייחודית המסייעת למהנדסי מזון ומפתחי מוצרים בתעשיית המזון ליצור חוויות טעם חדשות בקלות ויעילות.  יצירת חוויות טעמים חדשה היא משימה מאתגרת, יצירת חוויות טעם חדש היא משימה הדורשת מיומנות רבה ולא מעט ניסיון.

נכון להיום, יש מספר עצום של מרכיבים לבחירה ובעבור כל מרכיב צריך לקבוע לא רק את השילוב הנכון של המרכיבים אלא גם את המינונים והיחסים ביניהם כדי ליצור את הטעם הרצוי למאכל החדש. את הניסיון הדרוש למשימות מהסוג הזה אנשים צוברים במשך שנים רבות של עבודה מעשית, שילוב רכיבים וחומרי גלם ליצירת נוסחאות ודוגמאות.

מדובר בתהליך הלוקח זמן ומשאבים רבים. בדיוק כאן נכנסים לתמונה היתרונות היחסיים של הבינה המלאכותית. לדוגמה, כאשר ישנה דחיפות להוציא מוצר לשוק המשלב טעמים של וניל ושוקולד, המפתחים ככל הנראה ישתמשו בנוסחאות שכיחות של וניל ושוקולד כדי לקצר את משך הפיתוח ולזרז את זמן הגעת המוצר לשוק. הבינה המלאכותית תוכל לחקור עבור המפתחים, במהירות רבה, מגוון רחב של אפשרויות נוספות ולאתר אפשרויות נוספות שעשויות להיות טעימות יותר.

חברת McCormick מצפה להשיק את פלטפורמת ה-AI הראשונה שלה "ONE" שנת 2019. מפתחי הטעם של החברה יצרו את פלטפורמת המוצרים הזו על ידי שילוב מומחיותה של IBM בתחום הבינה המלאכותית AI ובלמידת במכונות (ML). הודות ל-40 שנות מחקר ואיסוף מידע של McCormick למערכת אחד, הכוללת נוסחאות רבות של מוצרים ומיליוני נתונים הקשורים בהעדפות וטעם של הצרכנים.

בכירי חברת McCormick התייחסו להשקת הבינה המלאכותית החדשה ואמרו:

“McCormick’s use of artificial intelligence highlights our commitment to insight-driven innovation and the application of the most forward-looking technologies to continually enhance our products and bring new flavors to market,” said McCormick Chairman, President and CEO Lawrence Kurzius. “This is one of several projects in our pipeline where we’ve embraced new and emerging technologies.”

השילוב המיוחד הזה של IBM יחד עם McCormick הוביל לפריצת דרך של ממש בתחום הבינה המלאכותית, מדובר בפריצת דרך לא רק עבור המדע אלא גם עבור הצרכנים שבסופו של יום יזכו לקבל מוצרים חדשים עם טעמים שאולי אפילו לא הכירו עד כה. הבינה המלאכותית החדשה רק התחילה להניב את פרותיה ולפי איך שזה נראה היא הולכת להפיק שלל של נוסחאות טעם חדשות ומעניינות בקצב מהיר במיוחד שלא היה כמותו עד היום.

המוצרים הראשונים של McCormick שפותחו בעזרת בינה מלאכותית יגיעו למדפי החנויות בארה"ב במהלך המחצית הראשונה של 2019. החברה מתכננת לשלב את הבינה המלאכותית החדשה ביותר מ-20 מעבדות ב-14 מדינות שונות, המקיפות למעלה מ-500 מפתחי מוצרים וחוויות טעם.

טוני מלינקוביץ'
טוני הוא העורך הראשי שלנו כאן באתר, עם ידע רחב בחומרה ומקורות מהירים, טוני הוא גם הכתב המהיר ביותר שלנו, בנוסף לכתבות המעולות של טוני הוא גם אחראי על רוב הביקורות שלנו באתר וגם על המלל וחוות הדעת על חלק מסיקורי הוידאו שלנו.
דילוג לתוכן